Gå til innhold

Kaptein sabeltann forestilling i strid med smittevernslovene..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Betasuppe skrev:

Du om det. Uansett gjelder originalargumentet mitt, og med all den tiden du har kranglet om at jeg burde ha gitt deg link fra første sekund håper jeg du har lest paragrafen :)

Joda, den har jeg lest, men jeg er ferdig med å diskutere med deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, The Kitten said:

Joda, den har jeg lest, men jeg er ferdig med å diskutere med deg nå.

Good, good! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Betasuppe said:

Handler ikke om ytringsfrihet primært, men grunnlovens paragraf 101. Ytringsfrihet har de uendelig andre kanaler og metoder for.

Uansett er det vanlig å søke om lov til demonstrasjoner, men dersom paragraf 101 skal brukes på denne måten så er det vel ikke behov for de søknadene? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Tiuren said:

Uansett er det vanlig å søke om lov til demonstrasjoner, men dersom paragraf 101 skal brukes på denne måten så er det vel ikke behov for de søknadene? 

Jo for det kan komme i konflikt med eiendomsretten og sikkerhet. Det er ikke slik at man kan samles hvor som helst. f.eks. å ha et protesttog som tråkker ned hagene til folk 😂 Eller stå med ropert og lage bråk utenfor nabolag døgnet rundt. Mye er bare varsling / annonsering og ikke søking om lov også.

Det er også sikkerhetshensyn, som igjen gjør at jeg stusser på hvorfor denne demoen var lov.

Jeg kan ikke komme på noen andre grunner / motivasjoner enn at regjeringen valgte å se forbi dette, da det ble mindre politiske konsekvenser av å tillate enn å ikke gjøre det.

De får nå kjeft for at det ble tillatt med smitten, men som du kanskje vet så er antirasister osv de mest høylytte folka du kan finne, og det hadde blitt langt mer rabalder hvis de hadde stoppa det. Da ville Høyre vært kjent som "rasistregjeringa som stoppa en fredelig demo mot politivold og krig og sånn"

 

Endret av Betasuppe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som styrer er livredde for å bli kalt rasister.

Anonymkode: de513...a67

Nei, det er nok ikke det. Men det er latterlig at flere enn ti tusen tullinger står i smittedemonstrasjon og ignorerer alle smittevernråd. Maken til egoistister skal man lete lenge etter.

Så hvorfor skal alle andre følge smittevernråd og regler da? Hvis disse tullingene kan drive med ekstremsmitte så kan jo ikke smitten være så farlig likevel, eller hva?

Et slag i ansiktet på de som har ofret mye i denne perioden, de som har mistet nære og kjære, og de som har blitt alvorlig syke og sannsynligvis får varige men.

Hvem gidder å ta smittevernråd alvorlig når noen politisk korrekte fjols kan kansellere dem helt uten videre?

Disse tullingene er like ille som høyrevridde som maser om hvor ille det er at myndighetene har slike regler.

Edit: Myndighetene kunne teoretisk sett ha gått inn og stoppet disse egoistiske drittsekkene fra å drive med ekstremsmitte, men da hadde det blitt et helvete uten like. Da hadde det blitt gatekamper og fullstendig rasering av Oslo sentrum. Vandaler hadde fått fritt spillerom, og politiet hadde selvsagt måttet stå i frontlinjen og brukt hard makt mot idiotene. Og så hadde det blitt syting og bæring i media over hvor slemme politiet er som bruker maktmidler mot "fredelige demonstranter".

Demonstrasjonene er kanskje "fredelige", men de er faen meg også dødelige. Men whatever. Jeg gir opp. Til helvete med alt.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2020 den 19.53, Tiuren skrev:

Uansett er det vanlig å søke om lov til demonstrasjoner, men dersom paragraf 101 skal brukes på denne måten så er det vel ikke behov for de søknadene? 

det er vel bare en meldeplikt til politiet om demonstrasjon, ikke noe krav om søknad.

Covid19-forskriften omfatter automatisk Kaptein Sabeltann, men ikke demonstrasjoner da de har et eget grunnlovsvern.

Demonstrasjonen kunne fremdeles vært stoppet ved vedtak fra kommunen begrunnet i smittevern etter smittevernloven § 4-1, etter en avveining av smittevernhensyn mot andre hensyn, og de har de som vi ser valgt å ikke gjøre. Tipper en slik vurdering ville sett annerledes ut i mars.

Anonymkode: f17e1...483

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/6/2020 at 6:26 PM, The Kitten said:

Demonstrantene har ytringsfriheten på sin side, det har ikke Kaptein Sabeltann.

Hvem bestemmer hvem som har ytringsfrihet, og hvor mye verd er den hvis den bare gjelder de du synes har en verdig sak? Da snakker jeg selvsagt ikke om fantasifiguren, men person som fremfører ytringene.

Anonymkode: a3e22...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun antirasistene som er hevet over loven, og ikke trenger å bry seg om smittevern. ;) 

Anonymkode: 2e403...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kun antirasistene som er hevet over loven, og ikke trenger å bry seg om smittevern. ;) 

Anonymkode: 2e403...39a

hvorfor sier du sånt vås? Det er jo løgn. Og feil. Det er ingen som har brutt loven her.

Retten til fredelig demonstrasjon gjelder selvfølgelig alle demonstrasjoner som ligger innenfor ytringsfriheten. 

Anonymkode: f17e1...483

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom demonstrasjonen hadde blitt stanset, ville de 15000 demonstrantene begått massiv vold og forårsaket enorme ødeleggelser i Oslo sentrum. Publikum på Kaptein Sabeltann-show føyer seg etter myndighetenes vedtak og godtar i stillhet at forestillingen avlyses. 

Politiet i Norge har ingen mulighet til å stoppe 15000 personer som gjør opptøyer slik vi ser i USA, knuser vinduer, plyndrer butikker, og setter fyr på biler og bygninger. Derfor må de få viljen sin slik at vi beholder freden i samfunnet. 

Anonymkode: e4e12...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dersom demonstrasjonen hadde blitt stanset, ville de 15000 demonstrantene begått massiv vold og forårsaket enorme ødeleggelser i Oslo sentrum. Publikum på Kaptein Sabeltann-show føyer seg etter myndighetenes vedtak og godtar i stillhet at forestillingen avlyses. 

Politiet i Norge har ingen mulighet til å stoppe 15000 personer som gjør opptøyer slik vi ser i USA, knuser vinduer, plyndrer butikker, og setter fyr på biler og bygninger. Derfor må de få viljen sin slik at vi beholder freden i samfunnet. 

Anonymkode: e4e12...280

Alternativ tanke: De får lov å utøve sin grunnlovsfestede rett til demonstrasjon fordi retten til å fredelig demonstrasjon er en av hjørnesteinene i demokratiets grunnmur. Den har en egenverdi som er blant våre viktigste verdier.

Anonymkode: f17e1...483

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alternativ tanke: De får lov å utøve sin grunnlovsfestede rett til demonstrasjon fordi retten til å fredelig demonstrasjon er en av hjørnesteinene i demokratiets grunnmur. Den har en egenverdi som er blant våre viktigste verdier.

Anonymkode: f17e1...483

Den grunnlovsfestede retten til fri avbenyttelse av egen eiendom er også en av hjørnesteinene i demokratiets grunnmur og har en egenverdi som er blant våre viktigste verdier. Likevel ble hytteforbudet strengt håndhevet med høye bøter. 

Anonymkode: e4e12...280

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den grunnlovsfestede retten til fri avbenyttelse av egen eiendom er også en av hjørnesteinene i demokratiets grunnmur og har en egenverdi som er blant våre viktigste verdier. Likevel ble hytteforbudet strengt håndhevet med høye bøter. 

Anonymkode: e4e12...280

Smittesituasjonen var helt annerledes i mars. Hytteforbudet ble opphevet da smittetallene gikk ned. 

Anonymkode: c2ddc...ea5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den grunnlovsfestede retten til fri avbenyttelse av egen eiendom er også en av hjørnesteinene i demokratiets grunnmur og har en egenverdi som er blant våre viktigste verdier. Likevel ble hytteforbudet strengt håndhevet med høye bøter. 

Anonymkode: e4e12...280

Helt irrelevant sammenligning som nærmer seg whataboutism. 
Eiendomsretten må tåle voldsomme  begrensninger i forhold til retten til fredelig demonstrasjon. Hørt om ekspropriasjon? Ikke grunnlovstridig. Beskatning? 

Anonymkode: f17e1...483

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun antirasistene som er hevet over loven, og ikke trenger å bry seg om smittevern. ;) 

Anonymkode: 2e403...39a

Ingen er "hevet over loven". 

Anonymkode: c2ddc...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2020 at 2:37 PM, AnonymBruker said:

Kan noen forklare hvorfor igår mens den massive demonstrasjonen pågikk, så var det flere artikler om at denne Kaptein Sabeltann forestillingen som ska lta plass snart , er i strid med smittevernslovene...

Anonymkode: 0219b...7bb

Det er fordi kaptein Sabeltann er en farlig mann. Han seiler over alle hav, og skaper skrekk og gru. Når du ser det sorte flagget, er det alt for sent å snu.

Anonymkode: 84e69...586

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...