Gå til innhold

En dobbeltime også oppkjøring på automat?

Bilmeknikerjenta

Anbefalte innlegg

Jeg diskuterer med en venninne. Er det i det hele tatt mulig? Trodde obligatoriske timer var mer enn bare én dobbeltime....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://www.tryggtrafikk.no/forerkort/veien-til-forerkortet/

Ser ut som minstekravet er i overkant av 20 timer med kjøring på kjøreskole. Men det avhenger litt av inngående ferdigheter, og kanskje det finnes andre løsninger for folk som har hatt førerkort tidligere? . Har man allerede førerkort fra et annet land kan det nok være tilstrekkelig med etpar timer og oppkjøring. Kanskje, har ikke peiling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke uten å ha kjørt noe før da. Du må jo ha de obligatoriske timene. Jeg tok lappen på automat og tok så og si bare det nødvendige. Trengte ikke grunnkurset da jeg var over 25.

Anonymkode: 2d415...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går ikke. Man må ha trinnvurdering to ganger i tillegg til 9-10 timer langkjøring, to kurs (før og etter langkjøring) + sikkerhetskurs på bane. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 28.5.2020 den 14.04, Brimi skrev:

Nei, det går ikke. Man må ha trinnvurdering to ganger i tillegg til 9-10 timer langkjøring, to kurs (før og etter langkjøring) + sikkerhetskurs på bane. 

Langkjøring er bare på fem skoletimer (45min-timer), altså bare tre timer og tre kvarter i vanlige timer. Og kursene er jo egentlig bare ett kurs, men det er delt opp slik at det går over to dager og så har man langkjøring mellom disse to dagene. Kartkjøringen som er på siste dag av kurset er på to timer og ett kvarter, så de ni-ti timene du snakker om lurer jeg veldig på hvor er hen, jeg kommer bare frem til seks klokketimer kjøring på trinn fire.

Anonymkode: e2986...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Langkjøring er bare på fem skoletimer (45min-timer), altså bare tre timer og tre kvarter i vanlige timer. Og kursene er jo egentlig bare ett kurs, men det er delt opp slik at det går over to dager og så har man langkjøring mellom disse to dagene. Kartkjøringen som er på siste dag av kurset er på to timer og ett kvarter, så de ni-ti timene du snakker om lurer jeg veldig på hvor er hen, jeg kommer bare frem til seks klokketimer kjøring på trinn fire.

Anonymkode: e2986...ee3

Jeg måtte kjøre ca. 3 og en halv time på langkjøring og 3 timer på kartkjøring. Og kurset varte 1 og en halv time per gang. 

Edit: trinn 4 er på hele 13 skoletimer aka ca. 9 og en halv time. 

Endret av Brimi
La til noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...