AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Jeg vet ikke hva som er en mors største sorg. Det kan være sykdom, diagnoser osv Min sorg er at sønnen min er ekstremt voldelig, truende og ja, skremmende Han har skadet mange, og alle er redd for han. I dag truet han meg så alvorlig at jeg måtte ringe politiet. De vet godt hvem han er. De var utrolig støttende mot meg og gå uttrykk for bekymring. Vi snakket lenge. For en sorg det er at ens barn er slik. Det er grusomt. Hvordan ble han sånn? Han er rusmisbruker, men det er jo ikke en enkel forklaring. Mange rusmisbrukere er jo bare snille. Jeg føler så stor sorg nå. Er det andre som opplever det samme her? Anonymkode: dbfa5...c63 21
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Slikt er jo ofte arvelig, hvordan er faren? Anonymkode: 17d5c...50f 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Folk blir ikke den de er uten videre. Det er et resultat av arv og miljø, men også hvordan disse innvirker på hverandre. Det er veldig komplekst. Anonymkode: bfc48...27c 11
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 Sorry for å si det, men mye handler om oppvekst og oppdragelse. Hvilke moral, etikk og verdier man arver. Pluss arvelig om det er psykiske lidelser og arvelig avhengighet. Men det lønner seg nok ikke for deg å se tilbake og å spørre "hvorfor", for svaret vil du nok ikke like allikevel. Du må heller se fremover og finne ut hvordan du kan fikse sønnen din Anonymkode: af746...ba1 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 Jeg kan delvis relatert da jeg har en bror som har vært svært skremmende og voldelig opp igjennom. I dag lider han av alvorlige psykiske lidelser Og har forsøkt selvmord flere ganger..han blir nok aldri frisk og både jeg og min mor tappes og kjenner på en enorm sorg hele tiden... det er ekstremt vanskelig å leve med og akseptere.. sorgen er stor men du er ikke alene , Klem til deg ❤️ Anonymkode: 3d85c...827 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, minister-mio skrev: Så vanskelig ❤️ Ja. Det er helt forferdelig. Han var en varm og god gutt som liten. Så ble han annerledes. Politiet har vært her nye. De er så utrolig flinke. Men de er bekymret for meg. Det er ikke greit p høre. Faren hans var også voldelig. Og jeg sliter med skyldfølelse. Og politiet sa : typisk. De vil hjelpe meg. De var utrolig flinke. Jeg føler meg som et stort minus. Men jeg er ikke voldelig i det hele tatt. Men jeg føler meg mislykket. Politiet var så fornuftige. Anonymkode: dbfa5...c63 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk blir ikke den de er uten videre. Det er et resultat av arv og miljø, men også hvordan disse innvirker på hverandre. Det er veldig komplekst. Anonymkode: bfc48...27c Ja Anonymkode: dbfa5...c63
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan delvis relatert da jeg har en bror som har vært svært skremmende og voldelig opp igjennom. I dag lider han av alvorlige psykiske lidelser Og har forsøkt selvmord flere ganger..han blir nok aldri frisk og både jeg og min mor tappes og kjenner på en enorm sorg hele tiden... det er ekstremt vanskelig å leve med og akseptere.. sorgen er stor men du er ikke alene , Klem til deg ❤️ Anonymkode: 3d85c...827 ❤️ Anonymkode: dbfa5...c63 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva som er en mors største sorg. Det kan være sykdom, diagnoser osv Min sorg er at sønnen min er ekstremt voldelig, truende og ja, skremmende Han har skadet mange, og alle er redd for han. I dag truet han meg så alvorlig at jeg måtte ringe politiet. De vet godt hvem han er. De var utrolig støttende mot meg og gå uttrykk for bekymring. Vi snakket lenge. For en sorg det er at ens barn er slik. Det er grusomt. Hvordan ble han sånn? Han er rusmisbruker, men det er jo ikke en enkel forklaring. Mange rusmisbrukere er jo bare snille. Jeg føler så stor sorg nå. Er det andre som opplever det samme her? Anonymkode: dbfa5...c63 Så trist. Politiet må stille opp her å hjelpe både pårørende og han Anonymkode: cdb8d...a7f 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #11 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sorry for å si det, men mye handler om oppvekst og oppdragelse. Hvilke moral, etikk og verdier man arver. Pluss arvelig om det er psykiske lidelser og arvelig avhengighet. Men det lønner seg nok ikke for deg å se tilbake og å spørre "hvorfor", for svaret vil du nok ikke like allikevel. Du må heller se fremover og finne ut hvordan du kan fikse sønnen din Anonymkode: af746...ba1 Man kan ikke fikse noen andre, selv ikke egne barn. Uansett om det er årsaker man Kan se i ettertid så hjelper det INGEN å bære på skyldfølelse og ta ansvar for andres liv. Tro meg jeg har prøvd hele mitt liv å leve for og fikse et familiemedlem.. man ender bare med å ødelegge seg selv også.. personen må selv ta ansvar og se sine egne sider og ønske en endring. Det eneste man kan gjøre er å være tydelig , guide og støtte personen i riktig retning hvis personen er åpen for dette. Anonymkode: 3d85c...827 41
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #12 Skrevet 6. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry for å si det, men mye handler om oppvekst og oppdragelse. Hvilke moral, etikk og verdier man arver. Pluss arvelig om det er psykiske lidelser og arvelig avhengighet. Men det lønner seg nok ikke for deg å se tilbake og å spørre "hvorfor", for svaret vil du nok ikke like allikevel. Du må heller se fremover og finne ut hvordan du kan fikse sønnen din Anonymkode: af746...ba1 Er jo ikke alltid sånn. Hvis vi skal gå helt tilbake i tid til menneskene kom på jorda så kan man ikke si alle har blitt sånn pga en dårlig oppvekst for en eller annen må ha begynt å mishandle først her i verden Anonymkode: cdb8d...a7f 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #13 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Politiet må stille opp her å hjelpe både pårørende og han Nei, unnskyld, men det er ikke politiets oppgave å hjelpe den kriminelle. Det finnes mange andre instanser for det. Og det høres ut som mor mener politiet har gjort et formidabel jobb, og det skal de ha ære for. Jeg føler med deg TS, jeg klarer på en måte å se det for meg, hvordan jeg ville følt om sønnen (18 her) hadde "blitt sånn". Det tror jeg kan skje de beste, og selv om det ofte stammer fra oppvekst, så er det ingen tvil om at det er enkelte mennesker som har hatt alle rammer på plass, og likevel blitt kriminelle. Anonymkode: 06396...9ef 15
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #14 Skrevet 6. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så trist. Politiet må stille opp her å hjelpe både pårørende og han Anonymkode: cdb8d...a7f De gjør en bra jobb. Har vært her mange ganger. Men aldri før trusler mot meg. Mot andre og narkotika. Jeg klarer ikke gråte lenger. Jeg er bare full av sorg for hvordan han er blitt. Anonymkode: dbfa5...c63 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #15 Skrevet 6. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, unnskyld, men det er ikke politiets oppgave å hjelpe den kriminelle. Det finnes mange andre instanser for det. Og det høres ut som mor mener politiet har gjort et formidabel jobb, og det skal de ha ære for. Jeg føler med deg TS, jeg klarer på en måte å se det for meg, hvordan jeg ville følt om sønnen (18 her) hadde "blitt sånn". Det tror jeg kan skje de beste, og selv om det ofte stammer fra oppvekst, så er det ingen tvil om at det er enkelte mennesker som har hatt alle rammer på plass, og likevel blitt kriminelle. Anonymkode: 06396...9ef ❤️ Anonymkode: dbfa5...c63
ntrane Skrevet 6. juni 2020 #16 Skrevet 6. juni 2020 Vil anbefale dere å se dokumentaren "a dangerous son " på hbo 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #17 Skrevet 6. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry for å si det, men mye handler om oppvekst og oppdragelse. Hvilke moral, etikk og verdier man arver. Pluss arvelig om det er psykiske lidelser og arvelig avhengighet. Men det lønner seg nok ikke for deg å se tilbake og å spørre "hvorfor", for svaret vil du nok ikke like allikevel. Du må heller se fremover og finne ut hvordan du kan fikse sønnen din Anonymkode: af746... Tror mange undervurderer hvor viktige genene er her.. https://forskning.no/genetikk/foreldre-betyr-noe-i-barns-liv-men-de-gjor-ingen-forskjell/1251291 Anonymkode: 17d5c...50f 20
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #18 Skrevet 6. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, unnskyld, men det er ikke politiets oppgave å hjelpe den kriminelle. Det finnes mange andre instanser for det. Og det høres ut som mor mener politiet har gjort et formidabel jobb, og det skal de ha ære for. Jeg føler med deg TS, jeg klarer på en måte å se det for meg, hvordan jeg ville følt om sønnen (18 her) hadde "blitt sånn". Det tror jeg kan skje de beste, og selv om det ofte stammer fra oppvekst, så er det ingen tvil om at det er enkelte mennesker som har hatt alle rammer på plass, og likevel blitt kriminelle. Anonymkode: 06396...9ef Ja jeg mente egentlig at politiet kan hjelpe kriminelle med å få hjelp. Få de inn i psykiatrien og kriminal omsorg osv. Anonymkode: cdb8d...a7f 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #19 Skrevet 6. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke fikse noen andre, selv ikke egne barn. Uansett om det er årsaker man Kan se i ettertid så hjelper det INGEN å bære på skyldfølelse og ta ansvar for andres liv. Tro meg jeg har prøvd hele mitt liv å leve for og fikse et familiemedlem.. man ender bare med å ødelegge seg selv også.. personen må selv ta ansvar og se sine egne sider og ønske en endring. Det eneste man kan gjøre er å være tydelig , guide og støtte personen i riktig retning hvis personen er åpen for dette. Anonymkode: 3d85c...827 Ja Jeg har ingenting å stille opp med. Han blir alltid aggressiv om jeg prøver å si noe. Jeg vet ikke hva som skjedde med ham. Han er rasende på faren sin fordi han var voldelig mot meg. De4 er ingen logikk i noe. Jeg er full av sorg. Men har et barn til som klarer seg veldig bra da ❤️ Anonymkode: dbfa5...c63 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #20 Skrevet 6. juni 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slikt er jo ofte arvelig, hvordan er faren? Anonymkode: 17d5c...50f Voldelig Anonymkode: dbfa5...c63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå