AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #41 Skrevet 10. juni 2020 Min samboer brukte bestandig evigheter på å svare meg på meldinger i starten. Han var så redd for at jeg skulle dømme han ut fra skriveferdighetene hans. Anonymkode: e0d1c...b05
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #43 Skrevet 10. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, sånn er det for min del også. Selv er jeg seksuelt underdanig med en masterutdanning, så for min del har det å gjøre med den mentale delen av det. Seksuell tiltrekning er som sagt sammensatt. Anonymkode: b1a4c...178 Er helt med på de notene der. Partneren bør være mentalt (minst!) like oppegående som en selv i det henseendet... Det trenger jo ikke stemme, men inntrykket man får av masse skrivefeil er jo nettopp at vedkommende er mindre smart... Anonymkode: 11020...004 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #44 Skrevet 10. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er helt med på de notene der. Partneren bør være mentalt (minst!) like oppegående som en selv i det henseendet... Det trenger jo ikke stemme, men inntrykket man får av masse skrivefeil er jo nettopp at vedkommende er mindre smart... Anonymkode: 11020...004 Uansett hva han prøver å formidle og uansett hva slags yrke det står at han har? Anonymkode: e0d1c...b05
Okapi Skrevet 10. juni 2020 #45 Skrevet 10. juni 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Se for deg at en fyr går litt inn for å skrive en ordentlig bio på tinder. Den lyser dysleksi eller dårlig oppfølging på skolen. Likevel gjør han jo det han kan for å fremstå som den han er. Han skriver at han liker mye av det samme som deg. Eneste problemet er orddeling, og/å feil eller for lange setninger. Hvis det er måten han skriver på som gjør at du dropper han så er du passe overfladisk. For meg er det rart å da være opphengt i hvordan han skriver, enn hva han faktisk prøver å få frem. Så lenge han er en sympatisk, kjekk fyr med felles interesser så har jo skriveferdigheter veldig lite å si. For, som sagt, hadde man møttes utenom så hadde følelsene sikkert kommet før du innså at han hadde dysleksi. Anonymkode: e0d1c...b05 Vel, vet denne fyren at han skriver en hel masse feil? Gjør han en innsats for å gjøre noe med det? Erfaringsmessig handler det først og fremst om holdning og innsats. Alle kan lære seg forskjellen på og og å, og korrekturlese profilen sin, men ikke alle gidder. Du beskriver det som overfladisk å bry seg om hvordan andre skriver. Det kan så være, men er det mer overfladisk enn å bry seg om hvordan de kler seg? Hva de gjør med håret sitt, eller om de bruker den deodoranten nevnt i starten her? Hvis du mener det er innafor å reagere på alle disse tingene, men ikke på hvordan folk skriver, kan du da forklare meg forskjellen? 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #46 Skrevet 10. juni 2020 22 timer siden, edwardnigma skrev: Merkelig hvor mange som har dysleksi i Norge. Skulle tro vi var en gjeng med analfabeter her i nord. Nei, mesteparten går nok på latskap og manglende stolthet i hvordan man presenterer seg skriftlig. 5-10 % i Norge kan skylde på dysleksi. Altfor mange driter i ortografi. Jeg synes det er ekstra flaut når det er snakk om folk med utdanning på masternivå. Anonymkode: 7cc23...239 2
Banankaka04 Skrevet 10. juni 2020 #47 Skrevet 10. juni 2020 (endret) Hvorfor er skrivefeil så ufattelig irriterende for så ufattelig mange? Så lenge en klarer å forstå hva vedkommende har skrevet, ser jeg ikke hensikten ved å bruke så mye tid på å irritere seg over skrivefeilene... Det viktigste er at innholdet er bra! Endret 10. juni 2020 av Banankaka04
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #48 Skrevet 10. juni 2020 2 minutter siden, Banankaka04 skrev: Hvorfor er skrivefeil så ufattelig irriterende for så ufattelig mange? Så lenge du klarer å forstå hva vedkommende har skrevet, ser jeg ikke hensikten ved å bruke så mye tid på å irritere seg over skrivefeilene... Det viktigste er at innholdet er bra! Det blir som et bilde som henger skjevt. Litt går greit, men ikke flere cm. Anonymkode: 7cc23...239 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #49 Skrevet 10. juni 2020 Skrivefeil er irriterende for min del fordi det 'skurrer litt i øynene mine når jeg leser det liksom, det ødelegger flyten i teksten. Også minner det om latskap, noe som irriterer meg. For et par år siden hadde jeg en kjæreste med dysleksi. Han hadde slitt i alle år på skolen og kunne ikke skrive ordentlig med små bokstaver før i voksen alder. Han hadde sjeldent meldingene sine fulle av skrivefeil da autocorrecten rettet opp i mye samt at han sjekket opp ord han var usikker på. Han var veldig bevisst på utfordringene sine og hadde jobbet utrolig hardt med dem de siste årene. De eneste gangene jeg merket det var hvis han skulle lese en helt ukjent tekst. Så ja, definitivt mye latskap ute og går🤷♀️ Anonymkode: ad80b...50b 2
Okapi Skrevet 10. juni 2020 #50 Skrevet 10. juni 2020 26 minutter siden, Banankaka04 said: Hvorfor er skrivefeil så ufattelig irriterende for så ufattelig mange? Så lenge en klarer å forstå hva vedkommende har skrevet, ser jeg ikke hensikten ved å bruke så mye tid på å irritere seg over skrivefeilene... Det viktigste er at innholdet er bra! Mitt inntrykk er at folk som skriver bra, også bryr seg om rettskrivning. Hvis du er typen til å gå over innlegget ditt et par ganger for å fikse på leseflyten, flytte et komma eller velge et annet synonym, så fikser du stavefeilene samtidig. 3
mandel92 Skrevet 10. juni 2020 #51 Skrevet 10. juni 2020 Er det for mange skrivefeil - automatisk nei fra min del. Samme hvis de skriver på dialekt. Jeg forstår at noen kanskje sliter med dysleksi, men for flertallet er det nok bare latskap. Spesielt dialektskrivinga irriterer meg, skriv bokmål eller nynorsk! Utrolig slitsomt å lese lengre tekster som er skrevet på dialekt. 1
edwardnigma Skrevet 10. juni 2020 #52 Skrevet 10. juni 2020 50 minutter siden, Banankaka04 skrev: Hvorfor er skrivefeil så ufattelig irriterende for så ufattelig mange? Så lenge en klarer å forstå hva vedkommende har skrevet, ser jeg ikke hensikten ved å bruke så mye tid på å irritere seg over skrivefeilene... Det viktigste er at innholdet er bra! Innholdet er aldri bra når det florerer med skrivefeil. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #53 Skrevet 10. juni 2020 Du har helt rett. Anonymkode: a1b25...dff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå