Gå til innhold

Tok krav om erstatning til Transportklagenemda fordi de ikke visste hvilket flyselskap de hadde bestilt billetter med - tapte


Tarmegenbolle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

31 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Det var vel nokså opplagt? Folk bør lære seg å ta litt ansvar for seg selv.

https://flysmart24.no/2020/06/01/visste-ikke-om-de-floy-med-sas-eller-norwegian-tapte-erstatning/

Historien virker jo ganske rotete. De kan neppe ha fløyet mye. 

Det er disse vi som er vant til å reise irriterer oss over. Men de har vel lært? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YtreYtterst

Flaut. Mangler bare at de selv går ut med navn og bilde i lokalavisen, der de klager sin nød og og poserer alvorstungt med billettene i hånden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Njaa, litt kinkig den der. Hun som hadde bestilt billettene gikk ut av transitområdet fordi hun ville få sjekket inn to beholdere. Dermed var den andre personen i reisefølget igjen alene og hun visste ikke hvilket flyselskap de skulle reise med ettersom hun ikke hadde sett billettene. Hun som hadde billettene svarte ikke på telefon og kom visst heller ikke tilbake i tide. Derfor sjanset den andre personen på SAS-gaten. SAS hevder de ikke hadde lov å oppgi om om hun stod på passasjerlisten eller ei - det synes jeg er litt rart. De kunne jo bare ha bekreftet at hun IKKE stod på listen? Det viste seg at hun skulle vært ved gaten hos Norwegian.

Det ble i alle fall to dyre beholdere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sitronmelisse skrev:

Njaa, litt kinkig den der. Hun som hadde bestilt billettene gikk ut av transitområdet fordi hun ville få sjekket inn to beholdere. Dermed var den andre personen i reisefølget igjen alene og hun visste ikke hvilket flyselskap de skulle reise med ettersom hun ikke hadde sett billettene. Hun som hadde billettene svarte ikke på telefon og kom visst heller ikke tilbake i tide. Derfor sjanset den andre personen på SAS-gaten. SAS hevder de ikke hadde lov å oppgi om om hun stod på passasjerlisten eller ei - det synes jeg er litt rart. De kunne jo bare ha bekreftet at hun IKKE stod på listen? Det viste seg at hun skulle vært ved gaten hos Norwegian.

Det ble i alle fall to dyre beholdere!

Strengt talt burde hun med mobilen med billettene betale alle ekstra utgifter fordi det er hun som gjorde billettene utilgjengelige, men likevel - å ikke vite hvilket fly du reiser med? :vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse
10 minutter siden, Drizzt skrev:

Strengt talt burde hun med mobilen med billettene betale alle ekstra utgifter fordi det er hun som gjorde billettene utilgjengelige, men likevel - å ikke vite hvilket fly du reiser med? :vetikke:

Jeg synes ikke det var så rart egentlig; hvis venninnen hadde billetten på sin mobil så var avreisetidspunktet egentlig alt den andre personen trengte å vite. Problemet var at både SAS-flyet og Norwegian-flyet hadde avreise omtrent til samme tid, så det var ikke så lett for henne å tippe riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Jeg synes ikke det var så rart egentlig; hvis venninnen hadde billetten på sin mobil så var avreisetidspunktet egentlig alt den andre personen trengte å vite. Problemet var at både SAS-flyet og Norwegian-flyet hadde avreise omtrent til samme tid, så det var ikke så lett for henne å tippe riktig. 

Jeg mener at det er rart at den andre reisende ikke har fått med seg denne informasjonen fra venninna si som hadde billetten på sin mobil. Eller kopi av samme billett med sitt navn på på sin egen mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2020 den 22.47, Sitronmelisse skrev:

Njaa, litt kinkig den der. Hun som hadde bestilt billettene gikk ut av transitområdet fordi hun ville få sjekket inn to beholdere. Dermed var den andre personen i reisefølget igjen alene og hun visste ikke hvilket flyselskap de skulle reise med ettersom hun ikke hadde sett billettene. Hun som hadde billettene svarte ikke på telefon og kom visst heller ikke tilbake i tide. Derfor sjanset den andre personen på SAS-gaten. SAS hevder de ikke hadde lov å oppgi om om hun stod på passasjerlisten eller ei - det synes jeg er litt rart. De kunne jo bare ha bekreftet at hun IKKE stod på listen? Det viste seg at hun skulle vært ved gaten hos Norwegian.

Det ble i alle fall to dyre beholdere!

Jeg er enig i at SAS i det minste kunne fortalt henne at hun ikke hadde noen billett hos dem, selv om hun burde ha visst dette her selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...