Gå til innhold

føle meg verdiløs og ikke elsket


sørlands-jenta

Anbefalte innlegg

først ville jeg bare si at jeg har blitt henvist til psykolog. Så jeg skriver dette for å høre om andre er i samme situasjon.

Jeg sliter at jeg føler meg verdiløs og at jeg føler meg ikke elsket.

Det er fordi at familien min vende meg ryggen for noen år siden. det er fordi jeg anmeldte min far for overgrep og voldtekt, min far sa til min familie at jeg løy og at det ikke stemte at han hadde utsatt meg for overgrep i over 2 år. så etter det så vendte de meg ryggen. gratulere meg ikke med dagen eller noe. det tror bare på faren min. så føler jeg at ingen er glad i meg eller bryr seg om meg.

Jeg har en samboern , en morfar og en bror , men føler uansett at ingen bryr seg om meg at jeg er verdiløs. at din egen familie vender deg ryggen og at din egen far sier at jeg lyger . jeg sendte en melding til far min og sa hvor jævlig jeg hadde det etter det han utsatte meg for og at din egen familie vender deg ryggen. jeg fikk ikke et bra svar tilbake og jeg fikk en følelse at han ga blanke faen i hvordan jeg hadde det etter det han har gjort . Så jeg tenker vist din egen familie kan vende deg ryggen og at din egen far kan utsette deg overgrep og ikke bry seg om hva han har gjort. Så tenker jeg at ingen kan være glad i meg. andre som har føler eller har følt det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg.  ❤️

Dette var hjerteskjærende å lese. Du har ikke gjort noe galt her. Det er familien din det er noe feil med, ikke deg. Du er verdt å elske ❤️

Det er mange som har vært utsatt for traumer som kjenner på både skyld, skam og verdiløshet. Det er senvirkninger av traumer. Men det som skjedde er IKKE din skyld. Der er heller ikke din skam og du er ikke verdiløs.

 

  • Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre kan bli glad i deg! Jeg skjønner at du ikke kan tro det når din egen far skader deg, og resten av familien avviser deg. Men jeg har en venn jeg virkelig er glad i. Han hadde en vond barndom uten å gå mer innpå det. Jeg er både glad i han og beundrer ham. Så tenk at andre fint kan bli glad i deg altså! 

Men det var vondt å lese det du skriver. Alt noen må igjennom  ❤️ men du er absolutt verdt å elske som alle andre. Tro meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Uatskillelig skrev:

Kjære deg.  ❤️

Dette var hjerteskjærende å lese. Du har ikke gjort noe galt her. Det er familien din det er noe feil med, ikke deg. Du er verdt å elske ❤️

Det er mange som har vært utsatt for traumer som kjenner på både skyld, skam og verdiløshet. Det er senvirkninger av traumer. Men det som skjedde er IKKE din skyld. Der er heller ikke din skam og du er ikke verdiløs.

 

Takk for fint svar❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, SoWhat? skrev:

Andre kan bli glad i deg! Jeg skjønner at du ikke kan tro det når din egen far skader deg, og resten av familien avviser deg. Men jeg har en venn jeg virkelig er glad i. Han hadde en vond barndom uten å gå mer innpå det. Jeg er både glad i han og beundrer ham. Så tenk at andre fint kan bli glad i deg altså! 

Men det var vondt å lese det du skriver. Alt noen må igjennom  ❤️ men du er absolutt verdt å elske som alle andre. Tro meg. 

❤og det er ikke alt. Opplevde omsorgsvikt fra jeg var 2 år og frem til jeg gikk i 5 klasse. Oppleve mobbing i mange år og mistet mamma som 18 åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sørlands-jenta skrev:

❤og det er ikke alt. Opplevde omsorgsvikt fra jeg var 2 år og frem til jeg gikk i 5 klasse. Oppleve mobbing i mange år og mistet mamma som 18 åring

Jeg finner ikke alltid ord! Men prøv å ha håp. Tenk at livet kan faktisk innebære gode forandringer og godr opplevelser. Med hjelp på veien som jeg håper du får verdi av. Ønsker deg bsre en god fremtid jeg  ❤️

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jeg finner ikke alltid ord! Men prøv å ha håp. Tenk at livet kan faktisk innebære gode forandringer og godr opplevelser. Med hjelp på veien som jeg håper du får verdi av. Ønsker deg bsre en gi fremtid jeg  ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...