Gå til innhold

Blokkering på MSN, en som er sinna..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Clarissa

Jeg har blokkert en venn (venn og venn.. er vel mer en bekjent. Kjenner han ikke så godt) av meg i lengre tid. Her om dagen fant han ut at jeg hadde blokkert han og er nå forbanna og dritsur.

Er det slemt å blokkere noen på MSN??

Denne personen gir meg ingenting, og jeg har liten interesse av å prate med han.

Er det jeg som er slem, eller burde folk respektere at en kanskje ikke har lyst å prate med en??

Skal jeg fortelle han hvorfor jeg blokkerte han? Han lurer visst fælt i følge en felles venn..

Hjelp meg jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja er det ikke bare å si det som det er? Er som regel det beste det! Men synes ikke det er spesielt slemt av deg, men da bør du i allefall forklare han hvorfor du gjorde det! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... samme her.... har både blokkert eksen og kompisen oooog tatt de av lista mi. Trodde de ikke merket det?

Håper ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clarissa
Hvordan kan man finne ut at man er blokkert?? trodde ikke det gikk jeg' date=' oops :-?[/quote']

Han fant det ut ved at den felles vennen vår hadde sagt at han hadde prata med meg på MSN ganske mye de siste ukene.

Han som jeg hadde blokkert er som regel pålogget hele dagen, og da har jeg sett ut som jeg ikke var pålogget for han..

KristinS: Vet ikke om jeg tør å si til han at han er kjedelig og totalt uinteressant å prate med jeg :-?

Hvordan si det på en snill måte??

Uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...Nei akkurat det der er jo ikke så enkelt da. Men kan du ikke si at du føler at dere ikke har så mye til felles, så du føler at det ikke er så stort vits i å ha kontakt? eller noe i den duren..

Hvis en har blokkert en person så vises du som frakoblet hele tiden. Så da vet ikke den andre personen om du har blokkert den, slettet personen eller om du bare ikke er logget på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du bare ikke si at du ikke har tid til å ha så mange kontakter på messenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erfaren
alle kan jo se hvem som har blokkert en da.......

Man kan vel ikke det? man vises som avlogget bare?

Jeg blokkerte en yngre og skravlesjuk slektning en stund fordi jeg ikke orket å tørrprate HVER gang jeg logget meg på.

Til trådstarter: Jeg ville ikke sagt det rett ut at jeg synes vedkommende var kjedelig - det er jo ganske stygt, men du sier jo selv at du ikke synes du kjenner han så godt. Det går for eksempel an å si at man ikke er av den sorten som klarer å finne på noe å si hele tiden til alle, og at man derfor synes det er ukomfortabelt å bli invitert til samtaler "hele tiden". At du ikke har visst helt hvordan du skulle avslutte/si fra, og at det er derfor du blokkerte han. Det er jo nesten sant også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet

Det finnes faktisk et program der man kan se hvem som egentlig er online, og om noen har sletta deg.

(MSN block detect). Man ser om de har sletta deg selv om de ikke er online, men man kan ikke se om de har blokkert deg dersom de ikke er online (den viser en rute med folk som er online, og en rute med folk som har sletta deg mener jeg å huske)

Men uansett, det er jo ingenting å bli sur for dersom dette ikke er en god venn av deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xenja

Blir forbanna og dritsur?? Du er nok ung kjære deg. Ordentlige folk blir lei seg om det betyr noe for dem ikke forbanna og dritsur. Bare ha han blokkert du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erfaren
Det finnes faktisk et program der man kan se hvem som egentlig er online, og om noen har sletta deg.

(MSN block detect). Man ser om de har sletta deg selv om de ikke er online, men man kan ikke se om de har blokkert deg dersom de ikke er online (den viser en rute med folk som er online, og en rute med folk som har sletta deg mener jeg å huske)  

ops. slektningen hintet noe om at hun ikke hadde "fått lov" å snakke med meg:/ men jeg blokkerte ikke lenge.

Ellers er direkte konfrontasjon på en høflig måte sikkert en undervurdert ting i dagens "sekundærkommunikasjonssverden"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chachapuma iil

For det første: programmet det siktes til, MSN Block Detecter, er fullt av virus.

For det andre: Microsoft har tettet igjen "hullet" som gjorde at det var mulig å se hvem som har blokkert en.

Men: du kan gå til denne siden og se om den du lurer på om har blokket deg er online eller offline.

Bare husk at det kan hende vedkommende har satt sin status til Vis som frakoblet, det er ikke sikkert du er blokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chachapuma iil

Korrigerer meg selv litt: hvis vedkommende har satt sin status til Vis som frakoblet, vil du få Offline som resultat når du søker. Testet med min egen MSN-adresse nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: programmet det siktes til, MSN Block Detecter, er fullt av virus.

For det andre: Microsoft har tettet igjen "hullet" som gjorde at det var mulig å se hvem som har blokkert en.

Men: du kan gå til denne siden og se om den du lurer på om har blokket deg er online eller offline.

Bare husk at det kan hende vedkommende har satt sin status til Vis som frakoblet, det er ikke sikkert du er blokkert.

Får ikke den siden til å virke jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Gjør det virkelig noe om han ble sur? Du ville jo ikke ha kontakt med ham uansett, og han var jo bare en tilfeldig bekjent.

Han er rimelig hårsår må jeg si, men jeg ville overhode ikke hatt noen problemer med å blokkere ham.

Neste gang du treffer ham, får du fortelle ham at grunnen til at du blokkerte ham var at du ikke ønsket å ha en slik hårsår og grinete fyr på listen din.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daniella_

Nei, jeg syns ikke det er direkte slemt.

Hvorfor prate med noen man ikke har lyst til å prate med?

men du kan jo fortelle han hvorfor hvis du føler for å gi han en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plenodium

Et menneske du har null historikk med og kun pratet med på msn er da inget å ta så på vei for? Ser ærlig talt ikke problemstillingen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest helgenen

Disse online tjenestene fungerer stort sett bare for amerikansk registrerte adresser og ikke på norskregistrerte, de norske ligger ikke på riktige servere for at sjekkerutinene skal virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...