Gå til innhold

Hvilket kjent bilmerke ville du aldri eid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Morten1 skrev:

Audi og VW, alltid noe feil og dyrte service regninger

Toyotaen min hadde langt fler feil enn Audien min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, edwardnigma skrev:

Hadde du service før bilferien da?

Nei, jeg foretrekker en bil som ikke trenger service hver gang man skal kjøre noe sted. Det har aldri vært et problem på noen av de andre bilene, men på Volvoen var det reparasjon på reparasjon uavhengig av service.

Anonymkode: eadab...309

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, edwardnigma said:

Toyotaen min hadde langt fler feil enn Audien min.

Fint for deg, Toyotaen min har nå gått 170.000km på 17år uten feil. Kun byttet slitedeler som bremser, olje, filter etc. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BMW eller mercedes. Har en enorm uforklarlig hat for Kia Soul. 

Anonymkode: 97f21...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg foretrekker en bil som ikke trenger service hver gang man skal kjøre noe sted. Det har aldri vært et problem på noen av de andre bilene, men på Volvoen var det reparasjon på reparasjon uavhengig av service.

Anonymkode: eadab...309

Det er helt normalt å ta service før en bilferie. Bilen er ikke vant til å bli kjørt så mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Morten1 skrev:

Fint for deg, Toyotaen min har nå gått 170.000km på 17år uten feil. Kun byttet slitedeler som bremser, olje, filter etc. 

Ok. Toyotaen min byttet vannpumpe, fjører, eksosanlegg, elektronikk, lykter etc før den var fylt 7 og gått under 120K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Morten1 skrev:

Samme her, toyotaen min gikk igjennom eu med glans og fikk skryt for hvor fin den var til å være så gammel. Det er én liten skjønnhetsfeil på siden av ene døren, forrige eier som kjørte inni noe og ripet den opp. Det er bitteliten antydning til rust i sprekken som skal fikses i sommer. Ellers 0 bytte av noe som helst, kun slitedeler som du nevner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lamborgini, Ferrari. 

Hadde aldri fått være i fred.

Anonymkode: ccbf9...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/7/2020 at 6:34 AM, AnonymBruker said:

Rav er elendige biler, mye problem med dem. Også Avensis er dårleg.

Anonymkode: 886e6...0e6

Ikke med min, Kjører du Diesel Rav derimot var det mye problemer en periode ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, toyotaen min gikk igjennom eu med glans og fikk skryt for hvor fin den var til å være så gammel. Det er én liten skjønnhetsfeil på siden av ene døren, forrige eier som kjørte inni noe og ripet den opp. Det er bitteliten antydning til rust i sprekken som skal fikses i sommer. Ellers 0 bytte av noe som helst, kun slitedeler som du nevner. 

Men dette var gamle Toyotaer, laget før 2004. Nye Toyotaer er like gode/dårlige som andre bilmerker. De bare lever på gammelt rykte, på tross av å være gjennomsnittlig kvalitet, elendig sittekomfort og kjedelig interiørdesign med mye hardplast. Overpriset er de også pga ryktet. Hadde heller kjøpt Kia, Mazda, Subaru av asiatisk før Toyota.

Endret av edwardnigma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2020 den 20.16, AnonymBruker skrev:

BMW og Audi. Er synonymt med rasshøl på veien.

Anonymkode: a684f...b2b

Hvorfor er BMW og Audi eiere alle rasshøl på veien?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Citröen er nok bilmerke jeg har vært mest misfornøyd med, tett etterfulgt av VW passat. Generelt mye feil, begge disse bilmerkene har virkelig svidd i lommeboken. 

Har hatt en golf også, den likte jeg godt. 

Har hatt en BMW de siste årene, har dukket opp noen småfeil. Men der har servicen vært såpass bra at det ikke har kostet meg noe og de har holdt med leiebil. Til nå er dette den beste bilen jeg har hatt. 

Har ganske nylig kjøpt meg en Volvo, den er det for tidlig og si noe om enda. 

Anonymkode: 2d355...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mercedes og Tesla. Synes heller ikke el-bil er bil. Blyfri 95 og manuell giring er bil.

Anonymkode: 87071...89e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Citröen er nok bilmerke jeg har vært mest misfornøyd med, tett etterfulgt av VW passat. Generelt mye feil, begge disse bilmerkene har virkelig svidd i lommeboken. 

Har hatt en golf også, den likte jeg godt. 

Har hatt en BMW de siste årene, har dukket opp noen småfeil. Men der har servicen vært såpass bra at det ikke har kostet meg noe og de har holdt med leiebil. Til nå er dette den beste bilen jeg har hatt. 

Har ganske nylig kjøpt meg en Volvo, den er det for tidlig og si noe om enda. 

Anonymkode: 2d355...ebc

Kan si meg enig i at Citroen har skuffet.

Spess å få kjeft av verkstedet at bilen har kjørt for langt på for kort tid. Men men blir ikke noen flere av de merkene som det verkstedet fikser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opel, for dårlig, Audi, for corny.

Anonymkode: 5a057...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mercedes og Tesla. Synes heller ikke el-bil er bil. Blyfri 95 og manuell giring er bil.

Anonymkode: 87071...89e

Enig!! Rent bortsett fra at jeg kun fyller 98oktan og da E0....

Anonymkode: 7decd...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Kan si meg enig i at Citroen har skuffet.

Spess å få kjeft av verkstedet at bilen har kjørt for langt på for kort tid. Men men blir ikke noen flere av de merkene som det verkstedet fikser.

For langt??? Hvor mye hadde du kjørt da?!De har jo skikkelig lange serviceintervall, mellom 20 000og 40 000!

Anonymkode: 7decd...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Hvorfor er BMW og Audi eiere alle rasshøl på veien?

Jeg kjører BMW i3. Føler meg ikke spesielt rasshøl. 

Anonymkode: cc14f...0b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2020 den 20.14, AnonymBruker skrev:

Toyota. Det gråeste og kjedeligste. Da sikter jeg til mellomklassen og stasjonsvogner, altså Auris og Avensis. Tragiske biler. Folk tror Toyota er «kvalitet» bare fordi Corolla’ene fra 90-tallet har vist seg å vare usedvanlig lenge før de må vrakes. Toyota er alt annet enn kvalitet, mye rust og ellers er de sent ute i utvikling og ellers kjedelig og føles «billig».

Eneste som kan godtas er en Yaris dersom man skal ha en småbil.

Hvilket merke kunne dere aldri eid?

Anonymkode: ad432...ebf

Oi her er du ute og kjører på åkeren. Du tror at corolla er den eneste toyotaen som holder lenge? Si det der til en som har mekket biler på 80-00 tallet er du snill. I løpet av 20 år har jeg av toyota personlig hatt corolla, carina og hilux. Forsøkte å kjøre carinen ihjel med skogsturer og div uten hell. Ingen av disse har krevd noen dyre turer til verkstedet annet en enkle slitasje bytter.

Ønsker ikke nye biler i det hele tatt fordi dem har utrolig kort leve tid. Ren svindel med all den unødvendige teknologien. Pr nå kunne jeg derfor ikke tenkt meg å eie noen uten å ha millioner i formue.

Men sånn om jeg må blir det vel generelt: wolgswagen, subaru, bmw, mini cooper, jaguar, chrysler, audi og en rekke franske bilmerker. Det som nå kommer fra kina tørr jeg ikke tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...