Gå til innhold

Karma tok Ropstad?


Mannjessheim1984

Anbefalte innlegg

Tror dere på at Krf sin Ropstad har blitt bitt av karma for å dolke Hareiede? Er det straff fra Gud for å være judas?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om han kommer til å forlate posten når han taper i morgen. Spesielt hvis han også taper Moria saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar vel Krf ut av regjering. Litt sånn som Frp gjorde. Protestpartier på hver sitt ytterpunkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krf kan skylde seg selv.

De presset gjennom hjemhentingen av IS-kvinnen. En populistisk sak uten forankring i grunnleggende prinsipper. De vant da, og Frp gikk ut av regjering. Nå fikk de betale for den avgjørelsen. Ropstad er ingen politisk strateg, han vinner småsaker og skjønner ikke at det koster han sjela senere.

Jeg storkoser meg.

Jeg håper han fortsetter som partileder. Sånn at Krf kan fortsette i samme spor.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2020 den 23.17, Mannjessheim1984 skrev:

Han tar vel Krf ut av regjering. Litt sånn som Frp gjorde. Protestpartier på hver sitt ytterpunkt.

Tror du det? Han har jo null sjanse å komme i regjering igjen og neste år er hans parti trolig ut av Stortinget også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Fanatikeren skrev:

Å, ja. H ga Krf denne seieren som plaster på såret?

Dumt å hente asylsøkere til Norge uansett. De er ikke flyktninger, men migranter som kommer til å søke asyl i det de kommer hit. Helt latterlig av regjeringen, men jeg tviler på det sterkeste at Erna får en tredje sjanse neste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Drizzt skrev:

Tror du det? Han har jo null sjanse å komme i regjering igjen og neste år er hans parti trolig ut av Stortinget også.

Vær ikke for sikker, utvalget som driver og reviderer valgloven. Mener at sperregrensen må senkes til 3%. Da reddes vel både KrF og Venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kjetil E skrev:

Vær ikke for sikker, utvalget som driver og reviderer valgloven. Mener at sperregrensen må senkes til 3%. Da reddes vel både KrF og Venstre.

Hva med å senke den ned til 1%, så enda flere blir med? 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Drizzt skrev:

Hva med å senke den ned til 1%, så enda flere blir med? 🤬

Tror faktisk ikke det ville bli noen forskjell på 3% og 1%. I hvert fall hvis vi ser på forrige valg. Siden Rødt og MDG var eneste partier mellom 3 og 4%. Og det var ingen partier mellom 1 og 3% hvis jeg husker rett Synes uansett ikke man skal endre sperregrensen.

Har dessverre ingen lenke til saken, hørte den på radioen i dag. Er jo faktisk ganske viktige ting de diskuterer, dette kommer i utgangspunktet som et resultat av at vi har gått fra 19 til 11 fylker. Andre ting som de diskuterte var om man skal gi velgerne mer innflytelse på hvem som velges inn. Altså gi samme mulighet som ved kommunevalg, hvor man kan stryke, kummulere og gi slengere. Det høres faktisk som et veldig inntresant forslag i mine ører i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kjetil E skrev:

Tror faktisk ikke det ville bli noen forskjell på 3% og 1%. I hvert fall hvis vi ser på forrige valg. Siden Rødt og MDG var eneste partier mellom 3 og 4%. Og det var ingen partier mellom 1 og 3% hvis jeg husker rett Synes uansett ikke man skal endre sperregrensen.

Har dessverre ingen lenke til saken, hørte den på radioen i dag. Er jo faktisk ganske viktige ting de diskuterer, dette kommer i utgangspunktet som et resultat av at vi har gått fra 19 til 11 fylker. Andre ting som de diskuterte var om man skal gi velgerne mer innflytelse på hvem som velges inn. Altså gi samme mulighet som ved kommunevalg, hvor man kan stryke, kummulere og gi slengere. Det høres faktisk som et veldig inntresant forslag i mine ører i hvert fall.

Kommunalvalg - ja, kanskje. Men Stortingsvalget? Nei. Jo mindre partiene er, jo mer utpressing og jo flere gisselsituasjoner på Stortinget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fanatikeren skrev:

Xenofobiske egoistiske freppere vil naturligvis synes det, de av oss som forstår hvilket ansvar vi har for å hjelpe mennesker som har det verre enn oss.

Det er trolig over en milliard mennesker som har det vanskelig og som gjerne skulle kommet til Norge. Og du vil bruke en masse ressurser på noen få tusen? Hva slags rettferdighet er det? Er som om man skulle ha valgt hundre nordmenn hvert år som skulle fått 10 millioner hver over statsbudsjettet.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Drizzt said:

Å, ja. H ga Krf denne seieren som plaster på såret?

Dumt å hente asylsøkere til Norge uansett. De er ikke flyktninger, men migranter som kommer til å søke asyl i det de kommer hit. Helt latterlig av regjeringen, men jeg tviler på det sterkeste at Erna får en tredje sjanse neste år.

Blir det i så tilfelle enda verre? Hvem vil du spå kommer i regjering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Madame Butterfly skrev:

Blir det i så tilfelle enda verre? Hvem vil du spå kommer i regjering?

Rødgrønn regjering er ikke til å foretrekke, men jeg mistet sansen helt for denne regjeringen nå. Spesielt med Krf i den.

Jeg tror at dessverre får vi en rødgrønn regjering neste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drizzt said:

Rødgrønn regjering er ikke til å foretrekke, men jeg mistet sansen helt for denne regjeringen nå. Spesielt med Krf i den.

Jeg tror at dessverre får vi en rødgrønn regjering neste år. 

Ja, det er triste greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en som sa "Jeg stemmer Arbeiderpartiet, fordi det stemte min pappa".

Logikk og sunn fornuft er en mangelvare når man ikke engang har tatt et eget valg. 

Synes det er vanskelig å leve blant mennesker som går med blindfold og bare ser sin egen nesetipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og nå skal regjeringen drøye de vedtatte endringene lengst mulig ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at  Neihankan da ikke tro dette  var Gud.   Jeg tenker  at dette er regjeringen sitt verk alene.    Det finnes utrolig mange  fine herlige mennesker med downs , men ryggmargsbrokk og så videre.   Står et godt eksempel på hva de møter de som får beskjed om avvik.  Det er  så og så lenge til abort grensen  ingen info.   Foreldre må stresse  for å finne informasjon og rettigheter.  Likestilling er det  alikevel ikke.   Vi har ikke  noe  som  stiller opp  godt nok.  Olaug Nilssens tung tids tale  beskriver  papirmøllen og  utfordringen   ganske lett forståelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barberblad
På 25.5.2020 den 23.17, Mannjessheim1984 skrev:

Han tar vel Krf ut av regjering. Litt sånn som Frp gjorde. Protestpartier på hver sitt ytterpunkt.

Nei, han vil holde på makta uansett. MEN, de kommer til å havne under sperregrensen ved neste stortingsvalg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...