Gå til innhold

Hvorfor er det så få som tester seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det må variere veldig fra sted til sted hvor terskelen for å teste seg ligger. Kjenner ei som fikk testet bare med litt forkjølelsessymptomer. Hun hadde ikke covid-19. 

Anonymkode: 3418e...397

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min hoster og har prøvd å få testet seg her i Oslo nå, men fikk beskjed av koronatelefonen at de har så høy pågang at det ikke er sikkert han blir prioritert, så nå står han på en ringeliste. 


Jeg har ingen tro på at de klarer å undertrykke pandemien med testing når de allerede har kapasitetsproblemer når de tester så få som de tester nå.

Anonymkode: 83a0f...fbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som forteller om mennesker som ikke har fått teste seg/fått beskjed om å la være - når var det? Det skjer veldig mye, utviklingen er høy, og så sent som i forrige uke sa kommunen her at alle som vil kan teste seg (uavhengig av symptomer).

I tillegg, TS; du spør et spørsmål og viser til en artikkel. Svaret på spørsmålet ditt står i artikkelen.

Anonymkode: 891c4...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i en kommune der det kun var 4 smitta i mars og ingen siden. Men her er terskel lav for å få testa seg. Om de tror det er forkjølelse blir de testa likevel, heldigvis 

Anonymkode: f4c73...707

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min hoster og har prøvd å få testet seg her i Oslo nå, men fikk beskjed av koronatelefonen at de har så høy pågang at det ikke er sikkert han blir prioritert, så nå står han på en ringeliste. 


Jeg har ingen tro på at de klarer å undertrykke pandemien med testing når de allerede har kapasitetsproblemer når de tester så få som de tester nå.

Anonymkode: 83a0f...fbb

Hva skjedde med skryt fra myndighetene om at de vil teste opptil 100000 i uka? Løgn igjen?

Anonymkode: d91b3...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som forteller om mennesker som ikke har fått teste seg/fått beskjed om å la være - når var det? Det skjer veldig mye, utviklingen er høy, og så sent som i forrige uke sa kommunen her at alle som vil kan teste seg (uavhengig av symptomer).

I tillegg, TS; du spør et spørsmål og viser til en artikkel. Svaret på spørsmålet ditt står i artikkelen.

Anonymkode: 891c4...3b5

Dette skjedde i dag (her i Oslo). Koronatelefonen melder om høy pågang så de sier nei til mange nå. 

Anonymkode: 83a0f...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som forteller om mennesker som ikke har fått teste seg/fått beskjed om å la være - når var det? Det skjer veldig mye, utviklingen er høy, og så sent som i forrige uke sa kommunen her at alle som vil kan teste seg (uavhengig av symptomer).

I tillegg, TS; du spør et spørsmål og viser til en artikkel. Svaret på spørsmålet ditt står i artikkelen.

Anonymkode: 891c4...3b5

To venninner fikk nei til å teste seg i forrige uke. De måtte sitte i karantene til de var symptomfrie, fordi de fikk beskjed fra legen at de automatisk måtte anta de hadde corona hvis de hadde symptomer. 

Anonymkode: d91b3...2db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde med skryt fra myndighetene om at de vil teste opptil 100000 i uka? Løgn igjen?

Anonymkode: d91b3...2db

Tydeligvis... de har inne skalert opp i det hele tatt, iallefall ikke i Oslo. 

Anonymkode: 83a0f...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt mye forskjellig, og tror det er svært ulik praksis fra kommune til kommune. Jeg har også hørt inntil nylig at mange har stått hardt på at man må ha feber i tillegg til luftveisinfeksjon for å få teste seg, men ref. aritkkelen og FHI sine nye uttalelser så håper jeg denne praksisen blir endret overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som forteller om mennesker som ikke har fått teste seg/fått beskjed om å la være - når var det? Det skjer veldig mye, utviklingen er høy, og så sent som i forrige uke sa kommunen her at alle som vil kan teste seg (uavhengig av symptomer).

I tillegg, TS; du spør et spørsmål og viser til en artikkel. Svaret på spørsmålet ditt står i artikkelen.

Anonymkode: 891c4...3b5

Denne uken.

Anonymkode: df0f7...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandale! Er det ingen som kan gripe tak i det og gå til media?

Anonymkode: df0f7...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skandale! Er det ingen som kan gripe tak i det og gå til media?

Anonymkode: df0f7...007

Hallvard Sandberg er en profilert NRK-reporter. Han er en av de som har sittet i studio under koronakrisen og informert. Artig fyr med mange morsomme metaforer. Vil tro at dette er noe som kan vekke reaksjoner i media ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de har fått med seg tweeten hans (eller kanskje Høie smugleser KG? :) )

De som har blitt nektet test kan referere til dette fra dagens pressekonferanse:

"Alle, og jeg gjentar alle som har tegn på luftveisinfeksjon skal testes, og det er ikke et krav at du har feber. Hvis du har ett eller flere av disse symptomene så skal du få tilbud om testing: hoste, tungpustethet, tap av smak- eller luktesans og feber, sier helsedirektøren."

https://www.nrk.no/norge/smitten-oker-i-oslo_-_-det-er-ikke-ferie-for-pandemien-1.15048346

Anonymkode: ec95a...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende at så mange som melder seg for å bli testet får avslag. Mulig at feks mindre kommuner med begrenset kapasitet tenker at det blir for omfattende å drive med smittesporing og oppsøking av nærkontakter ect ved en positiv test, og det letteste er bare å si "isoler deg til symptomene har gått over (så slipper vi masse administrasjon" 🤷‍♀️

Anonymkode: 0ff19...ab9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...