Gå til innhold

Hvilket kjent bilmerke ville du aldri eid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel gammel informasjon?

Anonymkode: fbf60...5d9

Skoda har rustpoblematikk enda. 

Anonymkode: 40c79...3c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville aldri eid japsebil av noe slag. Ser billig ut å elendig kjørekomfort. 
Tesla. 
Egentlig ganske kresen, så kommer aldri til å ha noe annet enn vw, eller audi.

Anonymkode: 98472...30c

Japsebil? 🤦🏻‍♂️

Anonymkode: bcd65...3e8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Toyota. Det gråeste og kjedeligste. Da sikter jeg til mellomklassen og stasjonsvogner, altså Auris og Avensis. Tragiske biler. Folk tror Toyota er «kvalitet» bare fordi Corolla’ene fra 90-tallet har vist seg å vare usedvanlig lenge før de må vrakes. Toyota er alt annet enn kvalitet, mye rust og ellers er de sent ute i utvikling og ellers kjedelig og føles «billig».

Eneste som kan godtas er en Yaris dersom man skal ha en småbil.

Hvilket merke kunne dere aldri eid?

Anonymkode: ad432...ebf

Jeg kjører en 40 år gammel Toyota Land Cruiser HJ60 G, dønn solid bil med rekkesekser på fire liter.

Verdien øker hvert år, betalte 40.000 for 7 år siden. Lignende modeller går for 150.000 - 350.000.

Du har rett og slett ikke peiling på bil, Toyota er kvalitet, HiLux, HiAce, KE30, LC, Crown, 40,60 80,100 serie og lignende er fremdeles kongebiler.

Det er sikkert kjipt å være så fattig at man ikke har penger til bil, enda verre hvis man må ty til VW eller offentlig transport...

Anonymkode: 2e823...c31

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjører en 40 år gammel Toyota Land Cruiser HJ60 G, dønn solid bil med rekkesekser på fire liter.

Verdien øker hvert år, betalte 40.000 for 7 år siden. Lignende modeller går for 150.000 - 350.000.

Du har rett og slett ikke peiling på bil, Toyota er kvalitet, HiLux, HiAce, KE30, LC, Crown, 40,60 80,100 serie og lignende er fremdeles kongebiler.

Det er sikkert kjipt å være så fattig at man ikke har penger til bil, enda verre hvis man må ty til VW eller offentlig transport...

Rav er elendige biler, mye problem med dem. Også Avensis er dårleg.

Anonymkode: 886e6...0e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mazda, Toyota, Pegeaut, Mercedes. Har erfaring med disse biler fra leiebiler vi brukte en del. Mazda - rett og slett dårlig bil å kjøre. Toyota er altfor billig inne. Pegeaut - kjedelig og dårlig bil å kjøre. Mercedes er jo bra bil, fin å kjøre, her er det bare personlige preferanse, fordi jeg liker ikke liten ratt og at alt styring samlet rundt rattet, sånn at jeg stadig slår på fjernlys eller cruise control når jeg skal slå på blinking. Samtidig, det er noe spesielt med Mercedes, da de har laget dashbordet og ratt slik, at jeg, ei jente på 160 cm, kan ikke få rattet stilt slik at det er behagelig og at jeg kan fortsatt se hele dashbordet bak rattet. Pjuh.. 

Sambo vil absolutt ikke ha Kia etter at vi leide Kia ved to lengre bilferier. Vi begynner snart gå tom for merker vi kan ha. 😂

Anonymkode: 9780b...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla, Fiat, Lancia, Suzuki.

Endret av edwardnigma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Toyota VAR kvalitet. Nå er det ikke noe bedre enn nestemann.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Hva i all verden har din sære interesse for gamle biler med denne tråden å gjøre? Hvor mange som skal kjøpe ny bil tror du tenker «tror jeg går for en 30-40 år gammel Toyota, trygg og god familiebil sikkert.»

Og Toyota skal være for de med god råd? Haha! Er jo blant de billige merkene! 

Sikkert kjipt å være fattig ja, som de som kun har 40.000 å avse når man skal kjøpe bil, og må kjøpe en som er hauggammel!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, edwardnigma skrev:

Nettopp. Som nevnt med Corolla-eksempelet, selv om det ikke var kvalitet annet enn på holdbarheten. Er dårligere enn «nestemann» blant nye biler i dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tesla pga man ser ut til å bli dum av å eie en.

Anonymkode: e6d94...146

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Japsebil? 🤦🏻‍♂️

Anonymkode: bcd65...3e8

Toyota, Mazda, Honda, Nissan. Mitsubishi, Suzuki, Subaru.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, edwardnigma skrev:

Toyota ligger fortsatt i kvalitetstoppen, men ikke nødvendigvis på topp slik de tradisjonelt har gjort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Toyota ligger fortsatt i kvalitetstoppen, men ikke nødvendigvis på topp slik de tradisjonelt har gjort.

«Kvaliteten» til Toyota går på at de fikser ting for deg under garanti, og noen ganger etter, uten å fortelle deg det for at du skal tro at du kjører feilfri bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt med Corolla-eksempelet, selv om det ikke var kvalitet annet enn på holdbarheten. 

Er ikke det en veldig viktig del av "kvalitet" - de skrus sammen og de virker som de skal?

For å svare på det opprinnelige spørsmålet: Jeg ville aldri hatt en Ford. Tror jeg har opparbeidet meg fordommer pga. det for det meste var Ford jeg så stå med åpent panser i veikanten for en del år tilbake. Dermed fikk jeg en sterk følelse av at de måtte urimelig ofte på verksted pga. havari. Jeg ville også vært skeptisk til å eie en Audi, men aner i grunnen ikke hvorfor. Generelt synes jeg tyske biler har vonde seter så en del av årsaken ligger nok der. Av samme grunn (vonde seter) ville jeg aldri tenkt på å kjøpe en Seat. Hadde en som leiebil en gang og fikk nok for resten av levetiden. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjører kun Opel.

Anonymkode: e57dd...101

Min Opel ble vraka etter at flere verksted inkludert merkeverksted ikke klarte å ordne feilen. Stor verkstedregning ble det, mer enn bilen var verdt. Gikk over til en Toyota Yaris og har hatt den i snart 12 år uten noen problemer.

Anonymkode: e6d94...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...