Gå til innhold

Ondskap


Anbefalte innlegg

Det som er greia er at Gud er så kjærlig at den ikke vil nøle med å inkarnere som en terrorist/voldtektsmann/morder/rasist osv. Hvis det vil maksimere kjærligheten. Så alt dette "onde" er faktisk det høyeste tegnet på Guds kjærlighet.

Tenk hvor mye kjærlighet og uselviskhet det tar å være villig til å bli Hitler fordi intelligensen din har nok visjon til å se at dette vil maksimere kjærligheten til andre. Det vanskeligste er ikke å være et offer, det er å være en undertrykkende. Det vanskeligste er ikke å være en helgen, det er å være en djevel.

Paradokset er, for å være den største djevelen krever den høyeste uselviskhet og kjærlighet. Fordi Gud blir en djevel BEVISST! Det er ikke en ulykke at djevler eksisterer. De tjener et høyere gode som de ikke kan se mens de blir inkarnert som djevler.

Se for deg et øyeblikk at Hitler var en god fyr før han inkarnerte. Faktisk var han den mest kjærlige og uselviske sjelen. Og på grunn av det bestemte han seg bevisst, "Ok, jeg vil påta meg rollen som å spille Hitler fordi jeg ser at dette vil være nødvendig til fordel for andre. Jeg vil være ond til fordel for andre fordi jeg er så god/selvløs. Jeg er så sterk at jeg er villig til å være en djevel for deg, til å tjene i din oppvåkning til kjærlighet. "

Det er slik ondskap faktisk fungerer. Det er den motsatte av hva du tror det er.

Så når du dømmer en "ond person", er det faktisk en test av din kjærlighet. Du tror du er god og kjærlig ved å dømme Hitler, men faktisk er det motsatt, du blir testet av Hitler for å se hvor sterk din kjærlighet er. Vil du bestå testen? De fleste mislykkes. Og det er nettopp Hitlers rolle: å luke ut de sanne elskere fra de falske.

Ingenting av dette er tilfeldig. Den høyeste og mest kjærlige intelligensen kjører hele showet til fordel for alle.

Endret av Conal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hitler var veldig forvirret da og trengte mye healing, men intensjonene hans var gode. Han levde for å være til service for andre.

Og han var ikke alene. Han hadde ikke klart det samme uten støtte fra 80 millioner mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan sies samme med et nyere eksempel som Anders behring Breivik?

Anonymkode: d5bb0...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi kaller "Onskap" og "synd" er ikke det vi tror det er. Livet på jorden er full av misforståelser, og man har mulighet til å velge å bli forvirret eller leve i visshet. For å leve i visshet så lever man her og nå i dette øyeblikket. Dette øyeblikket er alt som kan være sant. Alt fra fortid og fremtid er kun en forestilling.

Dette er umulig for menneske å forstå med forstanden. De som velger å overgi og stole på øyeblikket, vil få forståelsen for dette. 

 

Edit: Når man bringer oppmerksomheten til det eneste øyeblikket som finnes (nå) og ikke sonderer oppmerksomheten til tankene og følelsene, så blir man velsignet med ideer og får mulighet til å skape det livet man ønsker. Man spiller på lag med skaperen.

Når det er sagt så er det ikke sånn at man ikke skal tenke. Man skal bruke tankene til praktiske og nyskapende ting imens man har oppmerksomhet på dette eneste øyeblikket.

 

Til TS: Når man har oppmerksomhet på øyeblikket, vil man ikke kunne dømme andre mennesker, ikke Hitler heller. Men man har lov å bedømme gjerninger, for det har ingenting med å dømme mennesker. Man har plikt å si fra når noen gjør handlinger som skader seg selv eller andre.

Endret av badeball27
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 8 ep podkasten ånd og vitenskap leste de opp en historie om det med folk som gjør vonde handlinger som jeg syns var bra!

Anonymkode: d5bb0...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal vi så gjøre med de menneskene som fremstår som onde, da? Eller hva skal de selv gjøre, for å si det sånn? Hva skal et menneske som er et produkt av onde handlinger gjøre for å få den hjelpen han trenger, om samfunnet for eksempel dømmer ham og sier han ikke er verdt det? Hva gjør vi med rusmisbrukere, mennesker som synder og hvordan kan de få det godt igjen, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er her karma kommer inn. Alt en gjør , har konsekvenser. På godt og vondt.

De som gjør onde handlinger som gjør det på eller mot noen som overgrep og vold. Hva med ofrene, skal ikke dem få den hjelpen trenger, eller ble de som er ofre for onde handlinger, fikk dem det som fortjent? Det er forståelig at en som er offer for en voldshandling , ikke vil ha noe mer med en som har gjort volde mer å gjøre.

Anonymkode: d5bb0...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...