Gå til innhold

Coronaen har ødelagt min sønns sosiale liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Tatja skrev:

Normal problematikk, og vil nok endre seg på sikt. Kan være fristende for deg som bekymret mor å blande seg inn, men mitt råd er: Ikke gjør det, før du syns det er helt nødvendig. Ungene ordner som regel opp. 

Eneste rådet må være å forsøke å utvide kretsen litt; invitere andre enn de gamle kompisene. 

Jeg er far

Anonymkode: 4d2d4...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er far

Anonymkode: 4d2d4...0a2

Hva så? Rådet du fikk gjelder uansett om du er mor, far eller hen

Anonymkode: 859ea...0ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mye A og B og C...

Men, jeg skjønner dette er vanskelig for sønnen din. Men sånt kan oppstå uavhengig av corona. I den alderen er man fortsatt usikker på hvem man er og utskifting av venner er ikke uvanlig. Synd at dere føler S stjeler all M sin oppmerksomhet, men kanskje han er introvert og trives best med kun en annen, og M er hans bestevenn? Dynamikken kan lett forandres i den alderen, og jeg tror ikke det er noen fare for at A vil slite med venner med tiden. Bare det ikke handler om mobbing, man må kunne si "nei", om man ikke har lyst. 

Men jeg orket bare skumleste innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

La ham sykle med P, F og H. Avtal med deres foreldre. La A bli med dem hjem. Inviter til dere.

Avtal (du) med foreldrene til M, inviter ham på noe spesifikt: sykkeltur, pizza, et-eller-annet. 

Hold ut, det er tre uker igjen til sommerferien. Til høsten er alt annerledes.

 

 

Anonymkode: 18c9f...fb0

Ja, da blomstrer smitten opp igjen da viruset trives i kalde temperaturer. Så vi får nyte nuet mens vi kan.

Anonymkode: 9e372...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det på samme måte. Jente på 9 år her. Sitter inne i finværet å ser på tv/iPad, og jeg må være lekekamerat. Vi flyttet midt i pandemien, så det er jo også litt av problemet. Men litt av grunnen til flyttingen, var også dårlig jentemiljø i klassen og for lite barn å være med etter skoletid. Rar klasse, få jenter. Men håper det bedrer seg etter sommeren, og på ny skole, og at hun ikke har tatt for mye skade av denne tiden. Er jo bra at sønnen din leker med litt andre også, det er ganske vanlig. Bra at han har noen å leke med i det hele tatt, også kan jo du prøve å kontakte foreldrene til bestevennene hans og avtale ett møte.

Anonymkode: 5991b...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...