Gå til innhold

Psykisk vold?


bewe

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, bewe skrev:

jeg har sagt jeg gjør hva som helst for å fikse opp i dette og har bevist at jeg er til å stole på.

 

mener du det? at det er en voldsmanns tankegang?

Ja, det virker jo som at han rettferdiggjør sin egen bedritne oppførsel mot deg og barna med at han har rett til det på grunn av din oppførsel. 

Men - ingenting rettferdiggjør at man behandler andre mennesker dårlig. Uansett hvordan andre oppfører seg har vi et personlig ansvar for vår egen oppførsel. Hevngjerrighet og tanker om at man har rett til å krenke og straffe andre hvis de ikke oppfører seg bra nok er en voldelig tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke relasjonen deres som er problemet, så parterapi er bortkastet. Problemet er at han er en (psykisk) voldsmann. Og dette er svært skadelig for deg og barna. Jeg skjønner at han må ha samvære med felles barn, men her må du tenke på barna, og bryte med han før han får gjort mer skade! Ikke flytt! Ikke la han kjøpe seg inn! Ikke la han låne penger! Ikke la han overnatte en gang! Bytt lås og passord på alt, og bestill time på familievernkontoret. Avtal kun ting skriftlig fremover, og spar på alle meldinger og mail for din egen sikkerhet.

Anonymkode: be237...fd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du så hadde VÆRT utro, så hadde du uansett ikke fortjent denne psykiske volden. Og ungene SKAL IKKE leve i et slikt miljø!! Det er omsorgssvikt!

Anonymkode: be237...fd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, bewe skrev:

Jeg prøver å finne ut hva jeg skal gjøre her, skal jeg sette et ultimatum? han vil ikke gå i terpi sier han, og spør meg hva er vitsen?

Nei, bare dropp ham. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, bewe skrev:

Jeg prøver å finne ut hva jeg skal gjøre her, skal jeg sette et ultimatum? han vil ikke gå i terpi sier han, og spør meg hva er vitsen?

Det er ikke vits, nei. Han hverken kan eller vil forandre seg. Du kommer alltid til å være noe stygt i hans øyne. Han ønsker ikke å tilgi deg, for nå har han et overtak over deg. Noe han kan bruke mot deg resten av livet.

Anonymkode: be237...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei.

Har lest innlegget ditt TS og innleggene på tråden din.

Det jeg reagerer på er dette.

Du, som voksen, kan i en viss utstrekning takle at «gromgutten» behandler deg slik han gjør. Det er selvfølgelig ikke riktig, men du kan klare å takle det.

1)      Det som bekymrer meg, er dine barn. Når han oppfører seg på en slik måte at dine barn blir redde og begynner å gråte, vil jeg påstå at det å ivareta barna må være førsteprioritet.

Konsekvensen må da være å få ham ut av ditt liv. Punktum.

Etter min mening kommer barna både som nummer en og to.

 

2)      Det som forvirrer meg, er at du er tydeligvis en jæ…la dr…t kj…æring osv. osv. i følge ham.

Hvem med vettet i behold vil bo sammen «med noe sånt».

Hvorfor fortsetter han å ha deg som kjæreste? Han har egen leilighet, som han, slik jeg forstår deg, ofte «flykter til»

Kommer han bare innom for å kjefte, krangle og skremme barna dine?

I en del innlegg kommer det frem at det er andre som har hatt mer eller mindre samme erfaring, med sine ekser. De anbefaler deg å kutte ham ut.

En person med erfaring, har nettopp det, erfaring. De vet. De kommer ikke med anbefalinger basert på teori, eller hva de har lest.

Min anbefaling er: Følg de rådene du har fått fra de med egen erfaring fra slike forhold.

En ting er jeg helt sikker på og det er at barna dine tar skade av dette, i større eller mindre grad.

Ikke la den dagen komme, om ti - femten år, når barna dine konfronterer deg og forteller deg at han «stygge mannen» ødela mye av deres barndom.

Med vennlig hilsen

TBergh

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...