Gå til innhold

Sjakk og jenter


JERKYLL

Anbefalte innlegg

Jeg er enig  med deg jerkyll at sjakk er et fantastisk spill, men å sidestille det med det virkelige livet og kampen mellom det gode og onde blir litt feil synes jeg. Sjakk kan brukes til å skjerpe sansene og til å gjøre deg mere bevisst valg, men det er blandt de store filosofene, bøker og i det virkelige liv du kan finne sannhet.

Med hilsen fra Jon Are

Hei Jon Are!-Takk for ditt innlegg anngående sjakk og livet :) -Jo jeg kan til dels være enig i deg, -at sammenligne sjakken med det onde og gode i det virkelige liv er litt gal måte å se det på!-Men jeg mener sjakk har klare parralleler til samfunnet,.brikkene representere jo folket:) Og tenk på de sjakklige begrepene som: oppisisjon. sjakkmatt ,bondeforvandling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var med i NM 2003, jeg.. Hehe.. :) Var gøy det.. Men ikke fordi jeg er spesielt flink i sjakk.. Var heller folkene der..

jASSÅ :) du var med i NM i Fredrikstad!! Du mener at det var mer interesangt at det var mye folk samlet i Kongstenhallen. en selve SJAKK spillINGEN :) Sånne samlinger er ikke noe sjekkested,-viss det var det du mente hecuba :ler: -Ja jeg var der jeg også.-et fint arrangement!-Snedig at så mange er samlet pågrunn av dette spillet :) Fint at så mange kan samles uten at det er religiøst eller polistisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...