Bilmeknikerjenta Skrevet 27. mai 2020 #1 Del Skrevet 27. mai 2020 Jeg diskuterer med en venninne. Er det i det hele tatt mulig? Trodde obligatoriske timer var mer enn bare én dobbeltime.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 28. mai 2020 #2 Del Skrevet 28. mai 2020 https://www.tryggtrafikk.no/forerkort/veien-til-forerkortet/ Ser ut som minstekravet er i overkant av 20 timer med kjøring på kjøreskole. Men det avhenger litt av inngående ferdigheter, og kanskje det finnes andre løsninger for folk som har hatt førerkort tidligere? . Har man allerede førerkort fra et annet land kan det nok være tilstrekkelig med etpar timer og oppkjøring. Kanskje, har ikke peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Del Skrevet 28. mai 2020 Ikke uten å ha kjørt noe før da. Du må jo ha de obligatoriske timene. Jeg tok lappen på automat og tok så og si bare det nødvendige. Trengte ikke grunnkurset da jeg var over 25. Anonymkode: 2d415...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 28. mai 2020 #4 Del Skrevet 28. mai 2020 Nei, det går ikke. Man må ha trinnvurdering to ganger i tillegg til 9-10 timer langkjøring, to kurs (før og etter langkjøring) + sikkerhetskurs på bane. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #5 Del Skrevet 29. mai 2020 På 28.5.2020 den 14.04, Brimi skrev: Nei, det går ikke. Man må ha trinnvurdering to ganger i tillegg til 9-10 timer langkjøring, to kurs (før og etter langkjøring) + sikkerhetskurs på bane. Langkjøring er bare på fem skoletimer (45min-timer), altså bare tre timer og tre kvarter i vanlige timer. Og kursene er jo egentlig bare ett kurs, men det er delt opp slik at det går over to dager og så har man langkjøring mellom disse to dagene. Kartkjøringen som er på siste dag av kurset er på to timer og ett kvarter, så de ni-ti timene du snakker om lurer jeg veldig på hvor er hen, jeg kommer bare frem til seks klokketimer kjøring på trinn fire. Anonymkode: e2986...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 30. mai 2020 #6 Del Skrevet 30. mai 2020 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Langkjøring er bare på fem skoletimer (45min-timer), altså bare tre timer og tre kvarter i vanlige timer. Og kursene er jo egentlig bare ett kurs, men det er delt opp slik at det går over to dager og så har man langkjøring mellom disse to dagene. Kartkjøringen som er på siste dag av kurset er på to timer og ett kvarter, så de ni-ti timene du snakker om lurer jeg veldig på hvor er hen, jeg kommer bare frem til seks klokketimer kjøring på trinn fire. Anonymkode: e2986...ee3 Jeg måtte kjøre ca. 3 og en halv time på langkjøring og 3 timer på kartkjøring. Og kurset varte 1 og en halv time per gang. Edit: trinn 4 er på hele 13 skoletimer aka ca. 9 og en halv time. Endret 30. mai 2020 av Brimi La til noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå