AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #161 Skrevet 28. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Corona ødela ganske mye for meg, så kjenner på samme sinnet. Og blir enda mer forbannet når folk oppfører seg som om at norges ferie er en forbanna straff! Skjerp dere får jeg lyst til å si til de folkene. Selv norges ferie hvor man må reise i norge synes jeg blir for mye og feil, for vi har flere kommuner som ikke har hatt noen store utbrudd. Om oslo folkene begynner å reise til andre kommuner... ja da ber de om en ny bølge! Jeg sier ja til søring-karantene! Oslofolkene bør holde seg der de er og alle bør holde seg mest mulig hjemme i år. Barna dør ikke av å måtte holde seg hjemme i år. Folk dør ikke av å ikke få reise til verken utlandet eller andre kommuner ett år. Skulle ønske politikerne fikk baller nok til å be folk om å holde seg hjemme der de bor, og ikke reise hele norge på langs og spre dritten videre. Anonymkode: 7cc23...073 Vi dør ikke, men barn trenger litt sol og varme. Vi har hatt snøstormer i strekk siden september. Inntil midten av mai var den varmeste dagen i 2020 målt den 2 januar (!). På et tidspunkt i begynnelsen av mai hadde de målt høyere temperaturer på nordpolen enn i Nord-Norge. Å bli avspist med drittsommer med 10 grader og regn er ikke bra for helsa etter en slik ekstrem vinter. Statistisk sett var det verste vinteren siden 1917. Anonymkode: 32cd6...4ec 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #162 Skrevet 28. mai 2020 De gode minnene jeg har fra sommerferiene som barn, er fra nærområdet. Husker så vidt ulandsturene og bilturene i norge var tortur, husker mest pissing i skogen og heslige rasteplasser, og pølse nummer 6 fra bensinstasjon som ble veldig fort oppbrukt og kjedelig ved første pølse. De gode minnene mine kommer fra der jeg bor. Fisking i lokaldammen. Skogstur i nærområdet. Telttur i stua da det var dritt vær og storm ute. Grilling i regn og tordenvær og på stranda. Alle de timene på stranda fra morgen til kveld. Basseng midt i gata i nabolaget, vannkrig og bygging av olabil, trehus og lek ute fra morgen til kveld. Bare det å henge på lekeplassen til klokken 4 om kvelden og smugdrikke øl og smirnoff med venner var mye koseligere enn sydenturene eller bilferiene i Norge. Man MÅ ikke reise noen plass for å få gode minner. Om ungdommen surmuler over å ikke få reise, ja da kan jeg bare si gratulere. Du har oppfostret bortskjemte drittunge som ikke kan å lage gode minner uten at det koster flere tusen kroner. Og jeg vedder en nyre på at de er de samme ungene som sitter å syter i syden fordi ting er aldri bra nok også, for ingenting blir bra nok for dem. Dette reisepresset er noe voksne har puttet på barna. De trenger verken dyreparker eller en annen by for å få en fin sommerferie. Så jeg sier hold deg hjemme i år! Anonymkode: 7cc23...073 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #163 Skrevet 28. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Corona ødela ganske mye for meg, så kjenner på samme sinnet. Og blir enda mer forbannet når folk oppfører seg som om at norges ferie er en forbanna straff! Skjerp dere får jeg lyst til å si til de folkene. Selv norges ferie hvor man må reise i norge synes jeg blir for mye og feil, for vi har flere kommuner som ikke har hatt noen store utbrudd. Om oslo folkene begynner å reise til andre kommuner... ja da ber de om en ny bølge! Jeg sier ja til søring-karantene! Oslofolkene bør holde seg der de er og alle bør holde seg mest mulig hjemme i år. Barna dør ikke av å måtte holde seg hjemme i år. Folk dør ikke av å ikke få reise til verken utlandet eller andre kommuner ett år. Skulle ønske politikerne fikk baller nok til å be folk om å holde seg hjemme der de bor, og ikke reise hele norge på langs og spre dritten videre. Anonymkode: 7cc23...073 Pust dypt og les om lave smittetall isteden for krisemaksimering på kg. Det er bra for humøret. Anonymkode: 49e88...c24 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #164 Skrevet 28. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnloven er kanskje ikke så viktig å forholde seg til, eller? Anonymkode: dfffe...da5 Ja for retten til å reise i hele landet, trumfer smitteutbrudd i kommuner som har klart å holde seg smitte-fri i første bølge. Logikk, hvor er den hen?! Det er lov å tenke litt. Bare fordi du kan, så betyr det ikke at du må eller bør gjøre det!! Hold.deg.hjemme! Anonymkode: 7cc23...073
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #165 Skrevet 28. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pust dypt og les om lave smittetall isteden for krisemaksimering på kg. Det er bra for humøret. Anonymkode: 49e88...c24 Ja og hvorfor er smittetallene lave da?! Er lov å tenke litt selv også Anonymkode: 7cc23...073
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #166 Skrevet 28. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De gode minnene jeg har fra sommerferiene som barn, er fra nærområdet. Husker så vidt ulandsturene og bilturene i norge var tortur, husker mest pissing i skogen og heslige rasteplasser, og pølse nummer 6 fra bensinstasjon som ble veldig fort oppbrukt og kjedelig ved første pølse. De gode minnene mine kommer fra der jeg bor. Fisking i lokaldammen. Skogstur i nærområdet. Telttur i stua da det var dritt vær og storm ute. Grilling i regn og tordenvær og på stranda. Alle de timene på stranda fra morgen til kveld. Basseng midt i gata i nabolaget, vannkrig og bygging av olabil, trehus og lek ute fra morgen til kveld. Bare det å henge på lekeplassen til klokken 4 om kvelden og smugdrikke øl og smirnoff med venner var mye koseligere enn sydenturene eller bilferiene i Norge. Man MÅ ikke reise noen plass for å få gode minner. Om ungdommen surmuler over å ikke få reise, ja da kan jeg bare si gratulere. Du har oppfostret bortskjemte drittunge som ikke kan å lage gode minner uten at det koster flere tusen kroner. Og jeg vedder en nyre på at de er de samme ungene som sitter å syter i syden fordi ting er aldri bra nok også, for ingenting blir bra nok for dem. Dette reisepresset er noe voksne har puttet på barna. De trenger verken dyreparker eller en annen by for å få en fin sommerferie. Så jeg sier hold deg hjemme i år! Anonymkode: 7cc23...073 Du bor i sør. I nord kan man ikke ligge på stranda og sole seg, bade i sjøen osv. Vi bor heller ikke i boligfelt, her er det ingen barn enn mine egne. Jeg har heller ingen familie i Norge, eller nære venner her jeg bor. Sitt hjemme selv og ikke fortell andre hva de skal gjøre. Anonymkode: 32cd6...4ec 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #167 Skrevet 28. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De gode minnene jeg har fra sommerferiene som barn, er fra nærområdet. Husker så vidt ulandsturene og bilturene i norge var tortur, husker mest pissing i skogen og heslige rasteplasser, og pølse nummer 6 fra bensinstasjon som ble veldig fort oppbrukt og kjedelig ved første pølse. De gode minnene mine kommer fra der jeg bor. Fisking i lokaldammen. Skogstur i nærområdet. Telttur i stua da det var dritt vær og storm ute. Grilling i regn og tordenvær og på stranda. Alle de timene på stranda fra morgen til kveld. Basseng midt i gata i nabolaget, vannkrig og bygging av olabil, trehus og lek ute fra morgen til kveld. Bare det å henge på lekeplassen til klokken 4 om kvelden og smugdrikke øl og smirnoff med venner var mye koseligere enn sydenturene eller bilferiene i Norge. Man MÅ ikke reise noen plass for å få gode minner. Om ungdommen surmuler over å ikke få reise, ja da kan jeg bare si gratulere. Du har oppfostret bortskjemte drittunge som ikke kan å lage gode minner uten at det koster flere tusen kroner. Og jeg vedder en nyre på at de er de samme ungene som sitter å syter i syden fordi ting er aldri bra nok også, for ingenting blir bra nok for dem. Dette reisepresset er noe voksne har puttet på barna. De trenger verken dyreparker eller en annen by for å få en fin sommerferie. Så jeg sier hold deg hjemme i år! Anonymkode: 7cc23...073 For øvrig oppfordret myndighetene til å støtte norsk næringsliv og bruke penger i Norge i ferien. Det gjør du ikke hvis du sitter hjemme og ser på TV hele ferien. Anonymkode: 32cd6...4ec 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #168 Skrevet 28. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du bor i sør. I nord kan man ikke ligge på stranda og sole seg, bade i sjøen osv. Vi bor heller ikke i boligfelt, her er det ingen barn enn mine egne. Jeg har heller ingen familie i Norge, eller nære venner her jeg bor. Sitt hjemme selv og ikke fortell andre hva de skal gjøre. Anonymkode: 32cd6...4ec 🙄 Anonymkode: 7cc23...073
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #169 Skrevet 28. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 🙄 Anonymkode: 7cc23...073 Veldig voksen reaksjon fra deg som prøver å fremstå som voksen og reflektert og belære andre. Anonymkode: 32cd6...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #170 Skrevet 28. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For øvrig oppfordret myndighetene til å støtte norsk næringsliv og bruke penger i Norge i ferien. Det gjør du ikke hvis du sitter hjemme og ser på TV hele ferien. Anonymkode: 32cd6...4ec Myndighetene tenker bare penger, det er ikke noe nytt. Det betyr ikke at man må gjøre det for det og man kan fortsatt støtte norsk næringsliv i sin egen by. Du må ikke se på TV, det er mye å finne på for de aller fleste. Anonymkode: 7cc23...073
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #171 Skrevet 28. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja for retten til å reise i hele landet, trumfer smitteutbrudd i kommuner som har klart å holde seg smitte-fri i første bølge. Logikk, hvor er den hen?! Det er lov å tenke litt. Bare fordi du kan, så betyr det ikke at du må eller bør gjøre det!! Hold.deg.hjemme! Anonymkode: 7cc23...073 Hvis de hittil har klart å holde seg smittefrie så regner jeg ikke med at de er så veldig hotte turistmagneter heller, så tror ikke du skal være så bekymret for det. Dessuten har vi så mye land per innbygger at det ikke er noe problem å holde avstand til andre, selv om man reiser ut av egen kommune. Skulle vi bare holdt oss i egen kommune hadde vi ikke fått sett noen andre i familien i det hele tatt. Så ja, grunnloven trumfer faktisk din usunne og unaturlige frykt for smitte. Grunnloven er der for en grunn og det er også en grunn til hvorfor det er så vanskelig å endre den! Anonymkode: dfffe...da5 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #172 Skrevet 28. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Veldig voksen reaksjon fra deg som prøver å fremstå som voksen og reflektert og belære andre. Anonymkode: 32cd6...4ec Hva faen vil du jeg skal si da?! Du klager over ditt eget nærområde, i stedet for å være voksen og flytte! Jeg sitter ikke å skriver til én person, men til hele norge som en helhet og da er det lov å tenke bittelitt med hodet sitt, å forstå at en mal, et svar, ikke kan funke for ALLE. Jeg blir så forbannet av slik kveluering som du kommer med, så da velger jeg å ikke svare utdypende for dumhet er det som irriterer meg mest her i verden og jeg blir sint og det er ikke bra for noen. Så tenk litt neste gang, du er ikke verdens midtpunkt og alt kan ikke gjelde alle. Jeg kan ikke støtte en dyrepark for vi har ingen i mitt nærområde, men det betyr ikke at mange tusen andre kan støtte sin lokale dyrepark for det. Er lov å tenke bittelitt selv også før man skriver. Anonymkode: 7cc23...073
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #173 Skrevet 28. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva faen vil du jeg skal si da?! Du klager over ditt eget nærområde, i stedet for å være voksen og flytte! Jeg sitter ikke å skriver til én person, men til hele norge som en helhet og da er det lov å tenke bittelitt med hodet sitt, å forstå at en mal, et svar, ikke kan funke for ALLE. Jeg blir så forbannet av slik kveluering som du kommer med, så da velger jeg å ikke svare utdypende for dumhet er det som irriterer meg mest her i verden og jeg blir sint og det er ikke bra for noen. Så tenk litt neste gang, du er ikke verdens midtpunkt og alt kan ikke gjelde alle. Jeg kan ikke støtte en dyrepark for vi har ingen i mitt nærområde, men det betyr ikke at mange tusen andre kan støtte sin lokale dyrepark for det. Er lov å tenke bittelitt selv også før man skriver. Anonymkode: 7cc23...073 Jeg kan ikke flytte fordi jeg har barn med eksen. Det er ikke lenger lov å flytte uten samtykke fra den andre forelderen. Så jeg er stuck her. Det er ikke snakk om dyrepark, men at vi ikke ønsker å gå med vinterjakke hele året, og jeg mener at barna bør få litt sol og vitamin D på sommeren. Derfor planlegger vi å dra til venner i sør. Anonymkode: 32cd6...4ec 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #174 Skrevet 28. mai 2020 OMG... ikke rart det er krig i verden når man kan hisse seg så grundig opp over filleting 😱🤯🤯 Anonymkode: 9b679...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #175 Skrevet 28. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Myndighetene tenker bare penger, det er ikke noe nytt. Det betyr ikke at man må gjøre det for det og man kan fortsatt støtte norsk næringsliv i sin egen by. Du må ikke se på TV, det er mye å finne på for de aller fleste. Anonymkode: 7cc23...073 Myndighetene har gitt råd og anbefalinger. Jeg hører mer på dem enn tilfeldige folk på KG som har studert ved livets harde skole. Anonymkode: 32cd6...4ec
Gjest Warrior Skrevet 28. mai 2020 #176 Skrevet 28. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, fjellturer som vi har gått i flere måneder allerede. Særlig nå som man har hjemmekontor har man jo ønske om å se noe annet enn husets fire vegger. Eller mener du at man ikke skal ha ordentlig ferie innenlands i Norge heller? Det meste koster noe. Anonymkode: 32cd6...4ec Det finnes mer enn bare fjellturer. Selvfølgelig kan folk reise i Norge, men når noen syter de ikke har råd til det (men syden og storshopping i utlandet har de råd til..) så får de finne på noe annet som ikke koster. I stedet for å syte dagen lang for de VIL til utlandet. 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi dør ikke, men barn trenger litt sol og varme. Vi har hatt snøstormer i strekk siden september. Inntil midten av mai var den varmeste dagen i 2020 målt den 2 januar (!). På et tidspunkt i begynnelsen av mai hadde de målt høyere temperaturer på nordpolen enn i Nord-Norge. Å bli avspist med drittsommer med 10 grader og regn er ikke bra for helsa etter en slik ekstrem vinter. Statistisk sett var det verste vinteren siden 1917. Anonymkode: 32cd6...4ec Sol og varme kommer til Norge også. Sommeren har ikke begynt enda! 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og hvorfor er smittetallene lave da?! Er lov å tenke litt selv også Anonymkode: 7cc23...073 Folk tror korona er over for godt, dødd ut, og aldri kan øke mer.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #177 Skrevet 28. mai 2020 1 minutt siden, Warrior skrev: Det finnes mer enn bare fjellturer. Selvfølgelig kan folk reise i Norge, men når noen syter de ikke har råd til det (men syden og storshopping i utlandet har de råd til..) så får de finne på noe annet som ikke koster. I stedet for å syte dagen lang for de VIL til utlandet. Men folk har jo alle pengene de hadde tenkt til å bruke på ferie bundet opp hos reiseselskaper og flyselskap og venter på tilbakebetaling. Hvilke penger er det du mener de skal bruke? Anonymkode: dfffe...da5 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #178 Skrevet 28. mai 2020 1 minutt siden, Warrior skrev: Det finnes mer enn bare fjellturer. Selvfølgelig kan folk reise i Norge, men når noen syter de ikke har råd til det (men syden og storshopping i utlandet har de råd til..) så får de finne på noe annet som ikke koster. I stedet for å syte dagen lang for de VIL til utlandet. Sol og varme kommer til Norge også. Sommeren har ikke begynt enda! Folk tror korona er over for godt, dødd ut, og aldri kan øke mer. Varme kommer ikke til Nord-Norge. Og synes du det er greit at folk har betalt for noe de ikke kan bruke? Og må legge ut dobbelt for sommerferie? Anonymkode: 32cd6...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #179 Skrevet 28. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men folk har jo alle pengene de hadde tenkt til å bruke på ferie bundet opp hos reiseselskaper og flyselskap og venter på tilbakebetaling. Hvilke penger er det du mener de skal bruke? Anonymkode: dfffe...da5 Nettopp. Anonymkode: 32cd6...4ec 1
Gjest Warrior Skrevet 28. mai 2020 #180 Skrevet 28. mai 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men folk har jo alle pengene de hadde tenkt til å bruke på ferie bundet opp hos reiseselskaper og flyselskap og venter på tilbakebetaling. Hvilke penger er det du mener de skal bruke? Anonymkode: dfffe...da5 Sine egne penger? Ikke mitt problem at folk kaster bort pengene sine på sydenreiser osv.. hvert år. Endret 28. mai 2020 av Warrior
Anbefalte innlegg