Gå til innhold

3 år gammel jente varslet om overgrep- 3 mnd behandlingstid


Kärcher

Anbefalte innlegg

https://www.tv2.no/nyheter/11473311/
 

Jeg leste denne saken og sitter igjen med vemmelse og sjokk. Hvordan kan det ta så lang tid å avhøre et barn som sier «pappa slikker meg på tissen»?

Og at mora leverte barnet til faren for samvær selv om dattera gråt og sa hun ikke ville til pappa fordi tissen hennes ville gjøre vondt😭 Fordi politiet hadde sagt de måtte leve som normalt under etterforskningen. Da kan jo faren bare forgripe seg videre da i all uvisshet om at han blir etterforsket. Jeg vil spy. Stakkars, stakkars barn. 
 


 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ufattelig trist!! :( Forstår virkelig ikke hvordan moren kunne sende ungen til faren likevel etter det barnet hadde fortalt. Samme om faren ble mistenksom, hun kunne sagt barnet var sykt eller funnet en annen unnskyldning! Man sender ikke barnet til en overgriper :(( så jævlig!!! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Lala1 said:

Ufattelig trist!! :( Forstår virkelig ikke hvordan moren kunne sende ungen til faren likevel etter det barnet hadde fortalt. Samme om faren ble mistenksom, hun kunne sagt barnet var sykt eller funnet en annen unnskyldning! Man sender ikke barnet til en overgriper :(( så jævlig!!! 

Sant?! Det er helt sinnsykt at politiet ville hun skulle gjøre dette for å ikke vekke mistanke, men at hun likevel gjorde det er for meg helt uforståelig. Stakkars barn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig sak, og selvsagt dumt at politiet bruker så lang tid. Men synes det blir feil fokus. Det er jo faren som (kanskje) er den virkelige syndebukken her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lala1 skrev:

Ufattelig trist!! :( Forstår virkelig ikke hvordan moren kunne sende ungen til faren likevel etter det barnet hadde fortalt. Samme om faren ble mistenksom, hun kunne sagt barnet var sykt eller funnet en annen unnskyldning! Man sender ikke barnet til en overgriper :(( så jævlig!!! 

Da forstod du ikke hva du leste.
Det er ikke uvanlig at mor må sende barn på samvær hvor det er visst at far forgriper seg, fordi mor kan anmeldes for å sabotere samvær dersom hun ikke bare leverer fra seg barnet.
Ja, det er grusomt, men når du står midt i en storm og må tenke på hvordan du skal beskytte barnet ditt på lang sikt er det ikke rart at mødrene blir rådville. Systemet beskytter jo overgriperne, ikke ofrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, duplexx skrev:

Da forstod du ikke hva du leste.
Det er ikke uvanlig at mor må sende barn på samvær hvor det er visst at far forgriper seg, fordi mor kan anmeldes for å sabotere samvær dersom hun ikke bare leverer fra seg barnet.
Ja, det er grusomt, men når du står midt i en storm og må tenke på hvordan du skal beskytte barnet ditt på lang sikt er det ikke rart at mødrene blir rådville. Systemet beskytter jo overgriperne, ikke ofrene.

Jeg skjønner den, men det er likevel hjerterått. Forferdelig system. Det verste var at politiet henla saken. 

 

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, bonsaijenta skrev:

Jeg skjønner den, men det er likevel hjerterått. Forferdelig system. Det verste var at politiet henla saken. 

 

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort. 

Jeg hadde nok holdt barnet mitt hjemme, koste hva det koste vil. Men det er veldig lett å si... har lest utallige saker der overgriper får samvær til tross for bevis. Så mor står hjelpesløs. Er helt grusomt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, duplexx skrev:

Jeg hadde nok holdt barnet mitt hjemme, koste hva det koste vil. Men det er veldig lett å si... har lest utallige saker der overgriper får samvær til tross for bevis. Så mor står hjelpesløs. Er helt grusomt. 

Men hva med barnevernet? Er det ikke meningen de skal gripe inn ved mistanke om overgrep? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lusker_rundt skrev:

Men hva med barnevernet? Er det ikke meningen de skal gripe inn ved mistanke om overgrep? 

Haha jo det kan man lure på! Men det er jo ikke alle ledd i alle instanser som faktisk velger til barnets beste.
Det er jo kjent viten at både BV og politi gjør grove feil i noen slike saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, duplexx skrev:

Jeg hadde nok holdt barnet mitt hjemme, koste hva det koste vil. Men det er veldig lett å si... har lest utallige saker der overgriper får samvær til tross for bevis. Så mor står hjelpesløs. Er helt grusomt. 

Kanskje rømt til Polen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er der for å gi et inntrykk av at befolkningen har beskyttelse. Den reelle beskyttelsen er minimal, nesten alle saker blir henlagt eller aldri oppdaget, men så lenge folk flest tror de er beskyttet så har det ikke noe å si for hva politikerene trenger å fokusere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fatter jeg ikke! Hadde mor og far bodd sammen og begge hadde vært mistenkt, ville vel barnet blitt hentet sv barnevernet. Og hva faen skal de hente av mer bevis under etterforskning, slike saker handler om ord og troverdighet. Det er virkelig noe galt i Norge når man ikke kan intervenere i slike saker, mens BV og politi i andre tilfeller kan hente barn som ikke vil bort, fra hjemmet med makt...!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...