Gå til innhold

Folat- folsyre?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Forskjell?

Jeg har hørt at man bør begynne å ta folat dersom man planlegger å bli gravid/er gravid. Jeg har hørt både folat og folsyre omtalt, er det det samme? Ble litt usikker nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trådstarteren

Var det jeg trodde, men er ikke så lett å bli klok på alle disse navneene og uttrykkene som blir brukt om hverandre. Da skal jeg kjøpe meg sånn. Har hørt at dagsdosen er 400mcg for gravide, gjelder det også for prøvere? Vi er i prøvefasen og tenkte jeg skulle begynne å ta folat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme, ja.. Og man bør jo egentlig begynne å bruke det før man planlegger å bli gravid. Men får sånne som meg, som ikke oppdaget det før jeg var 6 uker på vei er det jo bare å begynne når man finner det ut... Bedre sent enn aldri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare at sætte igang med vitaminerne og hele pakken, det kroppen ikke har brug for skilles alikevel ud i urinen. lykke til med prøvningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarteren

Takker for alle svar! Da har jeg bare et spørsmål. Er det noen som spiser folat, som kan sjekke om det er noen slags form for sukker eller søtstoffer i disse tablettene? Jeg har en del stoffer jeg ikke skal ha så mye av, så det hadde vært fint å vite om folat er en av de tilskuddene som er sukker eller søtstoffer i:) Håper noen kan sjekke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

der findes jo mange forskelllige mærker så det beste er vel at spørge på apoteket

det jeg bruker hedder nycolus/folsyre 0,4 mg

indeholder 1 tablett inneholder: folsyre 0,4 mg som virkestoff, laktose 50 mg, magnesiumstearat ( E572), gelatin, talkum, potetstivelse som hjelpestoffer.

lykke til vidre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...