Gå til innhold

Skolepoeng, alderspoeng og tilleggspoeng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har søkt høyere utdanning under ordinær kvote. Kan noen forklare meg hvordan jeg regner ut mine skolepoeng, alderspoeng og tilleggspoeng?

Anonymkode: e5cb8...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Nå er jeg sikkert kjempedum som ikke skjønner dette, men jeg er født i 1996, og da ser det ut som om jeg får 8 alderspoeng. Jeg får også 2 tilleggspoeng siden jeg har 60 studiepoeng fra tidligere studier. Betyr det at snittet mitt går opp med hele 10 poeng? (Altså sorry jeg må ha det inn med teskje, men jeg fikk 4.2 på vgs, får jeg nå 5.2??)

Anonymkode: e5cb8...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurransepoengene dine blir 52. 

Anonymkode: 9d100...775

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også få realfagspoeng, språkpoeng og kjønnspoeng (til enkelte studier).

Anonymkode: aa760...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Nå er jeg sikkert kjempedum som ikke skjønner dette, men jeg er født i 1996, og da ser det ut som om jeg får 8 alderspoeng. Jeg får også 2 tilleggspoeng siden jeg har 60 studiepoeng fra tidligere studier. Betyr det at snittet mitt går opp med hele 10 poeng? (Altså sorry jeg må ha det inn med teskje, men jeg fikk 4.2 på vgs, får jeg nå 5.2??)

Anonymkode: e5cb8...059

Du får ikke et snitt på 5.2 nei, de endrer jo ikke på karakterene dine. Men det kan godt være konkurransepoengene dine blir høyere enn du tror. Sjekk samordna opptak sine sider, så får du et sikkert svar fra en kilde du kan stole på. 

Anonymkode: 927f8...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Nå er jeg sikkert kjempedum som ikke skjønner dette, men jeg er født i 1996, og da ser det ut som om jeg får 8 alderspoeng. Jeg får også 2 tilleggspoeng siden jeg har 60 studiepoeng fra tidligere studier. Betyr det at snittet mitt går opp med hele 10 poeng? (Altså sorry jeg må ha det inn med teskje, men jeg fikk 4.2 på vgs, får jeg nå 5.2??)

Anonymkode: e5cb8...059

Ikke noe problem! Du har fortsatt 4.2 i snitt så din konkuransepoeng blir 42 hvis det bare er snakk om snitt. Men fordi du får 8 alderspoeng, 2 for høyere utdanning så blir din konkuransepoeng 52. Hvis du i tillegg har språk og realfagspoeng som maks er 4.5 kan du få 56.5 konkuransepoeng. 

Anonymkode: 4ade5...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem! Du har fortsatt 4.2 i snitt så din konkuransepoeng blir 42 hvis det bare er snakk om snitt. Men fordi du får 8 alderspoeng, 2 for høyere utdanning så blir din konkuransepoeng 52. Hvis du i tillegg har språk og realfagspoeng som maks er 4.5 kan du få 56.5 konkuransepoeng. 

Anonymkode: 4ade5...a45

realfagspoeng og språk er maks 4 :) 

Anonymkode: d3853...159

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

realfagspoeng og språk er maks 4 :) 

Anonymkode: d3853...159

Ja, stemmer! My bad

Anonymkode: 4ade5...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...