Gå til innhold

Bare fordi jeg er stor???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er større enn deg og har aldri fått kommentarer. Når det gjelder det antrekket du beskriver, er du tøff som går sånn, respekterer deg for det.

Når en er stor eller slank for den del, gjelder det å ha litt selvkritikk. En kan være flott selv om en er stor, men kanskje det er en fordel å framheve sine positive ting og dekke de mindre flatterende.

Men føler du deg vel og takler negative bemerkninger, så for all del, gå som du vil, en skal være sterk å tåle det.

Ha en fin sommer uansett, en trenger ikke å ha burka for å takle sommeren med en større kropp enn "normalen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det hørtes særlig pent ut med miniskjørt og kort singlet, men jeg hadde aldri sagt det til deg. Kunne aldri tenkt meg å gått slik på gaten, selv om jeg ikke er overvektig , av den enkle grunn at jeg synes det er skikkelig stygt både på tynne og tykke damer.

Det er ikke nødvendig å gå i minisjørt og kort singlet fordi det er varmt, det er ikke særlig varmere med en T-skjorte og et litt lengre skjørt. Der jeg bor er det stort sett over 30 grader hver dag, jeg ser aldri voksne damer (annet enn skikkelig tacky damer) i kort singlet og miniskjørt.

Det peneste er i alle fall klær som passer, det gjelder også for tykke og tynne. For store eller for små klær er ikke særlig pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodig og DEILIG

Tusen takk for oppmuntrende svar (fra ENKELTE). Jeg vil fortsette å gå sånn kledd.

Til dere andre som på liv og død må si at det er stygt, dere er søttan meg ikke bedre enn dem som slenger kommentarer etter meg i gatene!

Dette har ingenting med ytringsfrihet å gjøre, men at dere må lære hva som er stygt og hva som er fint. Jeg har lest i moteblader at slike plagg er noe av det "hotteste" i sommer, og da er det ganske pinlig at dere sitter her og sier at det IKKE er pent, det viser bare hvor dårlig smak dere har!

Enten det, eller så synes dere EGENTLIG det er fint, men tør ikke kle dere sånn selv. Jeg synes virkelig synd på dere! Tør ikke være seg selv, kun fordi "Kvinneguiden" sier at det ikke er pent kombinert "kort i kort" for det er plutselig blitt tacky?

Hva slags verden lever vi i?

Dere er smålige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende svar (fra ENKELTE). Jeg vil fortsette å gå sånn kledd.

Til dere andre som på liv og død må si at det er stygt, dere er søttan meg ikke bedre enn dem som slenger kommentarer etter meg i gatene!

Dette har ingenting med ytringsfrihet å gjøre, men at dere må lære hva som er stygt og hva som er fint. Jeg har lest i moteblader at slike plagg er noe av det "hotteste" i sommer, og da er det ganske pinlig at dere sitter her og sier at det IKKE er pent, det viser bare hvor dårlig smak dere har!

Enten det, eller så synes dere EGENTLIG det er fint, men tør ikke kle dere sånn selv. Jeg synes virkelig synd på dere! Tør ikke være seg selv, kun fordi "Kvinneguiden" sier at det ikke er pent kombinert "kort i kort" for det er plutselig blitt tacky?

Hva slags verden lever vi i?

Dere er smålige.

:o :roll: og her mista jeg all sympati for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg lurer fælt på hva slags moteblad som skriver at korte topper og korte skjørt er moderne i år, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Uff og uff. Tuller du nå eller? :roll:

Jeg har ikke sett i noen moteblader at kombinasjon av korte topper og korte skjørt er årets hotteste mote, men uansett - om det er mote eller ikke er da på ingen måte ensbetydende med at det er pent!!

Jeg synes denne påkledningen høres vulgær ut (med unntak av på stranden og andre egnede steder selvfølgelig). Og tacky og vulgær går hånd i hånd slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tynn og deilig?

Hvordan har det seg at de feite bare kan "Kjøre over" de tynne med å kalle dem beinrangler, skranglete, formløse, stygge osv osv, mens de som er tynne skal gå på tærne og for all del aldri nevne noe om kropp ovenfor tjukke, hæ??

Jeg er tynn jeg, men jeg kan ikke noe for det, jeg har høy forbrenning og spiser så mye jeg bare vil uten å legge på meg et gram. Jeg har komplekser og ønsker meg noen kilo til og mer former.

Lubne og feite folk kommenterer konstant hvor tynn jeg er, at jeg er rett som en strek osv osv i en fantastisk negativ tone. "det er ikke pent å være så tynn, bare skinn og bein" osv... faen, tenk om jeg skulle sitte å si "herregud å lubben du har blitt, fettet bare skvulper, det er ikke mye pent å være så blodfeit" nei det er liksom noe man aaaaaldri må si ovenfor en feit person. da skal man heller late som at vedkommende er perfekt... Jeg har ei venninne som er ganske lubben. Det var en person som nevnte at hun var litt rund en gang, og da klikka hun helt og det endte med at han måtte si unnskyld jeg bare tulla, du er ikke rund i det hele tatt før hun ble glad igjen... herregud, hun ser vel selv at hun er lubben vel??? må alle vi andre juge liksom. mens hun samme lubne jenta kommenterer mer enn gladelig hvor tynn jeg er i en negativ tone.

Hva er dette for et opplegg?? :o fordi om du er feit, så trenger du ikke å kalle alle tynne skranglete vet du. de har følelser de også... :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det tror jeg også.

Men, for å kommentere - det er sikkert folk som slenger kommentarer etter andre på gata pga kropp eller kledsel. Det er ufint.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lei av dette
Hvordan har det seg at de feite bare kan "Kjøre over" de tynne med å kalle dem beinrangler, skranglete, formløse, stygge osv osv, mens de som er tynne skal gå på tærne og for all del aldri nevne noe om kropp ovenfor tjukke, hæ??

Jeg er tynn jeg, men jeg kan ikke noe for det, jeg har høy forbrenning og spiser så mye jeg bare vil uten å legge på meg et gram. Jeg har komplekser og ønsker meg noen kilo til og mer former.

Lubne og feite folk kommenterer konstant hvor tynn jeg er, at jeg er rett som en strek osv osv i en fantastisk negativ tone. "det er ikke pent å være så tynn, bare skinn og bein" osv... faen, tenk om jeg skulle sitte å si "herregud å lubben du har blitt, fettet bare skvulper, det er ikke mye pent å være så blodfeit" nei det er liksom noe man aaaaaldri må si ovenfor en feit person. da skal man heller late som at vedkommende er perfekt... Jeg har ei venninne som er ganske lubben. Det var en person som nevnte at hun var litt rund en gang, og da klikka hun helt og det endte med at han måtte si unnskyld jeg bare tulla, du er ikke rund i det hele tatt før hun ble glad igjen... herregud, hun ser vel selv at hun er lubben vel??? må alle vi andre juge liksom. mens hun samme lubne jenta kommenterer mer enn gladelig hvor tynn jeg er i en negativ tone.

Hva er dette for et opplegg?? :o fordi om du er feit, så trenger du ikke å kalle alle tynne skranglete vet du. de har følelser de også... :evil: :evil: :evil:

zzzzzzzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤
Jeg synes du kan gå slik du vil!!!

Og til dere andre... hvordan skal frodige kvinner kle seg i varmen da?

Kan de vise hud, eller bør de helst gå i burka-aktige klær? Må man ha fotside klær (og hvordan skal man få farge på leggene da?!)

nei nei! Alle får kle seg slik de måtte önske. Men det er noe som er lekkert og noe som IKKE er det. Miniskjört er ikke så lekkert til en som er veldig tjukk. Jeg synes ikke det er stilfullt eller en must på sommeren - for noen. På stranda, ja. Men det er hva jeg synes. Det finnes da annet å gå med som kan fremheve det flotte i en stor kropp enn burka, eller miniskjört?

Föler en stor kvinne seg faktisk vel i små klär? Eller er det bare for å demonstrere. Jeg kan OG. Jeg bare spör?

Da det er sagt, har INGEN noe med å kommentere hva de synes er fint eller ikke, direkte - til ett annet ukjent menneske. Om en som kjenner personen gir veiledning (dette gjelder alle str), er det en annen sak.

Gå med hva du vill, men noe kan man faktisk gjöre for å skåne seg selv.

Igjen - Ingenting er sort-hvitt.

Det er ikke sånn at alle store kvinner i miniskjört er mindre attraktivt, men det behöver ikke å väre flott på alle heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bankboks

Jeg har tilsvarende proposjoner som deg (nesten i alle fall.. ) og har ALDRI fått en eneste flåsete kommentar verken fra ukjente på gata eller andre.

Og jeg går både i shorts og relativt korte skjørt, samt singletter (som er side nok til å dekke magen, vel og merke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan begynne med å si jeg har en BMI på 33.

I går var jeg ute i det nydelige sommerværet, og som seg hør og bør, kledd i noe lett, slik som en sort singlet som kun dekket brystene, og et sort lekkert miniskjørt.

Fikk utrolig mange sårende kommentarer etter meg, og jeg lurer på hvorfor!!!

Hadde ei skranglete rype kommet likt kledd, hadde hun fått både beføling og plystring i bøtter og spann, mens jeg, jeg må nøye med med "Kle deg etter kroppen din, spekkhogger!" pluss masse peking og knising, som IKKE var i positiv forstand!

Det er sommer for svingende! Sort er en slankende farge har jeg lest, og da påtar jeg meg all rett jeg kan tenke, å gå slik kledd!

Svar meg ærlig her nå: Ville dere reagert om en kvinne som meg (1.65 høy, 90 kg) hadde spradet nedover gaten i slikt antrekk? Har ikke jeg og lov å føle meg lekker????

Hvis alle "mind their own business" så ville verden vært mye lettere å leve i.

Idag skjedde det noe dritt. Jeg "har høy forbrenning" og i dag hadde jeg på meg en sommerkjole og fine nye sko. Også var jeg ute og gikk inntil plutselig kjørte en bil forbi meg og det var en som skrek skikkelig høyt sånn at jeg skvatt til himmels. Greide å vrikke ankelen og ødelegge reimen til skoa. Ellers opplever jeg mobbing og trakassering av gutter også generelt. Så det er ikke bare frodige som blir utsatt for ekle ting. Jeg kler meg ikke utfordrende engang. Kler meg fint liksom. Men likevel er jeg mobbeoffer for sånne drittsekker. Argh.

Så da tenker jeg hvorfor de idiotene ikke kan "mind their own business" og la meg være i fred. Frekke folk er overalt og uansett om du er lav, høy, bred, smal, gul, blå eller whatever så må det alltid være noen som ødelegger dagen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Også stor, men med smak
Sort er en slankende farge har jeg lest' date=' og da påtar jeg meg all rett jeg kan tenke, å gå slik kledd!.[/quote']

Kè??

Dette var den merkeligste påstanden jeg har sett på en lang stund. Det er da vel ikke fargen, men derimot fasongen som avgjør hvilke plagg som ser bra ut på en stor kropp.

Et plagg er for søren ikke slankende bare fordi det er sort.

Og dersom du holder på å utøve din rett til å kle deg så usmakelig du bare ønsker, så er det vel uansett ikke relevant for deg om plagget er slankende eller ei. Finner du derimot på at du ønsker å kle deg slankende, kan jeg love deg at singlet som bare dekker brystene ikke er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta
Frekke folk er overalt og uansett om du er lav' date=' høy, bred, smal, gul, blå eller whatever så må det alltid være noen som ødelegger dagen din.[/quote']

Det har du helt rett i, og det skulle jo være helt unødvendig egentlig...men så er det sånn likevel... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Tone-

Jeg vil tro at en slank jente som kler seg slik som du beskriver, gjør det for å få oppmerksomhet. Og det får hun nok også, både på godt og vondt (jeg ville antakelig tenkt mitt og kanskje til og med himlet litt diskret med øynene). Tror egentlig at dette er et tulleinnlegg, men hvis du er seriøs, så tror jeg du VIL ha kommentarer. Beklager å si det, men kvinneidealet anno 2005 er slanke og veltrente damer med bein i nesa!

Nå er det sagt så tror jeg at det er mange som syns at din kroppsfasong er deiligst, men de fleste foretrekker vel at litt er overlatt til fantasien. Sårende kommentarer fortjener ingen uansett, men jeg tipper du liker å sjokkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

har en følelse av at dette kanskje er et tulleinnlegg?

uansett: magekort topp og miniskjørt ser veldig sjelden bra ut på NOEN! Iallefall etter min mening.. jeg assosierer det med trettenåringer som på død og liv skal kle seg mest mulig sexy, og slikt blir bare feil..

Såklart, skal ikke uttale meg for mye, for går selv i korte skjørt, og singleter nå om sommeren, men jeg er påpasselig med at det ikke ser for overdrevent ut..

Men uansett hva en kler seg i, og hvordan kroppen er, så skulle det da være helt klart at en skal få gå i fred, uten å få slengt dritt etter seg, for det er rett og slett frekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte
Tusen takk for oppmuntrende svar (fra ENKELTE). Jeg vil fortsette å gå sånn kledd.

Til dere andre som på liv og død må si at det er stygt, dere er søttan meg ikke bedre enn dem som slenger kommentarer etter meg i gatene!

Dette har ingenting med ytringsfrihet å gjøre, men at dere må lære hva som er stygt og hva som er fint. Jeg har lest i moteblader at slike plagg er noe av det "hotteste" i sommer, og da er det ganske pinlig at dere sitter her og sier at det IKKE er pent, det viser bare hvor dårlig smak dere har!

Enten det, eller så synes dere EGENTLIG det er fint, men tør ikke kle dere sånn selv. Jeg synes virkelig synd på dere! Tør ikke være seg selv, kun fordi "Kvinneguiden" sier at det ikke er pent kombinert "kort i kort" for det er plutselig blitt tacky?

Hva slags verden lever vi i?

Dere er smålige.

alle har forskjellige meninger, og siden du ber om folks synspunkter må du tåle å høre at folk har andre meninger enn deg. hvis du forventet å bare få trøstende meldinger tilbake tok du nok veldig feil.. kanskje du lærer.

Og er vi smålige fordi vi mener at noe annet er fint, enn nettopp det du mener? jeg er ikke like stor som deg, men det hadde aldri i verden falt meg inn å bruke verken miniskjørt eller en så liten topp. det er som folk sier her, for 13åringer. og de burde strengt tatt ikke bruke det de heller... og hvis du absolutt må bruke disse plaggene går det vel ann å kombinere de med noe annet enn kort mot kort, for ja.. det blir vulgært, uansett BMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...