Gå til innhold

Foreldre som klager over at jeg ikke jobber nok


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Moren min har først og fremst tvinget meg til å ta en linje på videregående som jeg ikke ville ta!

nå klager hun over at jeg ikke jobber med det jeg er utdannet som.

jeg jobber i et annnet sted hvor jeg er vikar. Får ikke jobb hver dag

hører klaging og mas hver dag om hvorfor jeg ikke jobber som det er jeg utdannet som, og hvorfor jeg ikke søker faste stillinger

jeg søker og har søkt mye men får bare avslag  

jeg føler hele livet mitt er ødelagt, jeg er så umotivert til skole og gidder ikke å ta noe utdanning nå. Klarer ikke å skjønne hvorfor Moren min klager når hun er grunnen til alt dette

hadde hun latt meg velge utdanning selv ville jeg vært mye lykkeligere 

jeg vet det ikke er forsent å utdanne som noe annet videre, men jeg har ingen motivasjon til å gå på videregående igjen! 

Anonymkode: 1c47d...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste du kan gjøre nå er å legge fra deg bitterheten, se fremover og ta styring for hvordan du ønsker at din fremtid skal være. 
 

Jeg er nysjerrig. Hva er din drømmeutdannelse? Hva har du egentlig lyst å jobbe med? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaW

Dette høres kjent ut, mine foreldre gjorde det samme (i beste mening da det ikke var lett å få jobb i det jeg ville studere).

Jobbet fullt i yrket i 10år, før jeg ble delvis ufør delvis pga. Jobben...planer om å ta delstudie i det jeg ville utdanne meg som om noen år da poden er noe mer selvstendig og gjelda nedbetalt :)

kvinne 36år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Du må jobbe med hva du ønsker for deg selv nå og for fremtiden og gi slipp på bitterheten og sinnet mot din mor. Om du vet hva du ønsker å jobbe med så la DET være inspirasjonen og motivasjonen for å utdanne deg. 
 

Livet er for kort til å være sint på fortiden og angre på at du ikke fulgte drømmene dine i all fremtid.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell din mor at du bestemmer selv, og be henne slutte å mase når det blir for mye. Så setter du deg ned og lager en plan for det du vil. Har du noen andre du kan diskutere det med? Venner? Søsken? Din far?

Du er ung og har hele livet foran deg. Det er definitivt ikke ødelagt.

Anonymkode: d6f10...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...