AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Del Skrevet 8. juni 2020 Jeg skal ha meg en ny dagstursekk som jeg skal bruke på turer i fjellet i sommer. Hvilken størrelse bør den være? Det trenger ikke å være plass til mye mat i den, bare ekstra klær, sitteunderlag og drikke. Anonymkode: 5af9d...f5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Del Skrevet 12. juni 2020 Det beste er å gå i en butikk og prøve de de har. Sekker sitter ikke likt på alle rygger, og en sekk som er vond å bære vil du ikke ha. Se etter en sekk med reim rundt hofter og bryst og med noen mindre lommer med glidelås som du kan ha småting i. Du kan også se på rumpetaske om det bare er småtterier du skal ha med. Jeg har en på 3 liter, men det finnes opp til 5 L. Der får du oppi det du nevner. Anonymkode: 4b7f6...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2020 #3 Del Skrevet 16. juni 2020 1. Dra på en ordentlig turbutikk. 2. Få hjelp til å finne riktig sekk etter dine behov og din kropp. 3. Få den tilpasset i butikken før du drar derfra. Hvis du bor i overkommelig nærhet til Ski, kan jeg varmt anbefale Nunataq i Ski sentrum (ligger i gågata rett utenfor storsenteret, midt imellom DNB og Tandoori Palace). De finner garantert sekken for deg, og tilpasser alt av utstyr. Som regel trenger man ikke engang spørre dem om å gjøre det. Har en annen butikk satt ned prisen på en vare du skal ha, skal du ikke se bort ifra at du får den billigere. Vi har opplevd det flere ganger - senest i januar fikk jeg 800 kr rabatt på en Osprey-sekk fordi en annen butikk hadde kampanje på den akkurat da. Må dog komme med en liten advarsel - eieren er så koselig at man ikke har lyst til å gå derfra. 😂 Anonymkode: 03945...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Del Skrevet 17. juni 2020 7-10 L er nok for den bruken Anonymkode: 47aa7...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #5 Del Skrevet 17. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: 7-10 L er nok for den bruken Anonymkode: 47aa7...adf Seriøst? Hvordan skal ts få plass til sitteunderlag, termos, matpakke, førstehjelp, solbriller, ekstra klær, vindjakke mm? 30 liter er passelig spør du meg. Anonymkode: 4e32b...4db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #6 Del Skrevet 19. juni 2020 På 17.6.2020 den 22.39, AnonymBruker skrev: Seriøst? Hvordan skal ts få plass til sitteunderlag, termos, matpakke, førstehjelp, solbriller, ekstra klær, vindjakke mm? 30 liter er passelig spør du meg. Anonymkode: 4e32b...4db Jeg får fint plass til dette i liten sekk. Anonymkode: 47aa7...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #7 Del Skrevet 19. juni 2020 På 17.6.2020 den 22.39, AnonymBruker skrev: Seriøst? Hvordan skal ts få plass til sitteunderlag, termos, matpakke, førstehjelp, solbriller, ekstra klær, vindjakke mm? 30 liter er passelig spør du meg. Anonymkode: 4e32b...4db Jeg har en Osprey Tempest på 11 liter som får plass til alt dette, og det er den sekken jeg bruker defintivt mest. Vanlig turinnhold for meg; drikkeflaske, termos, mat, sitteunderlag, kart/kompass, førstehjelpsutstyr, ekstra mobillader, øretelefoner, solbriller/solkrem/lue/votter etter sesong, ekstra jakke/genser. Innimellom også en bok eller et lite håndkle til en dukkert. TS, jeg anbefaler Osprey. De har sekker i flere ulike størrelser etter hva du trenger. Jeg har også en større sekk på 30 liter, men den tar jeg helst med hvis jeg skal ha stormkjøkken eller mye ekstra gadgets på vinteren/i dårlig vær. Anonymkode: a2d01...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tempen Skrevet 22. juni 2020 #8 Del Skrevet 22. juni 2020 Enig i Osprey, har Osprey Talon 11 til småturer, godt fornøyd. En liten sekk, men den har utvendige mesh-lommer til flasker, og utvendig strikk, så veldig fleksibel👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 22. juni 2020 #9 Del Skrevet 22. juni 2020 20L sekk. Den blir alltid for liten om du kjøper noe mindre. For de lyver på litertallet. Det stemmer aldri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spøkelse Skrevet 23. juni 2020 #10 Del Skrevet 23. juni 2020 Jeg har Osprey-sekk og er VELDIG fornøyd med den i alle fall . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #11 Del Skrevet 23. juni 2020 Anbefaler småvilt-jaktsekker. Knallbra kvalitet, brukbart vanntette og gode lommefunksjonaliteter. Ulempen er fargene, men en lærer seg å ta av seg sekken slik at den vises selv om den er kamuflasjefarget. Eneste skille fra vanlige sekker er at de fleste har nettinglomme bak for vilt, men denne er lett å avmontere hvis en ikke trenger den. Har prøvd å kjøpe andre småsekker, (30-40l), men de går alltid istykker i glidelås eller klipps, også kjente merker. Anonymkode: a0d74...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #12 Del Skrevet 23. juni 2020 Det er veldig personlig. For min del klarer det seg med 30 liter for overnattingsturer (pakker lett og henger teltet utenpå), mens for andre blir det for smått til dagstur. Du må nesten dra til butikken og vurdere selv. Anonymkode: cd299...f08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå