AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #81 Del Skrevet 9. juni 2020 37 minutter siden, AnonymBruker said: Enig!! Rent bortsett fra at jeg kun fyller 98oktan og da E0.... Anonymkode: 7decd...b22 Amerikaner? Anonymkode: 87071...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edwardnigma Skrevet 9. juni 2020 #82 Del Skrevet 9. juni 2020 4 minutter siden, kikkana skrev: Oi her er du ute og kjører på åkeren. Du tror at corolla er den eneste toyotaen som holder lenge? Si det der til en som har mekket biler på 80-00 tallet er du snill. I løpet av 20 år har jeg av toyota personlig hatt corolla, carina og hilux. Forsøkte å kjøre carinen ihjel med skogsturer og div uten hell. Ingen av disse har krevd noen dyre turer til verkstedet annet en enkle slitasje bytter. Vel, nå er vi i 2020. Hva Toyota gjorde fra 1980 til 2000 er i så måte totalt irrelevant. Det sier ingenting om kvaliteten i dag. 5 minutter siden, kikkana skrev: Ønsker ikke nye biler i det hele tatt fordi dem har utrolig kort leve tid. Ren svindel med all den unødvendige teknologien. Pr nå kunne jeg derfor ikke tenkt meg å eie noen uten å ha millioner i formue. Unødvendig teknologi? Vi har aldri hatt så få dødsfall på norske veier til tross for at vi aldri har hatt så mange biler. Poenget med den korte levetiden er at de faktisk skal byttes ut, slik at man kjøper nyere og tryggere biler. De Toyotaene dine fra 80-00 er livsfarlige etter dagens målestokk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #83 Del Skrevet 9. juni 2020 På 6.6.2020 den 20.28, tranedatter skrev: Audi, BMW, Tesla, Mercedes. Fordi de er harry. Ellers seff drittbilder med mye rust, biler som kjapt må repareres. Eneste Mercedesen jeg kunne hatt er en 2-seters vintage cabriolet, kremfarget, jeg så i en film for leeenge siden. Den var fin den! Husker den fortsatt og jeg er ingen bilmenneske. Øy! Jeg kjører en Mercedes b 200, føler ikke at den er Harry men heller en skikkelig konebil. Jeg kunne aldri tenkt meg å kjøre Porsche, er så kleint. Anonymkode: a90af...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edwardnigma Skrevet 9. juni 2020 #84 Del Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne aldri tenkt meg å kjøre Porsche, er så kleint. Det eneste som er kleint, er å bry seg om hva andre mener om deg. Om du er bilentusiast er Porsche 911 den perfekte kombinasjonen av sportsbil og hverdagsbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #85 Del Skrevet 9. juni 2020 Akkurat nå, edwardnigma skrev: Det eneste som er kleint, er å bry seg om hva andre mener om deg. Om du er bilentusiast er Porsche 911 den perfekte kombinasjonen av sportsbil og hverdagsbil. Min erfaring er at det er kleint. Jeg setter meg aldri inn i en igjen. Hva er egentlig vitsen med en sportsbil på norske veier? Anonymkode: a90af...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kikkana Skrevet 9. juni 2020 #86 Del Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, edwardnigma skrev: Vel, nå er vi i 2020. Hva Toyota gjorde fra 1980 til 2000 er i så måte totalt irrelevant. Det sier ingenting om kvaliteten i dag. Unødvendig teknologi? Vi har aldri hatt så få dødsfall på norske veier til tross for at vi aldri har hatt så mange biler. Poenget med den korte levetiden er at de faktisk skal byttes ut, slik at man kjøper nyere og tryggere biler. De Toyotaene dine fra 80-00 er livsfarlige etter dagens målestokk. Jo det vil jeg tro, har en kompis som jobber på verksted og han mener at toyota fremdeles er noe han plages mindre med en andre bilmerker. Selvsagt stor variasjon på hvilken modell det er snakk om. Teknologi som gjør bilene tryggere, er ok. Men jeg snakker om elektronikk som brytes ned i løpet av kort tid og veldig mye av dette er unødvendig. Som elektronisk chipp på et håndbrekk f eks. Samtidig viser det seg at all disse skjermene og elektronikken også kan gjøre oss til dårligere sjåfører. Hvor folk blant annet stoler blint på rygge sensorer etc. Jeg vil nok heller si at den korte leve tiden og all ekstra cervice handler om kroner. Veldig mye penger å tjene på at folk må kjøpe ny bil hvert 10ende år. Færre dødsfall vil jeg heller tro handler om at vi har eu kontroll og at færre råkjører nå en før. Samtidig har større transportbiler stått for en god del av ulykkene. også her er kravene blitt veldig strenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #87 Del Skrevet 9. juni 2020 Tesla, utelukkende pga. de ufyselige disiplene. Anonymkode: 1fd6a...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #88 Del Skrevet 9. juni 2020 9 minutter siden, edwardnigma skrev: Det eneste som er kleint, er å bry seg om hva andre mener om deg. Om du er bilentusiast er Porsche 911 den perfekte kombinasjonen av sportsbil og hverdagsbil. 911 er og blir Porsche. Ville aldri ha kjøpt eller kjørt Macan eller Panamera. SUV = kjipt. Anonymkode: 1fd6a...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #89 Del Skrevet 9. juni 2020 3 minutter siden, kikkana said: Jo det vil jeg tro, har en kompis som jobber på verksted og han mener at toyota fremdeles er noe han plages mindre med en andre bilmerker. Selvsagt stor variasjon på hvilken modell det er snakk om. Teknologi som gjør bilene tryggere, er ok. Men jeg snakker om elektronikk som brytes ned i løpet av kort tid og veldig mye av dette er unødvendig. Som elektronisk chipp på et håndbrekk f eks. Samtidig viser det seg at all disse skjermene og elektronikken også kan gjøre oss til dårligere sjåfører. Hvor folk blant annet stoler blint på rygge sensorer etc. Jeg vil nok heller si at den korte leve tiden og all ekstra cervice handler om kroner. Veldig mye penger å tjene på at folk må kjøpe ny bil hvert 10ende år. Færre dødsfall vil jeg heller tro handler om at vi har eu kontroll og at færre råkjører nå en før. Samtidig har større transportbiler stått for en god del av ulykkene. også her er kravene blitt veldig strenge. Enig i det du skriver her og personlig tror jeg analogt og mekanikk kombinert med fornuftig kjøring er det mest driftsikre og trafikksikre man kan ha. Anonymkode: 87071...89e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 9. juni 2020 #90 Del Skrevet 9. juni 2020 Kebabtralle aka BMW. Jeg ser mange snakke om sjåfører av Tesla, Audi og BMW som veiens rasshøl. Personlig opplever jeg mindre uaktsom kjøring fra Audi, og en del fra Tesla og BMW. Mest av alt BMW. Jeg kunne med glede kjørt en A8, for eksempel. Jeg synes også model 3 ser fin ut (jeg er et sedanmenneske) Jeg kjører Opel - veldig fornøyd 😄 Noe småplukk er det selvfølgelig, men perfekt finnes ikke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #91 Del Skrevet 9. juni 2020 Audi,BMW, Mercedes, Tesla, ikke amerikansk. Anonymkode: f8a3a...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #92 Del Skrevet 9. juni 2020 Peugot Anonymkode: ff098...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. juni 2020 #93 Del Skrevet 10. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjører BMW i3. Føler meg ikke spesielt rasshøl. Anonymkode: cc14f...0b3 Så var det heller ikke deg jeg spurte 🙂 Har 2 BMW'er på tunet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. juni 2020 #94 Del Skrevet 10. juni 2020 3 timer siden, Ginavn skrev: Kebabtralle aka BMW. Jeg ser mange snakke om sjåfører av Tesla, Audi og BMW som veiens rasshøl. Personlig opplever jeg mindre uaktsom kjøring fra Audi, og en del fra Tesla og BMW. Mest av alt BMW. Jeg kunne med glede kjørt en A8, for eksempel. Jeg synes også model 3 ser fin ut (jeg er et sedanmenneske) Jeg kjører Opel - veldig fornøyd 😄 Noe småplukk er det selvfølgelig, men perfekt finnes ikke Modell 3 (den aller nyeste) er gull å kjøre 🙂 Har hatt Opel og jo de er bra men beemerene er bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. juni 2020 #95 Del Skrevet 10. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: For langt??? Hvor mye hadde du kjørt da?!De har jo skikkelig lange serviceintervall, mellom 20 000og 40 000! Anonymkode: 7decd...b22 35000 på 6 mnd Har ikke biler for at de skal stå til pynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #96 Del Skrevet 10. juni 2020 3 timer siden, Fru Uperfekt skrev: 35000 på 6 mnd Har ikke biler for at de skal stå til pynt. Så lenge du følger servicer/foreskrevet vedlikehold har de ingenting de skulle ha sagt. Bytt verksted om de ikke skjerper seg... Anonymkode: 7decd...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorang1 Skrevet 10. juni 2020 #97 Del Skrevet 10. juni 2020 Mange fine biler har fryktelig kostbare reservedeler, forsikring og servicekostnader. Kombinert med et høyt forbruk kan disse bli et mareritt å eie om man ikke kan gjøre betydelig egeninnsats på brukte toppmodeller. Nyere biler er også svært avanserte, bortsett fra rene slitedeler er det meste for krevende for hobbymekanikere å skru på det som var en dyr bil til å begynne med. Merke er nokså likegyldig, men volumsolgte rimelige biler har billige deler og vanligvis enkel konstruksjon, som gjør de håndterbare å eie. Men akk så kjedelige. Det gjør 7-serie BMW, S-Klasse Mercedes og store Audier og Porche utelukket å eie uten å ha et solid budsjett for vedlikehold om man ønsker å bruke bilen. De har gjerne også nær 3000,- pr verkstedtime i tillegg til rådyre reservedeler. Karbonbremser er lett 80.000,- for et sett. Luftfjæring 50k for reparasjon og demper/luftbelg til mange ti-talls tusen pr enhet - som i tillegg skal programmeres inn i bilens data før bruk. De er med andre ord utelukket som bruksbil uten å ha veldig høy inntekt for å håndtere så dyre eierkostnader. Pris for deler som lykter og frontrute kan også være verdt å kjenne til; det er typisk frontlykter som koster over 10000,- pr stykk, frontrute til 30.000,- på enkelte vanlige biler. Da er matte lykteglass på EU kontroll eller sprekk i frontrute en av grunnene til at bilen selges videre.. Kunne vel aldri eid drømmebiler som Bentley eller toppmodell fra fx AMG eller Porche; ville aldri klart å håndtere driftsutgiftene selv om jeg fikk bilen gratis. De slurper to liter på mila om man er ivrig bak rattet, og bare forsikringen er raskt 5.000,- hver måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #98 Del Skrevet 10. juni 2020 17 minutter siden, Fantorang1 skrev: Mange fine biler har fryktelig kostbare reservedeler, forsikring og servicekostnader. Kombinert med et høyt forbruk kan disse bli et mareritt å eie om man ikke kan gjøre betydelig egeninnsats på brukte toppmodeller. Nyere biler er også svært avanserte, bortsett fra rene slitedeler er det meste for krevende for hobbymekanikere å skru på det som var en dyr bil til å begynne med. Merke er nokså likegyldig, men volumsolgte rimelige biler har billige deler og vanligvis enkel konstruksjon, som gjør de håndterbare å eie. Men akk så kjedelige. Det gjør 7-serie BMW, S-Klasse Mercedes og store Audier og Porche utelukket å eie uten å ha et solid budsjett for vedlikehold om man ønsker å bruke bilen. De har gjerne også nær 3000,- pr verkstedtime i tillegg til rådyre reservedeler. Karbonbremser er lett 80.000,- for et sett. Luftfjæring 50k for reparasjon og demper/luftbelg til mange ti-talls tusen pr enhet - som i tillegg skal programmeres inn i bilens data før bruk. De er med andre ord utelukket som bruksbil uten å ha veldig høy inntekt for å håndtere så dyre eierkostnader. Pris for deler som lykter og frontrute kan også være verdt å kjenne til; det er typisk frontlykter som koster over 10000,- pr stykk, frontrute til 30.000,- på enkelte vanlige biler. Da er matte lykteglass på EU kontroll eller sprekk i frontrute en av grunnene til at bilen selges videre.. Kunne vel aldri eid drømmebiler som Bentley eller toppmodell fra fx AMG eller Porche; ville aldri klart å håndtere driftsutgiftene selv om jeg fikk bilen gratis. De slurper to liter på mila om man er ivrig bak rattet, og bare forsikringen er raskt 5.000,- hver måned. Den ene 911’n min bruker rundt literen pr mil, med mindre jeg pisker den nedover tyske motorveier.. forsikringen er heller ikke avskrekkende, den er omtrent det samme som de fleste betaler for en familiebil... Anonymkode: 7decd...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #99 Del Skrevet 10. juni 2020 Skoda om jeg må velge kun én. Anonymkode: 76277...325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #100 Del Skrevet 10. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig!! Rent bortsett fra at jeg kun fyller 98oktan og da E0.... Anonymkode: 7decd...b22 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Amerikaner? Anonymkode: 87071...89e Primært Europeere, selv om jeg har tilgang til noen veteran-Amerikanere. Anonymkode: 7decd...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå