Gå til innhold

Er det behov å kjøre gjennom Sverige for å ha ferie i Danmark?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har bestilt feriehus i Danmark. Men finner ingen steder info ifht det å kjøre gjennom Sverige på vei til danmark og hjem til Norge igjen. Noen som har peiling på dette? Vi skal ikke oppholde oss i Sverige, kun kjøre i gjennom nedover til Danmark.

Anonymkode: 724bb...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mente Er det LOV å kjøre gjennom Sverige..

Anonymkode: 724bb...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sjekke de danske karantenereglene. Det er jo ikke forbudt å kjøre gjennom Sverige per se. 

Anonymkode: c19ee...f16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sannsynligvis det. Men foreløpig må du i karantene iaf når du kommer tilbake til Norge. Og å må du påregne kø på grensa til Sverige.

Hvorfor ikke ta båt?

Anonymkode: dcc96...a27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje korona presser seg inn i bilen fordi hele luften i Sverige er infisert.. neida, burde jo ikke ha noe å si, mulig det finnes info om det. Mener jeg leste et sted at det var lov å kjøre via Sverige men finner det ikke nå.

Anonymkode: afe06...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov så lenge du ikke stopper i Sverige.

Anonymkode: 4cf1b...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må jeg i karantene hvis jeg kjører bil via Sverige mellom Norge og Danmark?

Regler for karantene og hvem som er unntatt karantenekrav finnes på www.helsenorge.no.

Norge og Danmark har gjensidig avtalt å avskaffe innreiserestriksjoner og karantenekrav for reisende mellom våre to land fra og med 15. juni. På grunnlag av denne avtalen har UD gjort unntak fra reiserådet for Danmark. Basert på smittevernfaglige vurderinger er Norge i kontakt med de andre nordiske landene for å komme frem til tilsvarende avtaler om reise, karantene og innreiserestriksjoner. UD vil innen 15. juni vurdere unntak fra reiserådet også til de andre nordiske landene. Disse vurderingene vil også dekke kjøring gjennom Sverige for å komme til Danmark.

Uavhengig av karantenekrav har alle nordiske borgere rett til å reise gjennom andre nordiske land for å komme hjem.

Anonymkode: afe06...1f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smittespredningen er veldig høy i vestGøtaland nå i hvert fall, så forventer egentlig strammere utreiseregler til Sverige.

Anonymkode: e7873...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre gjennom uten å stoppe en eneste gang?

Anonymkode: 63e8d...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2020 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Det blir sannsynligvis det. Men foreløpig må du i karantene iaf når du kommer tilbake til Norge. Og å må du påregne kø på grensa til Sverige.

Hvorfor ikke ta båt?

Anonymkode: dcc96...a27

For meg er det aktuelt da jeg blir så sjøsyk at jeg er døden nær. 

Anonymkode: 5fca9...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...