Gå til innhold

Karpe diem - lett å være rebell i kjellerleiligheten din


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dattera mi satt og hørte på den nå istad, synes den var litt fengende så søkte den på youtube og når jeg hører godt hva ordene sies så innså jeg at de var veldig sterke ord. Jeg gikk litt nedover kommentarfeltet der en hadde skrevet at sangen var laget av kommentarer som var skrevet om utlendinger på nett? 
Er det sant?

Var veldig sterkt assa..

Anonymkode: 6ef5f...f13

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karpe Diem lager veldig sterke tekster. Og så har de en fortellerstil som kan minne om norske folkefortellinger. Meget gode kunstnere! 

Anonymkode: b6141...e75

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
On 6/4/2020 at 1:04 PM, AnonymBruker said:

Karpe Diem lager veldig sterke tekster. Og så har de en fortellerstil som kan minne om norske folkefortellinger. Meget gode kunstnere! 

Anonymkode: b6141...e75

Hahaha hva?!??:skratte:

Anonymkode: 81a97...dbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/4/2020 at 1:04 PM, AnonymBruker said:

Karpe Diem lager veldig sterke tekster. Og så har de en fortellerstil som kan minne om norske folkefortellinger. Meget gode kunstnere! 

Anonymkode: b6141...e75

Karpe Diem er ikkje musikk.

Karpe Diem er ikkje kunst.

Karpe Diem er ikkje Asbjørnsen og Moe.

Anonymkode: 8f421...4ca

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har et politisk budskap. Som annen musikk kan man man tolke etter ønske.

Anonymkode: ee52f...2ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

De har et politisk budskap. Som annen musikk kan man man tolke etter ønske.

Anonymkode: ee52f...2ba

Greta Thunberg har også ein bodskap. Det betyr ikkje at ho er Bruce Springsteen.

Karpe Diem er ikkje musikk. Dette er støy, akkurat som vegarbeid eller boring av hol hos tannlegen.

At namnet er latin, er like meiningslaust som om Andrew Tate skulle sitera greske dikt.

Anonymkode: 8f421...4ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er oppskrytt, at mange liker de trenger ikke å være et tegn på kvalitet

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Lurven said:

De er oppskrytt, at mange liker de trenger ikke å være et tegn på kvalitet

Enig. Dessuten om man har minoritetsbakgrunn og  synger et politisk korrekt budskap så får du automatisk god kritikk og spilletid på radioen. Ingen anmelder eller radiokanal vil bli beskyldt for å ikke like minoriteter som synger om rasisme. 

Anonymkode: 2d738...802

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 5.39):

Greta Thunberg har også ein bodskap. Det betyr ikkje at ho er Bruce Springsteen.

Karpe Diem er ikkje musikk. Dette er støy, akkurat som vegarbeid eller boring av hol hos tannlegen.

At namnet er latin, er like meiningslaust som om Andrew Tate skulle sitera greske dikt.

Anonymkode: 8f421...4ca

Noe annet som er helt totalt meningsløst er jo at du sier Karpe ikke er musikk - fordi DU ikke liker det 🫠

Anonymkode: cf796...a38

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karpe ruler. Jeg er forøvrig middelaldrende med hang til poesi, og de tekstene er knakende gode og aktuelle.

Anonymkode: a29f7...1cd

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Karpe ruler. Jeg er forøvrig middelaldrende med hang til poesi, og de tekstene er knakende gode og aktuelle.

Anonymkode: a29f7...1cd

Samme her. Halvgammel musikknerd her. Liker både musikken og tekstene.

Anonymkode: 020f9...7ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er etnisk norsk og nærmer meg seksti år, og liker Karpes musikk. Tekstene er fantastiske.  

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette er jo midt i blinken for 68-erne. som har ødelagt alt de har fått kloa i.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (1 time siden):

ja dette er jo midt i blinken for 68-erne. som har ødelagt alt de har fått kloa i.

Nå skal jeg ikke krangle, men 68-ere brukes vanligvis om generasjonen som var ungdommer/unge voksne i 1968, altså født rundt 1948 - 52.

Anonymkode: a29f7...1cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

fra wikipedia i norge:

Norge opplevde ikke den samme studenturoen i 1968 som mange andre land, og det var ikke før i 1970, med Rød Fronts overtagelse av Det Norske Studentersamfund, at man så en klar radikalisering av norsk studentliv. Denne radikalisering var likevel et brudd med de helthetlige strømninger man ellers så i studentbevegelsene i Europa, der Rød Front og andre i Ml-bevegelsen representerte en stalinistisk autoritær politikk.[

disse har etterpå infiltrert akademika. og alt av forskning og skolebøker som er blitt brukt i skoleverket etterpå er venstreorientert og lite politisk nøytralt. hjernevask av folket. 

Endret av Ænema
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (3 minutter siden):

fra wikipedia i norge:

Norge opplevde ikke den samme studenturoen i 1968 som mange andre land, og det var ikke før i 1970, med Rød Fronts overtagelse av Det Norske Studentersamfund, at man så en klar radikalisering av norsk studentliv. Denne radikalisering var likevel et brudd med de helthetlige strømninger man ellers så i studentbevegelsene i Europa, der Rød Front og andre i Ml-bevegelsen representerte en stalinistisk autoritær politikk.[

disse har etterpå infiltrert akademika. og alt av forskning og skolebøker som er blitt brukt i skoleverket etterpå er venstreorientert og lite politisk nøytralt. hjernevask av folket. 

Det høres kanskje litt konspirasjonsteoretisk ut, men det er vel mange som er på den linja om dagen, selv om det ikke er særlig lurt.

Forøvrig var jeg, som er i midten av 50-åra, ca to år i 1970, så jeg var ikke venstreradikal. Ikke foreldrene mine heller, selv om de trodde på både likestilling og global rettferdighet.

Anonymkode: a29f7...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ænema said:

fra wikipedia i norge:

Norge opplevde ikke den samme studenturoen i 1968 som mange andre land, og det var ikke før i 1970, med Rød Fronts overtagelse av Det Norske Studentersamfund, at man så en klar radikalisering av norsk studentliv. Denne radikalisering var likevel et brudd med de helthetlige strømninger man ellers så i studentbevegelsene i Europa, der Rød Front og andre i Ml-bevegelsen representerte en stalinistisk autoritær politikk.[

disse har etterpå infiltrert akademika. og alt av forskning og skolebøker som er blitt brukt i skoleverket etterpå er venstreorientert og lite politisk nøytralt. hjernevask av folket. 

Ei lita gruppe som får innverknad betyr ikkje at alle var slik; det var mange som hadde ei lettare radikal innstilling til livet utan å støtta marxistane i AKP(m-l).

Omtrent som i dag, der ei lita gruppe kjenner seg krenkt, skrikar høgt, og kjem på avisframsidene.

Anonymkode: 8f421...4ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...