Gå til innhold

Leser du damelitteratur som Riley, Montefiore, Jojo Moyes, Wessel Aas,


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kombinasjonene romantikk, drama (som familiedrama, romantisk drama) og litt periodelitteratur appellerer bare ikke. Prøvde meg på noen tilbake i tid, men det sa raskt stopp. Ser en sjelden film basert på bøker i kategorien i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min personlige mening er at disse bøkene er så like, så det gidder jeg ikke å lese lengre,

Anonymkode: aa70e...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden elitisme har vært et tema: Underviser i litteraturvitenskap og storkoser meg med Moyes. Riley har jeg ikke helt sansen for, men tar gjerne litt "chick lit" i sommervarmen, akkurat som jeg setter på en romantisk komedie for å slappe av. 

Anonymkode: 9e8ab...920

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser noen av dem, men også mer kompliserte bøker. Synes ikke man er pretensiøs hvis man har studert litt vit og ikke leser disse bøkene, for det er enkel litteratur, og for meg er det helt naturlig at de som har mye kunnskap om litteratur får en mer «avansert» smak. Feks jeg som er en erfaren strikker vil ikke ha så mye glede av å strikke et enkelt skjerf, mens det kan gi stor glede for en nybegynner. Jeg håper at de som leser mye men kun slik enkel litteratur utfordrer seg selv litt og prøver noe annet innimellom, for det er mye annet å glede seg over. Feks samtidslitteratur som Helga Flatland og Mart Eikemo. Og til hun som ville ha tips om en «dameroman»: jeg liker godt svenske Denise Rudberg. 

Anonymkode: 3b8d7...544

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser ikke disse forfatterne. Men det viktigste er at folk leser bøker. Det er lettere å lese tyngre bøker hvis man leser lettere bøker innimellom. Det blir litt som trening, hvis du trener intervaller hver gang du trener så blir det tøft over tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mye. Nordisk samtidslitteratur  gamle klassikere og serieromaner. Har stor glede av også sistnevnte. Alt til sin tid.

Anonymkode: d1323...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...