AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #1 Del Skrevet 28. mai 2020 Kort fortalt. Er midt i 30-åra, har vært utrent hele livet og overvektig frem til nå hvor jeg har nådd normalvekt gjennom diett. Har aldri løpt, spinning, styrke.. Ønsker å komme i bedre form, og går noen turer og til og fra jobb. Men ønsker å løpe. Greia er at jeg er redd for å prøve. Redd for å feile. Redd for å puste feil. Redd for skade (inni meg er jeg svært overvektig fortsatt, og har ikke helt registrert vekttapet og normal størrelse). Redd for å bli sett. Og kanskje redd for å bli sliten? Hvordan kan jeg komme over dette og lære en barndomskunst på ny? Anonymkode: fbebb...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 28. mai 2020 #2 Del Skrevet 28. mai 2020 Løp i vei, eller jogge til å begynne med kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Del Skrevet 28. mai 2020 Begynn med å jogge. Jogg i 1 min, gå i 3 min. Så kan du øke til å jogge i 2 min og gå i 2 min. Deretter jogge i 3 min og gå i 1 min. Så kan du jogge lengre distanser etterhvert. Ta det gradvis så går det fint. Anonymkode: 20b02...0ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Del Skrevet 28. mai 2020 Jogg og gå litt om hverandre til å begynne med. Feks: gå 2 stolpelengder, jogg 1 lengde. nesten som en lek. jogging kan være ganske belastende for kroppen. Om du kjenner vondt framme på leggen, er det starten på en beinhinnebetennelse. Det er en typisk skade. Det blir bedre med lavere belastning. Anonymkode: 48380...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Del Skrevet 28. mai 2020 Husk å begynne forsiktig for å unngå skader. Å puste feil skal du ikke bekymre deg for. Anonymkode: b687a...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 28. mai 2020 #6 Del Skrevet 28. mai 2020 Det finnes mange gode gratis programmer for å starte med løping. Ikke sett i gang med løp første gang, begynn sakte. Alle puster feil når man begynner med løping så ikke tenk på det. Bare begynn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 28. mai 2020 #7 Del Skrevet 28. mai 2020 Her er forslag til program: http://www.larszachariassen.no/2018/02/18/12-ukers-lopeprogram-niva-1-og-2/ Og om du velger å kjøre det over lengre tid (f.eks gjenta noen dager) så tar du den tiden du trenger Lykke til! Jeg er på Uke 3, Dag 3!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #8 Del Skrevet 30. mai 2020 Du kan jo begynne med å gå. Både noen lengre turer og i oppoverbakker. Når du har blitt kjent med hvordan kroppen reagerer på rask gange, pust og knær i første omgang, kan du prøve deg på jogging. Jeg er normalvektig med har også hatt noen sperrer i hodet mitt på løping. Det som gjorde at jeg kom i gang var - Jeg investerte i gode sko og klær som jeg var komfortabel i. Det trenger ikke være dyrt. - Jeg begynte med løpeprogram. Det jeg likte best var C25K som er en app jeg har på telefonen. - Jeg innså at en dårlig løpeøkt er bedre enn å sitte i sofaen. Alltid. - Jeg ordnet meg med et belte for å ha rundt midjen med lommer i. Der har jeg husnøkler og telefon. Jeg har også eget headset som jeg kun bruker når jeg løper. - Jeg innså at å jogge ikke er det samme som å løpe. Man skal jogge sakte, så sakte at du akkurat ikke går. Slik at du nesten kan ha en samtale mens du jogger. Gevinsten ligger i å holde dette tempoet over lengre og lengre tid. Ønsker deg lykke til Anonymkode: 257a0...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå