Gå til innhold

Dømt til å få operert ut øynene


Gjest Ms Chanandler Bong

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:o

Øye for øye, tann for tann? Dette blir for sykt... Det hjelper jo ingen at han mister synet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm så vidt jeg ved så er det jo det kristlige syn øje for øje tand for tand, måske vi skulle begynde at indføre den form for straff her hjemme, det kan godt være at han ikke mente at gøre den anden fyr blind, men han brugte vel ikke hovede da han kastede det batteri heller.

Den anden fyren synes han har fortjent det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
hmm så vidt jeg ved så er det jo det kristlige syn øje for øje tand for tand' date=' [/quote']

Nei...Det er å vende det andre kinnet til. Det stikk motsatte. Selv om de kristne har valgt å ta med den jødiske nasjonalistboksamlingen "det gamgle testamentet", hvor det står noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Fy faen, det der er jo umenneskelig! En 16åring tenker ikke så utrolig langt, men de som bestemmer dette er jo voksne oppegående(?) mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms Chanandler Bong

Synes dette gjør at "myndighetene" synker enda lavere enn forbryteren. Det virker som det er mer om å demonstrere makt. "Vi er så mektige at vi kan fjerne øynene på folk." Det blir for lett å si at det er greit bare fordi motparten ønsket det. Jeg har mange ganger ønsket å slite tarmene ut av folk, men det er langt mellom tanke og handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kriste/jødiske "øye for øye, tann for tann" er faktsik ERSTATTE, ikke HEVNE! Dersom man faktsik leser hel den bibelhistoren det er hentet fra.

Og man erstatter ikke den blindes øye ved å ta øyet fra en annen.

Det er grusomt at de vil gjøre noe slikt, og jeg håper man klarer å stanse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt sinnsykt!! :o

Heia Amnesty! Der er det iallefall folk som prøver å gjøre noe bra med denne forskrudde verdenen vi lever i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest okojhgoerg
Hvis det er dødsstraff for å ta et liv - hvem skal da henrette bøddelen?

Bøddelen handler på vegne av loven. Det er derfor han har hette, fordi han ikke skal representere deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Guest
hmm så vidt jeg ved så er det jo det kristlige syn øje for øje tand for tand,

Som rattelsnake sier over her, det er ikke dette kristendommen sier!

I det gamle testamentet er det mange slike gamle lover, men det er rimelig lenge siden de ble fulgt. (Slå opp på loven om mugg på klær feks. :ler: )

Men noe tilsvarende står i koranen også, det er vel derfor han får denne straffen.

Personlig synes jeg det er helt horibelt at de synes dette er en passende straff... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...