B87C Skrevet 10. juni 2020 #101 Del Skrevet 10. juni 2020 Mercedes, bmw , tesla og ford 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorang1 Skrevet 10. juni 2020 #102 Del Skrevet 10. juni 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den ene 911’n min bruker rundt literen pr mil, med mindre jeg pisker den nedover tyske motorveier.. forsikringen er heller ikke avskrekkende, den er omtrent det samme som de fleste betaler for en familiebil... Anonymkode: 7decd...b22 Merk forbeholdet mitt; toppmodellene - de med de aller største motorene. Kan hende de nyere 911 har blitt greiere på forbruk, men Akkurat som med fx BMW, kommer godt under literen på en 320, mens de store motorene er tørstere. Kompisen min har en par år gammel M5 og betaler nesten 6k hver måned, jeg ble rystet over hvor dyr den var å forsikre. Og han fortalde den har ca 1.2 i snittforbruk med pen kjøring på den. Så på Broom sin oppslagsside at en 911 -2010 med stor motor (500 hk) er oppgitt til 1.75 på bykjøring, så jeg fastholder på at sånne biler kan være nokså tørste om de er utstyrt med de største motorene. https://broom.tv2.no/underholdning/broom/porsche/911/2005-2012/226 Hva er forsikring på en 911? Snakker vi entusiastforsikret med bare 5000 km, eller bruksforsikring med 16000 i året? Jeg har en ordinær kjedelig bil fra -05 og den koster bare 4700,- i året, årsavgift og alt inkludert, rett nok bare delkasko. Endret 10. juni 2020 av Fantorang1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #103 Del Skrevet 10. juni 2020 Jeg har som nevnt tidligere flere biler av ymse merker, og den 911’n som er aktuell å sammenligne med har jeg full kasko på, (full bonus og skadefri de siste 5 årene) og den betaler jeg ca 9000-10 000 i året på.. den har grei kjørelengde. Har og en med det du kaller entusiastforsikring, og den er vesentlig billigere, og gøyere å kjøre. Anonymkode: 7decd...b22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #104 Del Skrevet 10. juni 2020 Audi, da jeg synes de har traust utseende og enort kjipe eiere. Mercedes er gubbebil nummer en, og veldig trauste. Er du ikke mann over 60 har du bomma om du har kjøpt en. Anonymkode: 2d757...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 10. juni 2020 #105 Del Skrevet 10. juni 2020 (endret) Min liste: - Tesla - Audi - Toyota - Skoda - Volvo - Hundai - Volkswagen - Nissan - Mitsubishi - Suzuki - Subaru - Peugeot - Renault - Lada Liker tyske biler; Mercedes, BMW og Opel. Liker ikke andre typer enn de tre. Endret 10. juni 2020 av Jolene måtte legge til noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #106 Del Skrevet 10. juni 2020 BMW, forferdelig stygg logo. Anonymkode: 8bdcc...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. juni 2020 #107 Del Skrevet 10. juni 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du følger servicer/foreskrevet vedlikehold har de ingenting de skulle ha sagt. Bytt verksted om de ikke skjerper seg... Anonymkode: 7decd...b22 Gjorde det bedre solgte alle utenom den ene bilen som var av merkene de er merkeverksted for og kjøpte inn konkurrenter merker. Samt at jeg sendte en e-post til fabrikken av bilmerket og forklarte hvorfor jeg aldri mer skal ha det merke når denne selges neste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. juni 2020 #108 Del Skrevet 10. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: BMW, forferdelig stygg logo. Anonymkode: 8bdcc...d50 Den gamle eller den nye logoen 🙂 har tenkt og tenkt kunne tenkt meg av nostalgiske grunner en liten Daf, og tviler på at jeg noen sinne vil kjøpe meg en Talbot igjen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #109 Del Skrevet 10. juni 2020 21 timer siden, kikkana skrev: Oi her er du ute og kjører på åkeren. Du tror at corolla er den eneste toyotaen som holder lenge? Si det der til en som har mekket biler på 80-00 tallet er du snill. I løpet av 20 år har jeg av toyota personlig hatt corolla, carina og hilux. Forsøkte å kjøre carinen ihjel med skogsturer og div uten hell. Ingen av disse har krevd noen dyre turer til verkstedet annet en enkle slitasje bytter. Ønsker ikke nye biler i det hele tatt fordi dem har utrolig kort leve tid. Ren svindel med all den unødvendige teknologien. Pr nå kunne jeg derfor ikke tenkt meg å eie noen uten å ha millioner i formue. Men sånn om jeg må blir det vel generelt: wolgswagen, subaru, bmw, mini cooper, jaguar, chrysler, audi og en rekke franske bilmerker. Det som nå kommer fra kina tørr jeg ikke tenke på. Fin stråmann. Som om jeg har sagt at Corolla er den eneste gamle Toyotaen som holder lenger. Som sagt: Toyota fra gamle dager hadde god holdbarhet, men hva hjelper det for de som skal ha ny eller nesten ny bil i dag. Hvem tror du kjøper bil fra 80- og 90-tallet i dag? Anonymkode: ad432...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edwardnigma Skrevet 10. juni 2020 #110 Del Skrevet 10. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fin stråmann. Som om jeg har sagt at Corolla er den eneste gamle Toyotaen som holder lenger. Som sagt: Toyota fra gamle dager hadde god holdbarhet, men hva hjelper det for de som skal ha ny eller nesten ny bil i dag. Hvem tror du kjøper bil fra 80- og 90-tallet i dag? Anonymkode: ad432...ebf Det er pga sånne som han at Toyota fortsatt kan ta ublu priser på bilene sine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarmegenbolle Skrevet 10. juni 2020 #111 Del Skrevet 10. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fin stråmann. Som om jeg har sagt at Corolla er den eneste gamle Toyotaen som holder lenger. Som sagt: Toyota fra gamle dager hadde god holdbarhet, men hva hjelper det for de som skal ha ny eller nesten ny bil i dag. Hvem tror du kjøper bil fra 80- og 90-tallet i dag? Anonymkode: ad432...ebf Nå er Toyota fortsatt i toppsjiktet hva angår kvalitet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #112 Del Skrevet 12. juni 2020 På 10.6.2020 den 22.27, Tarmegenbolle skrev: Nå er Toyota fortsatt i toppsjiktet hva angår kvalitet. Nei, det er under middels, svært lav på opplevd kvalitet, traust og kjedelig og ikke sikkert dagens generasjon Toyota vil være så mye mer holdbare når vi går 15-20 år fram i tid, heller. Som om det betyr så mye for de av oss som ikke er interesserte i å kjøre rundt i gamle vrak. Anonymkode: ad432...ebf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorang1 Skrevet 12. juni 2020 #113 Del Skrevet 12. juni 2020 Visstnok er Prius og Corolla, begge Toyota det minst trøblete og rimeligste bilholdet man kan ha; i følge de fleste slike undersøkelser - om man ser på det amerikanske bilmarkedet og ellers av kilder som er troverdige. For Norge gav NAF VW Polo på topp såvidt over Yaris og noen andre asiatiskproduserte av vanlige fossilbiler. Så selv om Toyota er kjedelige biler er de nok fortsattt i øvre sjikt på driftsikkerhet og lave driftskostnader. Også på undersøkelser som strekker seg over 10 år. Bortsett fra Kia Soul (bensinutgave) er det meste japansk før det kommer noen vestlige biler inn på listen over rimelig bilhold (fossilbiler). Ikke alle ennå har full tilgang til egen hjemmelader, så El-biler er en egen diskusjon, de kan bli dyre om man må lade hos andre, men politiske avgjørelser gir disse noen økonomiske fortrinn i Norge som i mange tilfeller utkonkurrerer fossilbilhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #114 Del Skrevet 19. juni 2020 Det er så gøy at så mange sier tesla. Jeg var en av de som aldri skulle ha tesla æsj!! Så var det slik at jeg ikke orket kø mere og så meg desperat om etter el bil. Ingen el biler gikk langt nok for meg. Så da jeg sjekket ble det kun tesla. Prøvde en og bar forelsket! Jeg hadde kjørt så mange biler alt fra luksus til billig. Men tesla er rett og slett noe helt unikt. Elsker bilen min! Har de siste 4 årene brukt 10 000 kroner på den tillsammen. Anonymkode: b292a...ef5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 20. juni 2020 #115 Del Skrevet 20. juni 2020 Kunne aldri kjørt BMW, Mercedes eller Audi. Både fordi det er spesielle typer folk som i hovedsak skaffer seg disse merkene som jeg ikke ønsker å være assosiert med, men også fordi de er verken pene eller spesielt morsomme å kjøre. Usedvanlig få modeller fra disse tre som jeg synes ser OK ut. Her går det i italiensk, da får man både lekkert design og EKTE kjøreglede 🎉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #116 Del Skrevet 20. juni 2020 Mulig jeg er blitt gammel gubbe, men jeg syns nyere MB kan være ganske ålreit jeg da.. https://www.finn.no/182178217 Har egentlig ikke motforestillinger mot noe spesielt merke. Renault hører jeg mye rart om. Og noen av bilene ser litt rare ut også, som den "Cactus". Så ville kanskje styrt unna dem.. Anonymkode: 7ed52...37b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 23. juni 2020 #117 Del Skrevet 23. juni 2020 Jeg makter ikke BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #118 Del Skrevet 2. juli 2020 Elbiler uansett merke. Pga kjøreglede, ingen lyd, turtall, clutch eller giring blir kjedelig i lengden . Etter det må det bli VAG biler.. spesielt passat!! (Eid 3 stk) kun vrak alle sammen.. Enkelte franske biler.. Nå eier jeg en Toyota Avensis D-cat ,mulig kjedelig interiør og understell, men trofast enn så lenge. Anonymkode: 9afc0...237 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 2. juli 2020 #119 Del Skrevet 2. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elbiler uansett merke. Pga kjøreglede, ingen lyd, turtall, clutch eller giring blir kjedelig i lengden . Etter det må det bli VAG biler.. spesielt passat!! (Eid 3 stk) kun vrak alle sammen.. Enkelte franske biler.. Nå eier jeg en Toyota Avensis D-cat ,mulig kjedelig interiør og understell, men trofast enn så lenge. Anonymkode: 9afc0...237 Hvordan er toyota verkstedene? Gjør de avtalt arbeid til avtalt tid? Vurderer en søt liten toyota automat for automatelevene. Det største problemet med de VAG bilene jeg har måtte kjøre er at de har noen irriterende pipelyder når man setter dem i revers. Det er litt kult at de piper mer i det hjørnet du er nærmest noe, men siden jeg ikke er blind skulle jeg gjerne sett at de ikke pep før jeg var farlig nært noe. Det liker jeg med Mercedes, når den piper er det alvor. Kjørte en Volvo, den pep konstant i revers. Nyere VAG biler piper også hele tiden mens man rygger. Jeg lurer inderlig på hvem som liker å høre på de irriterende lydene mens man parkerer... Blir litt som mikrobølgovn som piper når de er ferdig (alle hører jo at de stopper). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 2. juli 2020 #120 Del Skrevet 2. juli 2020 Porsche. Tiltaler meg ikke på noen som helst måte. Ingen av modellene. Renault. Sær, fransk sak. Citröen og Peugeot er ok, men Renault klarer jeg bare ikke. Mercedes. Stygge utenpå og stygge inni. Har aldri likt designet på en eneste Mercedes. Alt av rene sportsbilmerker (Ferrari osv.) da jeg har null interesse for sportsbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå