Rosalilje84 Skrevet 5. oktober 2023 #941 Skrevet 5. oktober 2023 Gregarious skrev (5 minutter siden): Ja det kan stemme, gjerne i forbindelse av håndtering av hygiene produkter. Men det viser at mye ikke er slik som en intuitivt antar. Nå har vi heller ikke snakket om bakterier, men om søl - at det er ekkelt å se andres tiss og bæsj over hele toalettet. Og der er menn syndere, blant annet fordi dere står og spruter. 4 1
Katten.2.0 Skrevet 5. oktober 2023 #942 Skrevet 5. oktober 2023 2 minutter siden, Madame Butterfly said: De fleste sv oss er ikke enige med deg @Mari Y, og det er greit. Det er helt OK at du påstår som du gjør, men det er litt rart med folk som påstår ting i hytt og pine, og ikke tar det innover seg at andre forholder seg til alminnelige akseptert språk/innhold av begreper, logikk, vitenskap etc. Skal sette meg ned å se på denne Magdslen Barnes, se hva tvilsomme utsagn hun har kommet med. Jeg skal se for meg selv. Hold meg gjerne oppdatert! 1
Gibralfaro Skrevet 5. oktober 2023 #943 Skrevet 5. oktober 2023 1 hour ago, Mari Y said: Jeg synes det er helt greit og å kalle det feigt, tatt i betraktning hvor kritikkverdig det hun har gjort er. Jeg synes det heller er feigt å avvise andre menneskers meninger og sette merkelapper på de, kun fordi at de har en annen mening enn en selv. 14
Mari Y Skrevet 5. oktober 2023 #944 Skrevet 5. oktober 2023 Hannah80 skrev (33 minutter siden): Men det er jo ikke drøyt i det hele tatt å hevde at transkvinner ikke er kvinner. For de er jo vitterlig ikke det. Derav begrepet transkvinne. Det kommer ann på hvem du spør, og hvem du snakker om. https://en.wikipedia.org/wiki/TERF_(acronym) Jeg vil tro at med et ord som terf er det mer som ligger til grunn enn at man mener Transkvinner ikke er kvinner.
Mari Y Skrevet 5. oktober 2023 #945 Skrevet 5. oktober 2023 Gibralfaro skrev (5 minutter siden): Jeg synes det heller er feigt å avvise andre menneskers meninger og sette merkelapper på de, kun fordi at de har en annen mening enn en selv. Så om jeg skrev at David Duke var modig, så skal jeg da kreve at folk ikke kaller meg feig, fordi det er min mening?
Gibralfaro Skrevet 5. oktober 2023 #946 Skrevet 5. oktober 2023 57 minutter siden, Mari Y said: De er ikke direkte hatefulle, men noen vil nok oppfatte det som grunnleggende transfobisk og å mene at Transkvinner ikke er kvinner. Men hva så om noen oppfatter det slik? Det er rett og slett ikke mulig å uttale seg i det offentlige rom på en måte som ikke krenker et eneste menneske blant publikum. Alt man sier vil potensielt kunne krenke andre mennesker. Det betyr ikke at man ikke kan si sin mening. Å krenke et annet menneske er ikke ulovlig. 7 3
Mari Y Skrevet 5. oktober 2023 #947 Skrevet 5. oktober 2023 Madame Butterfly skrev (32 minutter siden): De fleste sv oss er ikke enige med deg @Mari Y, og det er greit. Det er helt OK at du påstår som du gjør, men det er litt rart med folk som påstår ting i hytt og pine, og ikke tar det innover seg at andre forholder seg til alminnelige akseptert språk/innhold av begreper, logikk, vitenskap etc. Skal sette meg ned å se på denne Magdslen Barnes, se hva tvilsomme utsagn hun har kommet med. Jeg skal se for meg selv. Jeg har ikke påstått ting i hytt og pine. Jeg har kommet med kilder som underbygger det jeg skriver. Ellers hadde det ikke vært noe poeng i og å skrive det. Når det gjelder vitenskap så er det vel velkjent at dette endrer seg stadig vekk. For min del er det interressant med kjønn og kjønnsidentitet, men jeg synes det bør være irrelevant ift hvilke menneskerettigheter man bør ha. Det er mye jeg ikke mener noe særlig om når det gjelder den debatten. Det er ikke enten/eller. Men bra du leser det hun har skrevet her. 1
Mari Y Skrevet 5. oktober 2023 #948 Skrevet 5. oktober 2023 Gibralfaro skrev (4 minutter siden): Men hva så om noen oppfatter det slik? Det er rett og slett ikke mulig å uttale seg i det offentlige rom på en måte som ikke krenker et eneste menneske blant publikum. Alt man sier vil potensielt kunne krenke andre mennesker. Det betyr ikke at man ikke kan si sin mening. Å krenke et annet menneske er ikke ulovlig. Da ville jeg tenkt 'hva mer er det man trenger og å vite'. Det er ikke noe tvil om at det har kommet noen ganske ekstreme uttalelser fra den kanten de her sikter til, heller. https://en.wikipedia.org/wiki/Feminist_views_on_transgender_topics 1
Gibralfaro Skrevet 5. oktober 2023 #949 Skrevet 5. oktober 2023 6 minutter siden, Mari Y said: Så om jeg skrev at David Duke var modig, så skal jeg da kreve at folk ikke kaller meg feig, fordi det er min mening? Du kan kreve hva du vil, men ingen er forpliktet til å etterkomme ditt krav. Aner for øvrig ikke hvem David Duke var, så jeg har absolutt ingen formening om han var modig eller ikke, eller om det er noe som helst kontroversielt i noen uttalelse her. Eller om det har noen relevans, for den saks skyld. 🤷♂️ 8
Gibralfaro Skrevet 5. oktober 2023 #950 Skrevet 5. oktober 2023 2 minutter siden, Mari Y said: Da ville jeg tenkt 'hva mer er det man trenger og å vite'. Det er ikke noe tvil om at det har kommet noen ganske ekstreme uttalelser fra den kanten de her sikter til, heller. Men igjen, hvorfor skal jeg tenke og mene det samme som deg? Hvorfor kan jeg ikke få lov til å ha en mening som er annerledes enn din? At du ikke aksepterer at jeg har min mening er faktisk ikke mitt problem. Du sitter ikke med fasiten for alle andre, og du er trolig ikke samfunnets moralske høyborg, like lite som at noen andre av oss er det heller. 8 2
Mari Y Skrevet 5. oktober 2023 #951 Skrevet 5. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (1 time siden): Som du da kunne ha gjort for å fremstå som mer seriøs. Det er du som fremmer en påstand, ergo er det ikke vi som skal lete opp data som støtter opp under påstanden din. Da går vi til data og litteratur som ligger i innlegget https://www.nature.com/articles/ng0800_373a http://orwh.od.nih.gov/sex-gender 1
Mari Y Skrevet 5. oktober 2023 #952 Skrevet 5. oktober 2023 Gibralfaro skrev (9 minutter siden): Du kan kreve hva du vil, men ingen er forpliktet til å etterkomme ditt krav. Aner for øvrig ikke hvem David Duke var, så jeg har absolutt ingen formening om han var modig eller ikke, eller om det er noe som helst kontroversielt i noen uttalelse her. Eller om det har noen relevans, for den saks skyld. 🤷♂️ Poenget er at jeg har selvsagt lov til og å mene at David Duke er modig. Men jeg kan ikke kreve at folk skal tollerere det. David Duke var et hypotetisk eksempel. Fordi i motsetning til Magdalen Berns er det ikke transpersoner han har for vane og å ytre seg om, men jøder og afro - amerikanere.
Gregarious Skrevet 5. oktober 2023 #953 Skrevet 5. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (54 minutter siden): Nå har vi heller ikke snakket om bakterier, men om søl - at det er ekkelt å se andres tiss og bæsj over hele toalettet. Og der er menn syndere, blant annet fordi dere står og spruter. Det var snakk om renslighet, om en skal argumentere rundt hygiene på toalett så er det faktiske forhold viktigere en visuelle. Slik vil menn få mindre hygieniske toalett ved overgang til kjønnsnøytrale toalett. 1
Hank Amarillo Skrevet 5. oktober 2023 #954 Skrevet 5. oktober 2023 Mari Y skrev (1 time siden): som umulig kan leses som noe annet enn transfobisk(eksempelvis 'Transkvinner er blackface actors'), så er det definitivt ikke bra, og da bør man revurdere hvem man velger og å støtte opp under. Venter fortsatt på en utredning på hva som "tvilsomt" med det sitatet. 10
Gibralfaro Skrevet 5. oktober 2023 #955 Skrevet 5. oktober 2023 (endret) 11 minutter siden, Mari Y said: Poenget er at jeg har selvsagt lov til og å mene at David Duke er modig. Men jeg kan ikke kreve at folk skal tollerere det. Det er jo akkurat det jeg sier. Endret 5. oktober 2023 av Gibralfaro 6 1
Hank Amarillo Skrevet 5. oktober 2023 #956 Skrevet 5. oktober 2023 Mari Y skrev (45 minutter siden): Det kommer ann på hvem du spør, og hvem du snakker om. https://en.wikipedia.org/wiki/TERF_(acronym) Jeg vil tro at med et ord som terf er det mer som ligger til grunn enn at man mener Transkvinner ikke er kvinner. Det er jo bokstavelig talt det en terf er. En radikal feminst(hva enn det betyr) som mener transkvinner ikke er kvinner. 7
Mari Y Skrevet 5. oktober 2023 #957 Skrevet 5. oktober 2023 Hank Amarillo skrev (32 minutter siden): Venter fortsatt på en utredning på hva som "tvilsomt" med det sitatet Det første som slår meg er dette https://en.wikipedia.org/wiki/Blackface
Hank Amarillo Skrevet 5. oktober 2023 #958 Skrevet 5. oktober 2023 (endret) Mari Y skrev (2 minutter siden): Det første som slår meg er dette https://en.wikipedia.org/wiki/Blackface Vi vet hva blackface er ... var liksom ikke det man lurte på... Endret 5. oktober 2023 av Hank Amarillo 8
yamask Skrevet 5. oktober 2023 #959 Skrevet 5. oktober 2023 Mari Y skrev (2 timer siden): Igjen, så er jeg heller ingen transaktivist. Og dette med datingsider osv har jeg ingen formening om. Heller ikke idrett for transkvinner. Det jeg har uttalt meg om er først og fremst K Rowling og hennes historikk i trans - debatt. Unngå bruker - debatt, hold deg til det som faktisk blir diskutert eller bli blokkert Du har skrevet bastant flere ganger at transkvinner er kvinner. Da har du allerede tatt stilling til datingsider og idrett. Eller er de bare kvinner innimellom? 7 2
Mari Y Skrevet 5. oktober 2023 #960 Skrevet 5. oktober 2023 Hank Amarillo skrev (31 minutter siden): Det er jo bokstavelig talt det en terf er. En radikal feminst(hva enn det betyr) som mener transkvinner ikke er kvinner. Nettopp, det jeg også har prøvd og å forklare. J K Rowling mener i tillegg at Transkvinner er menn. Og dette forklarer nok delvis hvorfor enkelte oppfatter henne som transfob.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå