Gå til innhold

Syntes du trygda er god?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 6.6.2020 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Synes den er for lav i forhold til hva man har tjent tidligere. Jeg har ca 13.500,- utbetalt på 60% uføretrygd. I min deltidsstilling har jeg ca 22.400,- utbetalt og fra forsikringen litt over 3.000,-. Det er ganske kjedelig når jeg hadde rundt 55-60.000,- utbetalt i mnd (før evt overtid) før jeg ble syk for ca 10 år siden.. Det begrenser ganske mye for hvordan man kan leve livet videre. Men jeg vet det er mange som har det verre.

Anonymkode: 59f39...08c

Du har med andre ord nærmere 40 tusen utbetalt i måneden for å sitte hjemme og klager?? Hvilket er mer enn det gjennomsnittsmannen tjener i fulltidsjobb? Kom deg ned på jorda! 

Anonymkode: 298f9...b61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 21.000 utbetalt i trygd , syns det er lite , men mannen tjener godt, så kan ikke klage :) 

 

 

Anonymkode: 48cf3...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ung uføre. Og det er nok penger om man har samboer  ☺️
mannen tjener fett, så vi setter dei bare over til barna 🥳 

Anonymkode: 1b7a4...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt over 15 000 utbetalt i trygd. Jeg får minstesats og synes det er lite. Det er uten barnetillegget. Jeg får ikke det da det jeg får i trygd og min manns inntekt gikk over beløpsgrensen. Men mannen min har en god inntekt, så sånt sett så kan jeg ikke klage. 

Anonymkode: 367eb...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Brunello said:

I de fleste andre land i verden bor de vesentlig trangere enn i Norge. Dette gjelder spesielt de som ikke har jobb. Det er ikke spesielt vanlig at de med dårlig råd har store generasjonsboliger.

Men, bor ikke vi i Norge da? Det er en del forskjeller land i mellom, både hva gjelder prioitertinger, økonomi, velstand og velferd.

Ikke minst så er det generelt verre levestandard i de fleste land, og større klasseskille. 

Anonymkode: d73f5...64c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kastetutavkg1 said:

Jaja, så det er her inne skattepengen mine henger. 

Jepp, det er oss som bruker det opp, og flår deg. 

Og skulle du bli syk, så er du i samme situasjon. Whoooho.

Anonymkode: d73f5...64c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men, bor ikke vi i Norge da? Det er en del forskjeller land i mellom, både hva gjelder prioitertinger, økonomi, velstand og velferd.

Ikke minst så er det generelt verre levestandard i de fleste land, og større klasseskille. 

Anonymkode: d73f5...64c

Jo, poenget var bare å påpeke overfor de som klagde på ytelsene ar de er best i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kastetutavkg1 skrev:

Jaja, så det er her inne skattepengen mine henger. 

Dine skattepenger bruker du vel selv på at dine barn skal ha gratis tannlege/leger/sykehus/operasjoner/støtte.. skal jeg fortsette? 

Du betaler bare egenandel på sykehus/operasjoner.... osv 🤦🏻‍♀️ 

Anonymkode: 1b7a4...fad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, kastetutavkg1 skrev:

Har ikke barn. Jeg er aldri syk. 2 dager fravær på 10år.

Mhm... 🙄

Anonymkode: 1b7a4...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, kastetutavkg1 skrev:

Har ikke barn. Jeg er aldri syk. 2 dager fravær på 10år.

Men du har benytta deg av 12/13 års gratis skolegang? Du benytter deg av offentlige veier?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er alt for lav, må ha hjelp hver mnd så vurderer å selge og kjøpe på landet. Burde vært 3000 kr mer, det hadde hjulpet. Om alle kunne fått det en ung ufør får , hadde det gått rundt her. Men nå gjør det ikke det.

Anonymkode: 95093...3d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, C8H10N4O2 skrev:

Men du har benytta deg av 12/13 års gratis skolegang? Du benytter deg av offentlige veier?

Skole er gratis i alle vestlige land. Ikke akkurat et godt argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 28.5.2020 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Ja, Nei, Vet ikke?

Anonymkode: 46380...5ed

Den er god. Svært god. Lever som en greve.

Anonymkode: 22f61...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.6.2020 den 19.41):

Så 15 000 kr utbetalt i måneden, og 10 000 kr i husleie, da klarer man seg bra? Og en som er kronisk syk, har gjerne en del utgifter til medisiner, lege osv. Man får ikke alt man må ha på blå resept. 

Anonymkode: 12efa...092

Hvem i alle dager har råd til å betale 10 000,-kroner for å bo, selv om man er i full jobb? :klo: Det er kanskje på tide å senke kravene litt, og vurdere å flytte et sted hvor man faktisk har råd til å bo. Det må alle andre gjøre, så trygdede er ikke i noen særstilling her. 

tussi84 skrev (På 6.6.2020 den 15.35):

Fortell det til en i familien min som må bo like utenfor Oslo, fordi hun pga helsemessige årsaker ikke burde flytte unna nettverket sitt. Her leier hun en kommunal bolig til 11500 kr, det er 1 soverom og 45 kvm. Du får ikke noe billigere på privatmarkedet, og ikke har hun depositum heller, slik at det å få finne privat er umulig. Hun har 15000 i uføre, 11500 i leiepris. 1000 kr ca i strøm. Hun har kun rundt 2500 igjen til internett, mobil, mat, medisiner, transport, lege, forsikring. Ofte må hun ha supplerende sosial hjelp.

Alle kan ikke bare bo billigere.. Enn må se ann livsitasjon og sykdomsbilde også

Hvilke «helsemessige årsaker» er det som forhindrer henne i å flytte fra nettverket sitt ? 🤔 Dersom hun er syk og ikke klarer praktiske oppgaver på egen hånd så kan hun få hjelp til dette via kommunen. Det er ikke alle som har pårørende, så at noen i dag ikke klarer deg uten å ha de i øyeblikkelig nærhet virker noe pussig. Da er det heller et valg å bo dyrt.

Anonymkode: 841ff...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/10/2020 at 1:28 AM, Vhgj said:

Skole er gratis i alle vestlige land. Ikke akkurat et godt argument.

Og hvorfor tror du skole er gratis for elevene og deres foreldre?

Tror du lærerne og andre ansatte jobber der uten lønn, at de som bygger eller pusser opp skoler også jobber uten lønn, og at vedlikehold og drift av skolebygninger ikke koster noenting?

Anonymkode: a9f27...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vhgj skrev (På 6.6.2020 den 15.36):

Det stemmer ikke. Uføretrygden øker hvert år. 

 Med et par hundrelapper?

Anonymkode: a29bf...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2020 den 21.52):

Ja. 

Jeg får 75 % ung uføre med barnetillegg. 20.000 brutto og tjene opp til 160.000 i året. Kan ikke klage akkurat. 

Anonymkode: f7c84...d9b

Klater du å tjene 160.000 i året på 25% jobb? Eksisterer bsrnetillegg fremdeles? 

Anonymkode: 4448e...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes trygden kunne vært høyere. Er uføretrygdet, har ikke mer enn akkurat så jeg klarer meg. Har ikke vært til frisør på 2 år, og vinterskoene mine er 13 år gamle.. Må prioritere mat, husleie og regninger.

Men samtidig er jeg glad vi har en slik ordning, så på en måte vil jeg ikke klage. Men leve i overflod med dyr mat og ferie f.eks kan man bare glemme.

Anonymkode: 4448e...f45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

 Med et par hundrelapper?

Anonymkode: a29bf...330

Mer enn KPI.

Anonymkode: 6bb4d...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...