ludden Skrevet 28. mai 2020 #141 Skrevet 28. mai 2020 Folk som irriterer seg ofte,er veldig utsatt for hjerte og karsykdommer. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #142 Skrevet 28. mai 2020 På 26. mai 2020 den 15.01, Gjeste mann skrev: Jeg også vil være glad og lykkelig. Men jeg er irritert på de som er irritert på oss som vil reise. At ikke de skjønner at å reise et sted til liten eller ingen smitte ikke har noen betydning. Hvorfor er de irrasjonellt irritert på dette? Er det ubegrunnet frykt? Er det mange som har et autoritært sovende gen som nå vekkes opp? Som liker å bestemme over andre? Vet ikke. Men en uke på en øde strand i Sicilia vil garantert medføre mindre smittefare enn å menge seg med bermen i Lofoten. Der vil det i hvert fall være smittefare, noe som noen er bekymret for: https://www.dagbladet.no/nyheter/turistboom-bekymrer---kan-ga-fryktelig-darlig/72474510 Reise til et lite sted uten smitte? Det var lurt! Så kan du få opp smittetallet der de har sluppet unna... Anonymkode: d862e...16c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #143 Skrevet 28. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle gjerne reist, elsker å reise. Men jeg klager ikke, jeg aksepterer at situasjonen er som den er og regner ikke med at det blir noe reising før 2021. Synes det er smålig å syte og klage over at vi ikke får reist til syden når 400.000 har mistet jobben permanent eller midlertidig, selskaper går konkurs osv. Se litt rundt deg, åpne øynene og bli litt mindre ego! Anonymkode: 457d2...927 Så den eneste plassen man kan reise, er syden? Hvor lite opplyst går det an å være? Her er det snakk om at man er avskåret fra å se egne barn, også mindreårige barn som bor i utlandet, kjærester, foreldre, søsken. Man er ego fordi man ønsker å ta vare på sine egne barn, partner eller foreldre? En bekjent av meg har en gravid kjæreste i Finland. De får ikke besøke hverandre. Han kan heller ikke være med på fødselen. Så han er sikkert kjempeego som ønsker å støtte sin gravide partner under fødselen og få se sitt barn bli født. Superego. Anonymkode: 32cd6...4ec 7
Gjest Warrior Skrevet 28. mai 2020 #144 Skrevet 28. mai 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så den eneste plassen man kan reise, er syden? Hvor lite opplyst går det an å være? Her er det snakk om at man er avskåret fra å se egne barn, også mindreårige barn som bor i utlandet, kjærester, foreldre, søsken. Man er ego fordi man ønsker å ta vare på sine egne barn, partner eller foreldre? En bekjent av meg har en gravid kjæreste i Finland. De får ikke besøke hverandre. Han kan heller ikke være med på fødselen. Så han er sikkert kjempeego som ønsker å støtte sin gravide partner under fødselen og få se sitt barn bli født. Superego. Anonymkode: 32cd6...4ec Er vel ingen som har sagt syden er den eneste plassen å reise til? Men det er LOV å være irritert på de som syter og klager for de ikke får reise til syden, på shopping, familietur, venninnetur, og kompistur! Ingen dør av å la være et år.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #145 Skrevet 28. mai 2020 21 minutter siden, Warrior skrev: Er vel ingen som har sagt syden er den eneste plassen å reise til? Men det er LOV å være irritert på de som syter og klager for de ikke får reise til syden, på shopping, familietur, venninnetur, og kompistur! Ingen dør av å la være et år. Ingen dør av å ikke se barna sine, partneren sin eller sine gamle syke foreldre ett år, men det kan føre til store skader. Du mener at det er heller ikke så farlig å ikke kunne være hos sin gravide partner og se barnet sitt bli født heller? Pytt sann, jeg får heller se barnet om ett år når barnet begynner å gå? Anonymkode: 32cd6...4ec 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #146 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så den eneste plassen man kan reise, er syden? Hvor lite opplyst går det an å være? Her er det snakk om at man er avskåret fra å se egne barn, også mindreårige barn som bor i utlandet, kjærester, foreldre, søsken. Man er ego fordi man ønsker å ta vare på sine egne barn, partner eller foreldre? En bekjent av meg har en gravid kjæreste i Finland. De får ikke besøke hverandre. Han kan heller ikke være med på fødselen. Så han er sikkert kjempeego som ønsker å støtte sin gravide partner under fødselen og få se sitt barn bli født. Superego. Anonymkode: 32cd6...4ec Jeg sa at jeg synes det er smålig å klage for at man ikke får reist til syden. Hva har dine eksempler med det å gjøre egentlig? Anonymkode: 457d2...927
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #147 Skrevet 28. mai 2020 Fanatiske mennesker. Anonymkode: cf0e6...307
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #148 Skrevet 28. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa at jeg synes det er smålig å klage for at man ikke får reist til syden. Hva har dine eksempler med det å gjøre egentlig? Anonymkode: 457d2...927 Fordi du antar at den eneste plassen nordmenn ønsker å reise, er syden. Det er feil. Anonymkode: 32cd6...4ec 6
edwardnigma Skrevet 28. mai 2020 #149 Skrevet 28. mai 2020 På 26.5.2020 den 14.58, AnonymBruker skrev: Enig. Jeg godter meg faktisk over reisenekt. Er dritlei skryteturer av weekends i London med gørlsa, lovetur med kjæresten til Italia, fanilieturen til granca og gutteturer til Thailand. Jeg spyr av slike som reiser kun for skryt. Så har de ræva full av gjeld og tar opp forbrukslån på forbrukslån. Nå kan de holde seg hjemme og spare pengene sine heller. Og betale på de andre turene sine som enda ikke er nedbetalt. Ferie på mastercard/lånte penger må jo være så sørgelig trist. Anonymkode: 0ba7f...0e5 Jeg tenker du heller bør få deg nye venner om de konsekvent skryter av turene sine. Jeg drar på masse utenlandsferier, men jeg snakker ikke om dem til venner, familie, kolleger osv med mindre de spør direkte. Og nei, jeg behøver ikke ta opp forbrukslån eller bruke kredittkort for å ha råd til ferie. Jeg har da jobb. 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #150 Skrevet 28. mai 2020 På 26.5.2020 den 14.58, AnonymBruker skrev: Enig. Jeg godter meg faktisk over reisenekt. Er dritlei skryteturer av weekends i London med gørlsa, lovetur med kjæresten til Italia, fanilieturen til granca og gutteturer til Thailand. Jeg spyr av slike som reiser kun for skryt. Så har de ræva full av gjeld og tar opp forbrukslån på forbrukslån. Nå kan de holde seg hjemme og spare pengene sine heller. Og betale på de andre turene sine som enda ikke er nedbetalt. Ferie på mastercard/lånte penger må jo være så sørgelig trist. Anonymkode: 0ba7f...0e5 Hahah her aner jeg bare misunnelse. Ingen av mine turer har vært på krita enten det var med jentene til London eller «fanilien» på granca... Heller har jeg ikke skrytt av de på sosiale medier, men minner for livet? Ja, det har jeg fått. Anonymkode: 3a3cf...51c 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #151 Skrevet 28. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi du antar at den eneste plassen nordmenn ønsker å reise, er syden. Det er feil. Anonymkode: 32cd6...4ec Det var ikke det vedkommende sa. Les om og les rett! Anonymkode: 8dfd6...f6f
Gjest Warrior Skrevet 28. mai 2020 #152 Skrevet 28. mai 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen dør av å ikke se barna sine, partneren sin eller sine gamle syke foreldre ett år, men det kan føre til store skader. Du mener at det er heller ikke så farlig å ikke kunne være hos sin gravide partner og se barnet sitt bli født heller? Pytt sann, jeg får heller se barnet om ett år når barnet begynner å gå? Anonymkode: 32cd6...4ec Det er ikke de det er snakk om. Det er de som klager for de ikke får den «viktige» sydenturen med familien sin eller venninneturen og shopping i en storby, eller kompisture. De som ikke får se familien sin, og barna er det så klart synd på når de ikke har fått sett de på lenge, men sånn har det vært i Norge også. Mange som ikke fikk se familie og venner når viruset kom og økte i Norge og alt ble stengt. Så de første som må få reise er de som har nær familie de ikke har sett på lenge. Ikke de som skal på ferie. For de DØR IKKE av å la være et år. De dør ikke selv om de ikke får reise til utlandet å sole seg, shoppe eller feste. Endret 28. mai 2020 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #153 Skrevet 28. mai 2020 7 minutter siden, Warrior skrev: Det er ikke de det er snakk om. Det er de som klager for de ikke får den «viktige» sydenturen med familien sin eller venninneturen og shopping i en storby, eller kompisture. De som ikke får se familien sin, og barna er det så klart synd på når de ikke har fått sett de på lenge, men sånn har det vært i Norge også. Mange som ikke fikk se familie og venner når viruset kom og økte i Norge og alt ble stengt. Så de første som må få reise er de som har nær familie de ikke har sett på lenge. Ikke de som skal på ferie. For de DØR IKKE av å la være et år. De dør ikke selv om de ikke får reise til utlandet å sole seg, shoppe eller feste. Nei, det gjør de ikke. Men da må de få tilbake pengene for reiser de allerede har bestilt, slik at de kan bruke dem på ferie i Norge. Ikke alle har dobbelt med feriepenger. Når det gjelder dem som har familie i utlandet, gjelder reiseråd også dem. Anonymkode: 32cd6...4ec 3
Gjest Warrior Skrevet 28. mai 2020 #154 Skrevet 28. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør de ikke. Men da må de få tilbake pengene for reiser de allerede har bestilt, slik at de kan bruke dem på ferie i Norge. Ikke alle har dobbelt med feriepenger. Når det gjelder dem som har familie i utlandet, gjelder reiseråd også dem. Anonymkode: 32cd6...4ec Ja pengene må de få tilbake men det er så mange som syter for de ikke får reise i år. Uansett om de får pengene tilbake.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #155 Skrevet 28. mai 2020 1 minutt siden, Warrior skrev: Ja pengene må de få tilbake men det er så mange som syter for de ikke får reise i år. Uansett om de får pengene tilbake. Det er nesten ingen som har fått penger tilbake fra turoperatører eller flyselskaper. Mange har fått poeng eller tilgodelapp. Hva skal du med poeng hos Lufthansa når du skal feriere i Norge? De flyr ikke innenlands. Anonymkode: 32cd6...4ec 4
Gjest Warrior Skrevet 28. mai 2020 #156 Skrevet 28. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er nesten ingen som har fått penger tilbake fra turoperatører eller flyselskaper. Mange har fått poeng eller tilgodelapp. Hva skal du med poeng hos Lufthansa når du skal feriere i Norge? De flyr ikke innenlands. Anonymkode: 32cd6...4ec Hvorfor MÅ ferien være en reise som koster så mye i år da? Kan da nyte ferien på andre måter. Turer som ikke koster noe? Ut i naturen? Skogen? Sjøen? Bilturer? Sykkelturer?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #157 Skrevet 28. mai 2020 Corona ødela ganske mye for meg, så kjenner på samme sinnet. Og blir enda mer forbannet når folk oppfører seg som om at norges ferie er en forbanna straff! Skjerp dere får jeg lyst til å si til de folkene. Selv norges ferie hvor man må reise i norge synes jeg blir for mye og feil, for vi har flere kommuner som ikke har hatt noen store utbrudd. Om oslo folkene begynner å reise til andre kommuner... ja da ber de om en ny bølge! Jeg sier ja til søring-karantene! Oslofolkene bør holde seg der de er og alle bør holde seg mest mulig hjemme i år. Barna dør ikke av å måtte holde seg hjemme i år. Folk dør ikke av å ikke få reise til verken utlandet eller andre kommuner ett år. Skulle ønske politikerne fikk baller nok til å be folk om å holde seg hjemme der de bor, og ikke reise hele norge på langs og spre dritten videre. Anonymkode: 7cc23...073
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #158 Skrevet 28. mai 2020 1 minutt siden, Warrior skrev: Hvorfor MÅ ferien være en reise som koster så mye i år da? Kan da nyte ferien på andre måter. Turer som ikke koster noe? Ut i naturen? Skogen? Sjøen? Bilturer? Sykkelturer? Ja, fjellturer som vi har gått i flere måneder allerede. Særlig nå som man har hjemmekontor har man jo ønske om å se noe annet enn husets fire vegger. Eller mener du at man ikke skal ha ordentlig ferie innenlands i Norge heller? Det meste koster noe. Anonymkode: 32cd6...4ec 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #159 Skrevet 28. mai 2020 2 minutter siden, Warrior skrev: Hvorfor MÅ ferien være en reise som koster så mye i år da? Kan da nyte ferien på andre måter. Turer som ikke koster noe? Ut i naturen? Skogen? Sjøen? Bilturer? Sykkelturer? Fordi det har vi gjort de siste to månedene? Ferie er for å få et avbrekk fra hverdagen. Det du beskriver er hverdagen, minus jobb. Anonymkode: dfffe...da5 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #160 Skrevet 28. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Corona ødela ganske mye for meg, så kjenner på samme sinnet. Og blir enda mer forbannet når folk oppfører seg som om at norges ferie er en forbanna straff! Skjerp dere får jeg lyst til å si til de folkene. Selv norges ferie hvor man må reise i norge synes jeg blir for mye og feil, for vi har flere kommuner som ikke har hatt noen store utbrudd. Om oslo folkene begynner å reise til andre kommuner... ja da ber de om en ny bølge! Jeg sier ja til søring-karantene! Oslofolkene bør holde seg der de er og alle bør holde seg mest mulig hjemme i år. Barna dør ikke av å måtte holde seg hjemme i år. Folk dør ikke av å ikke få reise til verken utlandet eller andre kommuner ett år. Skulle ønske politikerne fikk baller nok til å be folk om å holde seg hjemme der de bor, og ikke reise hele norge på langs og spre dritten videre. Anonymkode: 7cc23...073 Grunnloven er kanskje ikke så viktig å forholde seg til, eller? Anonymkode: dfffe...da5 4
Anbefalte innlegg