Gå til innhold

Mistanke om at en kan være pedofil, men har ikke noen ordentlig bevis. Likevel mulig å melde i fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner en som jeg virkelig får en gufsen følelse av. Personen har en diagnose. Fungerer helt greit i hverdagen. Men diagnosen kan gjøre at personen kanskje kan bli oppfattet litt annerledes. Derfor er jeg redd for å bli stemplet som en som "musbruker" diagnosen og ikke forstår. Samtidig er det mye jeg kjenner ikke stemmer. Personen har ved flere anledninger pratet om ting som har med barn å gjøre. Ting som ikke "normale" ville pratet om eller tenkt å si. Jeg sikter mot at det som blir sagt får meg til å bli kald nedover ryggen uten at det er helt klare tegn på at vedkommende kan være pedofil. Jeg har også hørt om et par hendelser som virkelig virker å være i gråsonen. Vanskelig å vurdere da jeg selv ikke var til stede, men har blitt fortalt videre. 

Grunnen til at jeg nå føler meg ekstra bekymret, er at personen er i gang med å søke jobber og ønsker å jobbe med barn. Barnehage, skole, bofellesskap, SFO, innen idrett osv. 

Jeg har ikke lyst å stemple noen. For mine antakelser kan jo høre feil. Jeg har ikke pratet høyt om hva jeg tenker, men vet om et par stykk som tenker i samme bane. 

Det jeg lurer på er om det er mulig å melde fra noen plass? Kan politiet gjøre undersøkelser for å bekrefte/avkrefte at personen gjør noe ulovlig uten å måtte sikte vedkommende? Nå tenker jeg feks på å få tilgang til hva som er gjort på nett. Det er kjipt om ting ikke stemmer og personen får trøbbel uten grunn. Samtidig, hva om mine mistanker er riktige?

Anonymkode: 6c7f3...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si når du ikke sier konkret hva som er blitt sagt. Personer med diagnoser kan si de rareste ting uten å mene så mye med det. Du kan jo ringe barnevernet og legge frem saken anonymt og høre deres synspunkt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke en forbrytelse å være pedofil.. Så fremt du ikke har bevis på at vedkommende faktisk gjør noe ut av det (laster ned bilder, videoer, forgriper seg på barn o.l) så tror jeg dessverre ikke du kommer langt. 

Anonymkode: ce9f9...a7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som jeg virkelig får en gufsen følelse av. Personen har en diagnose. Fungerer helt greit i hverdagen. Men diagnosen kan gjøre at personen kanskje kan bli oppfattet litt annerledes. Derfor er jeg redd for å bli stemplet som en som "musbruker" diagnosen og ikke forstår. Samtidig er det mye jeg kjenner ikke stemmer. Personen har ved flere anledninger pratet om ting som har med barn å gjøre. Ting som ikke "normale" ville pratet om eller tenkt å si. Jeg sikter mot at det som blir sagt får meg til å bli kald nedover ryggen uten at det er helt klare tegn på at vedkommende kan være pedofil. Jeg har også hørt om et par hendelser som virkelig virker å være i gråsonen. Vanskelig å vurdere da jeg selv ikke var til stede, men har blitt fortalt videre. 

Grunnen til at jeg nå føler meg ekstra bekymret, er at personen er i gang med å søke jobber og ønsker å jobbe med barn. Barnehage, skole, bofellesskap, SFO, innen idrett osv. 

Jeg har ikke lyst å stemple noen. For mine antakelser kan jo høre feil. Jeg har ikke pratet høyt om hva jeg tenker, men vet om et par stykk som tenker i samme bane. 

Det jeg lurer på er om det er mulig å melde fra noen plass? Kan politiet gjøre undersøkelser for å bekrefte/avkrefte at personen gjør noe ulovlig uten å måtte sikte vedkommende? Nå tenker jeg feks på å få tilgang til hva som er gjort på nett. Det er kjipt om ting ikke stemmer og personen får trøbbel uten grunn. Samtidig, hva om mine mistanker er riktige?

Anonymkode: 6c7f3...8bf

Hva er det vedkommende sier da som gjør deg så usikker? Litt vanskelig og si og du har rett til og ha mistanke når du ikke kan skrive hva vedkommende har gjort som gjør at du har misstanke

Anonymkode: 92e22...2ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke en forbrytelse å være pedofil.. Så fremt du ikke har bevis på at vedkommende faktisk gjør noe ut av det (laster ned bilder, videoer, forgriper seg på barn o.l) så tror jeg dessverre ikke du kommer langt. 

Anonymkode: ce9f9...a7b

Det burde nesten ha vært en forbrytelse mtp hvor syke enkelte av de kan bli.

Anonymkode: 775d5...511

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få jobbe med barn må ham ha politiattest. 

Anonymkode: 671b9...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke en forbrytelse å være pedofil.. Så fremt du ikke har bevis på at vedkommende faktisk gjør noe ut av det (laster ned bilder, videoer, forgriper seg på barn o.l) så tror jeg dessverre ikke du kommer langt. 

Anonymkode: ce9f9...a7b

Nei, det er det ikke. Men tingene som er kommet frem gir meg en mistanke. Spesielt de to hendelsene. Dette var snakk om personer involvert. Vil ikke gå mer inn på detaljer for da kan det bli litt gjenkjennelig. 

Anonymkode: 6c7f3...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å få jobbe med barn må ham ha politiattest. 

Anonymkode: 671b9...361

Ja, det må jo vedkommende ha. Men hva om personen har noe på pc-en feks og enda ikke er tatt for noe? Da står det jo ikke noe i attesten.

Anonymkode: 6c7f3...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det må jo vedkommende ha. Men hva om personen har noe på pc-en feks og enda ikke er tatt for noe? Da står det jo ikke noe i attesten.

Anonymkode: 6c7f3...8bf

Hva om hva om. Du kommer ingen vei med dette uten ordentlig bevis. Og for øvrig er det litt teit å gå rundt og mistenke andre for noe bare fordi de sier noen ting som du synes er rart eller grusomt.

Anonymkode: 7cfa6...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...