Gå til innhold

Bio med mange skrivefeil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ned på folk som ser ned på folk med skrivefeil.

Anonymkode: 20ce4...641

Yes, det er sjelden sjarmerende å være en bedreviter! 

Anonymkode: fa78b...70a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ned på folk som ser ned på folk med skrivefeil.

Anonymkode: 20ce4...641

Man ser ikke nødvendigvis ned på noen fordi man ikke tiltrekkes de med mye skrivefeil. Seksuell tiltrekning er sammensatt og veldig vanskelig å styre. Ts snakker nok ikke om små skrivefeil i ny og ned, men null kontroll på å/og-regelen, mange orddelingsfeil osv. 

Anonymkode: b1a4c...178

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du skriver jo bra. Veldig mange som ikke har dysleksi er bare likegyldige og gidder ikke prøve engang.

Anonymkode: d094a...ff0

Men dysleksi er et spekter da, noen folk er nesten ordblinde. Da skjønner jeg det blir håpløst

Anonymkode: 25cd3...f1f

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man ser ikke nødvendigvis ned på noen fordi man ikke tiltrekkes de med mye skrivefeil. Seksuell tiltrekning er sammensatt og veldig vanskelig å styre. Ts snakker nok ikke om små skrivefeil i ny og ned, men null kontroll på å/og-regelen, mange orddelingsfeil osv. 

Da kan ts gå glipp av flere bra folk. Jeg syns det er veldig rart at noe slikt har med tenning å gjøre. Lese og skriveproblematikk, nei da blir jeg ikke kåt på deg. Rart. 

Anonymkode: e0d1c...b05

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trur dete er grunenn till att du kansje er single.

Anonymkode: 49ed0...e20

😂😂😄🙌

Anonymkode: e99c4...2fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan ts gå glipp av flere bra folk. Jeg syns det er veldig rart at noe slikt har med tenning å gjøre. Lese og skriveproblematikk, nei da blir jeg ikke kåt på deg. Rart. 

Vel, sånn er det for min del også. Selv er jeg seksuelt underdanig med en masterutdanning, så for min del har det å gjøre med den mentale delen av det. Seksuell tiltrekning er som sagt sammensatt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Derav deodorantsammenligningen. Du kan gå glipp av flere bra folk om du bryr deg om siler ut de som lukter svette, alltid går med joggesko eller bare hører på danseband.

Anonymkode: d094a...ff0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Kjenner jeg får avsmak av bio på datingsider med mange skrivefeil... Mulig det er dømmende av meg, men jeg antar at folk er dumme om de ikke klarer å skrive nogenlunde korrekt.

Du skal skrive 4 setninger om deg selv for å finne kjærligheten, så klarer du ikke lese gjennom et par ganger for å rette opplagte feil?

Er det fordumsfullt å tenke slik? Jeg klarer ikke la være å se ned på folk som ikke klarer å skrive korrekt

Anonymkode: cf5af...e9f

Er helt enig med deg!

Hvis det skulle være grunnet dysleksi, så er det likevel en tynn grunn, da burde man være såpass selvbevisst at man skriver den i for eksempel Word først, som har stavekontroll. Og hvis det ikke er dysleksi, så er det enda verre, for som du sier, det er bare snakk om å lese igjennom så ser man ofte sine feil.

Det er tross alt ikke snakk om en chat eller et kjapt innlegg, det er noe som står og skaper førsteinntrykk. Jeg må innrømme at det gjør meg skeptisk, sikkert dømmende av meg og, samt fordomsfullt - men det er en fordom jeg kan leve med :P.

Anonymkode: 13ae1...8a6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Yes, det er sjelden sjarmerende å være en bedreviter! 

Anonymkode: fa78b...70a

Bedreviter, bare fordi man ser litt ned på folk som er late og slurvete? 

Ja, da kan du kalle meg bedreviter, det er helt greit.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, sånn er det for min del også. Selv er jeg seksuelt underdanig med en masterutdanning, så for min del har det å gjøre med den mentale delen av det. Seksuell tiltrekning er som sagt sammensatt.

Så måten han skriver på har alt å si? Selv med korrekt tale? Hvor ofte skriver du med en kjæreste før dere har sex? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Så måten han skriver på har alt å si? Selv med korrekt tale? Hvor ofte skriver du med en kjæreste før dere har sex? 

Er det alt eller intet? Hvordan du skriver er en del av den totale presentasjonen, og for en del av oss har det litt å si. Hvis du ikke gidder, eller ikke er i stand til, å skrive noenlunde greit, går det utover hvor tiltrekkende du er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trur dete er grunenn till att du kansje er single.

Anonymkode: 49ed0...e20

Dette må ha vært med vilje. Nekter å tro at noen klarer å få til så mange norskfeil i en setning😝

Anonymkode: 12eff...36e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en datter med dysleksi, og faren hennes har det også. Jeg har full forståelse for at de (alle med denne diagnosen) skriver mye feil. På en datingside, der man skal fange oppmerksomheten til noen på en positiv måte og på få setninger, ville jeg nok valgt å enten få noen til å rette feilene, eller å skrive i bioen at jeg hadde dysleksi. Mange skrivefeil i seriøse setninger vitner for mange om latskap eller at de er umodne eller litt korte. 

I chat, på meldinger, her inne osv irriterer ikke skrivefeilfeil på samme måte. Man skriver fort, tar seg ikke alltid tid til å lese over, kommer borti feil tast osv, og en del har dysleksi.
Andre feil, som og/å, da/når, ovenfor/overfor legger jeg mer merke til, og tenker at personen ikke er så opptatt av å skrive korrekt. Det står de fritt til (dessverre..?). Jeg har sikkert trekk som irriterer andre. 

Anonymkode: 511d0...113

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Okapi skrev:

Er det alt eller intet? Hvordan du skriver er en del av den totale presentasjonen, og for en del av oss har det litt å si. Hvis du ikke gidder, eller ikke er i stand til, å skrive noenlunde greit, går det utover hvor tiltrekkende du er.

Det gjør jo faktisk ikke det. Hvis du hadde møtt fyren på en offentlig plass så hadde du hørt perfekt tale og fått følelser for han før du innser at han har dysleksi? Så hvordan han skriver har jo fint lite å si om hvor sexy han faktisk er. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en datter med dysleksi, og faren hennes har det også. Jeg har full forståelse for at de (alle med denne diagnosen) skriver mye feil. På en datingside, der man skal fange oppmerksomheten til noen på en positiv måte og på få setninger, ville jeg nok valgt å enten få noen til å rette feilene, eller å skrive i bioen at jeg hadde dysleksi. Mange skrivefeil i seriøse setninger vitner for mange om latskap eller at de er umodne eller litt korte. 

I chat, på meldinger, her inne osv irriterer ikke skrivefeilfeil på samme måte. Man skriver fort, tar seg ikke alltid tid til å lese over, kommer borti feil tast osv, og en del har dysleksi.
Andre feil, som og/å, da/når, ovenfor/overfor legger jeg mer merke til, og tenker at personen ikke er så opptatt av å skrive korrekt. Det står de fritt til (dessverre..?). Jeg har sikkert trekk som irriterer andre. 

Anonymkode: 511d0...113

Jeg kjenner et par stykker med dysleksi. De er klar over utfordringen, og gjør en innsats for å håndtere den. Ærlig talt skriver jeg sikkert mer feil enn de gjør, siden jeg er mindre bevisst på mine egne svakheter, og lar det gå litt for fort iblant. Feilene dyslektikere typisk gjør, er heller ikke de de samme feilene folk som bare ikke bryr seg gjør. Når jeg skriver med dem og de slapper av på selvkorreksjonen, vil de som regel stokke om på eller utelate bokstaver, som f.eks. å skrive musik eller pnesjon. Jeg bryr meg ikke stort om det, og jeg tror heller ikke trådstarter gjør det.

Problemet er folk som skriver dialekt og SMS-språk (gjerne i kombo), har helt merkelig tegnsetting (enten altfor mye, eller ingen i det hele tatt), og deler opp alle sammensatte ord de kommer over. Folk som ikke vil bli korrigert, verken av seg selv, av autocorrect eller av andre.

"når dem drar på bil tur. så har dem med mat pakke."

Dette er ikke en dyslektikersetning, men en slaskesetning.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Okapi skrev:

Jeg kjenner et par stykker med dysleksi. De er klar over utfordringen, og gjør en innsats for å håndtere den. Ærlig talt skriver jeg sikkert mer feil enn de gjør, siden jeg er mindre bevisst på mine egne svakheter, og lar det gå litt for fort iblant. Feilene dyslektikere typisk gjør, er heller ikke de de samme feilene folk som bare ikke bryr seg gjør. Når jeg skriver med dem og de slapper av på selvkorreksjonen, vil de som regel stokke om på eller utelate bokstaver, som f.eks. å skrive musik eller pnesjon. Jeg bryr meg ikke stort om det, og jeg tror heller ikke trådstarter gjør det.

Problemet er folk som skriver dialekt og SMS-språk (gjerne i kombo), har helt merkelig tegnsetting (enten altfor mye, eller ingen i det hele tatt), og deler opp alle sammensatte ord de kommer over. Folk som ikke vil bli korrigert, verken av seg selv, av autocorrect eller av andre.

"når dem drar på bil tur. så har dem med mat pakke."

Dette er ikke en dyslektikersetning, men en slaskesetning.

Jeg ser ikke på det som en slaskesetning. For mange så er orddeling et vanlig problem ved dysleksi eller også ved dårlig oppfølging på skolen. 

AnonymBruker
Skrevet

Dysleksi er noe helt annet enn det tragiske man ser på Tinder. Bare å ta en titt på tråden "Forferdelige tinder-bioer". 

Tenker heller lettere utviklingshemming på de verste. 

Anonymkode: 65d33...ce6

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ser ikke på det som en slaskesetning. For mange så er orddeling et vanlig problem ved dysleksi eller også ved dårlig oppfølging på skolen

Her har du nok et poeng. Har blitt fortalt av lærervenner at de ofte blir frarådet å korrigere elevenes grammatikk, og med tanke på at man også skriver ekstremt mye mer sosialt enn det som var vanlig før, er det ikke urimelig å anta at dårlige vaner innarbeides. Hvis mange man skriver med også har de samme feilene, vil det nok ofte feste seg, på samme måte som det gjør med muntlig språk.

Likevel, man kan faktisk gjøre en innsats for å bli bedre, akkurat som dyslektikervennene mine gjør. Hvis det blir påpekt at du har massevis av særskrivingsfeil, kan du være ekstra påpasselig når du skriver, så du unngår tabber. Eller så kan du bare drite i det, og skyve dyslektikerne foran deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser ikke på det som en slaskesetning. For mange så er orddeling et vanlig problem ved dysleksi eller også ved dårlig oppfølging på skolen. 

Ja, samt ved å rett og slett bare ikke gidde å gjøre et forsøk på forbedring. Det er en kjempegrunn til at vi ser mange orddelingsfeil (særskrivingsfeil). Regelen er kjempeenkel, selv om det er noen få unntak som så alt for mange går på.

For øvrig, etter hvert!

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Okapi skrev:

Her har du nok et poeng. Har blitt fortalt av lærervenner at de ofte blir frarådet å korrigere elevenes grammatikk, og med tanke på at man også skriver ekstremt mye mer sosialt enn det som var vanlig før, er det ikke urimelig å anta at dårlige vaner innarbeides. Hvis mange man skriver med også har de samme feilene, vil det nok ofte feste seg, på samme måte som det gjør med muntlig språk.

Likevel, man kan faktisk gjøre en innsats for å bli bedre, akkurat som dyslektikervennene mine gjør. Hvis det blir påpekt at du har massevis av særskrivingsfeil, kan du være ekstra påpasselig når du skriver, så du unngår tabber. Eller så kan du bare drite i det, og skyve dyslektikerne foran deg.

Se for deg at en fyr går litt inn for å skrive en ordentlig bio på tinder. Den lyser dysleksi eller dårlig oppfølging på skolen. Likevel gjør han jo det han kan for å fremstå som den han er. Han skriver at han liker mye av det samme som deg. Eneste problemet er orddeling, og/å feil eller for lange setninger. 

Hvis det er måten han skriver på som gjør at du dropper han så er du passe overfladisk. For meg er det rart å da være opphengt i hvordan han skriver, enn hva han faktisk prøver å få frem. Så lenge han er en sympatisk, kjekk fyr med felles interesser så har jo skriveferdigheter veldig lite å si. For, som sagt, hadde man møttes utenom så hadde følelsene sikkert kommet før du innså at han hadde dysleksi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...