Gå til innhold

Fetsund - splittet fra Rannveig Heitmann


Gjest Line1301

Anbefalte innlegg

Gjest Line1301
På 26.5.2020 den 17.28, Elisiaflisa skrev:

Hu bor i Fetsund

Kjedelig sted eller koselig og idyllisk? Bare nysgjerrig da jeg har vurdert å flytte litt ut av Oslo selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Line1301 skrev:

Kjedelig sted eller koselig og idyllisk? Bare nysgjerrig da jeg har vurdert å flytte litt ut av Oslo selv. 

Har du barn er det veldig fint, turer til Hvalstjern/Tientjernet/Lensene.. Mye skog og fiskemuligheter! Anbefales👌🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetsund er fint det, hvis du ikke må inn til Oslo/Lillestrøm på jobb. køen innover er beryktet og blir jo bare verre og verre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pasha skrev:

Fetsund er fint det, hvis du ikke må inn til Oslo/Lillestrøm på jobb. køen innover er beryktet og blir jo bare verre og verre

Det kommer helt an på hvilken side av brua man bor. Jeg bor på "Lillestrøm-siden" og står ikke i kø i det hele tatt verken til eller fra jobb. Det var flere år siden, før veien ble 4 felt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2020 den 0.12, Line1301 skrev:

Kjedelig sted eller koselig og idyllisk? Bare nysgjerrig da jeg har vurdert å flytte litt ut av Oslo selv. 

Litt vanskelig spørsmål, da det som er idyllisk for noen er kjedelig for andre. Det er landlig og idyllisk, men det passer vel best for barnefamilier. Lillestrøm er vel næreste by med kulturtilbud og uteliv, så man må jo trives godt hjemme.

Edit: kan legge til at jeg da sammenligner med Oslo.

Endret av Alice123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Alice123 skrev:

Litt vanskelig spørsmål, da det som er idyllisk for noen er kjedelig for andre. Det er landlig og idyllisk, men det passer vel best for barnefamilier. Lillestrøm er vel næreste by med kulturtilbud og uteliv, så man må jo trives godt hjemme.

Enig i at det er vanskelig å definere hva som er idyllisk og hva som er kjedelig på vegne av andre.

Til deg som spør: Fetsund er ikke ødemarken. Fra der hun bor tar det 10 minutter til Lillestrøm med bil, og det går buss flere ganger i timen omtrent utenfor stuedøra hennes. Jeg brukte lenger tid da jeg bodde på 3 forskjellige adresser i Oslo, på å komme meg til sentrum.

Fetsund er jo «sentrum» i ei bygd med mye forskjellige bosetninger, både tettbebygde boligstrøk, gårdsdrift og skogbruk. Det er landelig, men det tar 20 min med tog til Oslo S.

I Fet tror jeg mange kan trives, med mindre du vil ha et pulserende bymiljø. Men i såfall synes jeg jo det er rart man vurderer Fetsund i det hele tatt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Line1301
På 2.6.2020 den 23.43, Ellevill skrev:

Enig i at det er vanskelig å definere hva som er idyllisk og hva som er kjedelig på vegne av andre.

Til deg som spør: Fetsund er ikke ødemarken. Fra der hun bor tar det 10 minutter til Lillestrøm med bil, og det går buss flere ganger i timen omtrent utenfor stuedøra hennes. Jeg brukte lenger tid da jeg bodde på 3 forskjellige adresser i Oslo, på å komme meg til sentrum.

Fetsund er jo «sentrum» i ei bygd med mye forskjellige bosetninger, både tettbebygde boligstrøk, gårdsdrift og skogbruk. Det er landelig, men det tar 20 min med tog til Oslo S.

I Fet tror jeg mange kan trives, med mindre du vil ha et pulserende bymiljø. Men i såfall synes jeg jo det er rart man vurderer Fetsund i det hele tatt. 

Hvordan er folkene der? Mange forskjellige og litt flerkulturelt? Mest barnefamilier og eldre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegserdeg
41 minutter siden, Line1301 skrev:

Hvordan er folkene der? Mange forskjellige og litt flerkulturelt? Mest barnefamilier og eldre? 

Mye barnefamilier og positivt miljø, jeg synes folk er mer positive og hilser mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mygg visstnok.

Anonymkode: 28930...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye mygg visstnok.

Anonymkode: 28930...dc2

Ja, det tror jeg de fleste kjenner til. Lurer mer på hvordan miljøet mellom mennesker er. 

Anonymkode: adef3...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MYGG! Det er alt jeg har å si, det er så mye mygg der at jeg hadde ikke orket livet der. For et sted. Jobbet der i mange år, alltid gledet meg til å dra hjem fra endt arbeidsdag

Anonymkode: 3c8ed...776

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MYGG! Det er alt jeg har å si, det er så mye mygg der at jeg hadde ikke orket livet der. For et sted. Jobbet der i mange år, alltid gledet meg til å dra hjem fra endt arbeidsdag

Anonymkode: 3c8ed...776

Mye mygg ja, Pga våtmarkene

Anonymkode: 6cc86...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...