Gå til innhold

Han tok karantene tid fra meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette gjaldt visst tlf også. Han må på død og liv overalt, jeg i risiko gruppen er forsiktig. Så valgte da han 10 dager fra hverandre siden han måtte ut. Han måtte også ha igjen sine husnøkler.

Nå  kontaktet  han meg i går og sa at denne karantene var snart over. Dette rett før han skulle ut igjen.

Kommer aldri til å forstå meg på den mannen. 

Hvordan få han til å forstå?

 

Anonymkode: 93b7d...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes budskapet du vil han skal forstå er noe uklart. Hva er det du vil han skal forstå, og hva har du gjort for at han skal forstå det?

Det høres ut som en veldig rar oppførsel, hvor lenge er dere sammen? Han tok en pause fra deg også, når han først måtte ta pause fra resten av verden/i karantene, uten kommunikasjon? Og nå er han "klar" igjen?

Anonymkode: e877f...69c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes budskapet du vil han skal forstå er noe uklart. Hva er det du vil han skal forstå, og hva har du gjort for at han skal forstå det?

Det høres ut som en veldig rar oppførsel, hvor lenge er dere sammen? Han tok en pause fra deg også, når han først måtte ta pause fra resten av verden/i karantene, uten kommunikasjon? Og nå er han "klar" igjen?

Anonymkode: e877f...69c

Ja han er visst snart klar igjen. Han som sier han må ut på forskjellige ting, og tar det han sier hensyn til meg. Han er selv i risiko gruppen, men tror ikke på dette viruset. Vært sammen over 4 år. 

Denne karantene hans gjaldt bare den første gangen han var ute. Men, han er jo ute hver dag.

Jeg skal til legen til uka, får nok medisiner for å få dette under kontroll. Kunne ikke han ventet til jeg visste mer?

Anonymkode: 93b7d...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ikke nødvendigvis sette livet på vent for å bare henge med deg for å ikke utsette deg for smitte... du får si til han at du ønsker mer tlf kontakt da? 

Anonymkode: c1b41...337

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å forstå hva du egentlig lurer på. 

Men generelt - det kommer an på hvorfor du er i risikogruppen, og hva du mener med at han "måtte ut". Er du kreftpasient, og han stikker ut og fester med nærkontakt og alt, så er han veldig ufin. Er det kun snakk om astma eller lignende, og han er ute og tar et-par øl med kompiser med anbefalt avstand, så synes jeg det er du som er ekstrem. 

Anonymkode: ce083...b48

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at han sitter i karantene, og tar karantenedagene som enkeltdager med fri innimellom?

Det kan han jo ikke. Hvorfor har han karantene?

Anonymkode: de362...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har satt meg i karantene. Dette fordi han må ut hver dag og treffe folk og av hensyn til meg så har vi ikke kontakt de 10 dagene..

 

Anonymkode: 93b7d...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har satt meg i karantene. Dette fordi han må ut hver dag og treffe folk og av hensyn til meg så har vi ikke kontakt de 10 dagene..

 

Anonymkode: 93b7d...944

Du kan vel velge selv om du går ut eller ikke? eller har du fått pålagt karantene?

Anonymkode: c1b41...337

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan vel velge selv om du går ut eller ikke? eller har du fått pålagt karantene?

Anonymkode: c1b41...337

Kun karantene fra han som han sier siden han må ut hver dag. Jeg er i full jobb, men er også ekstra forsiktig inntil jeg får pratet med legen, og fått dette under kontroll. 

Han jobber ikke, og drar da på senteret hver dag. 

Anonymkode: 93b7d...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?? 

Mulig dere har kommunikasjonsproblemer? 😅

Anonymkode: 7d645...72a

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva slags forhold er dette?

Anonymkode: 676b9...ec8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hva slags forhold er dette?

Anonymkode: 676b9...ec8

Det kan du lure på. Han setter ihvertfall ikke meg først.

Anonymkode: 93b7d...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du lure på. Han setter ihvertfall ikke meg først.

Anonymkode: 93b7d...944

Eller gjør han det? Han velger å ikke utsette deg for smitte. 

Når man ikke har jobb er det viktig for den psykiske helsen å komme seg ut og være litt sosial. Jeg hadde blitt gal om jeg var uten jobb og i tillegg bare måtte holde meg hjemme 

Anonymkode: 7d645...72a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

...........

Hvordan få han til å forstå?

 

Anonymkode: 93b7d...944

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

..................

Jeg skal til legen til uka, får nok medisiner for å få dette under kontroll. Kunne ikke han ventet til jeg visste mer?

Anonymkode: 93b7d...944

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

........Jeg er i full jobb, men er også ekstra forsiktig inntil jeg får pratet med legen, og fått dette under kontroll. 

............

Anonymkode: 93b7d...944

Hva er det egentlig du vil at han skal forstå?    Jeg tror heller at du bør fokusere på å forstå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg forsøker å forstå hva det er du prøver å formidle, men det er ikke så enkelt. Er du i pålagt karantene? Er du syk? Er han syk? Er han ment til å være i karantene?

Anonymkode: 7b319...276

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke at jeg forstår ordentlig hva du spør om. Karantene er jo for de som har vært ute og reist og kommet hjem og fått beskjed om å være 10 dager i karantene. Alle kan nå gå ut å treffe venner og  fremdeles holde avstand. Alle kan gå i butikker, gå tur mm uten å bli satt i karantene. De som har vært sammen med folk som er smittet, skal også i karantene ellers er det ingen vanlige folk som må det fordi de går ut av huset.
Du må nok forklare deg bedre så vi forstår hva du egentlig spør om.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du vil formidle, men jeg skjønner ikke helt hvorfor.

Han vil møte andre, men siden han gjør det kan han ikke møte deg?  Hvorfor det?

Han trenger da ikke å kaste seg om halsen på de han er sammen med, kline med dem, og stå limt oppi dem.  Han kan da følge avstandsreglene som alle andre, og da er det ikke noen stor fare å møte deg etterpå.

Du er i risikogruppen, men slik smittesituasjonen er i Norge i dag er det anbefalt at personer med liten økt risiko lever tilnærmet som normalt, og det innebærer også å omgås kjæresten selv om kjæresten har truffet venner.

Anonymkode: 74e42...16c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må beskrive hvorfor du er i risikogruppe. Og om han overholder myndighetenes retningslinjer, hva han eventuelt bryter. Ellers er det helt umulig å ha noen formening om hvem som er urimelig her. 

Anonymkode: ce083...b48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg forsøker å forstå hva det er du prøver å formidle, men det er ikke så enkelt. Er du i pålagt karantene? Er du syk? Er han syk? Er han ment til å være i karantene?

Anonymkode: 7b319...276

Denne karantenen var det han som fant på.

Anonymkode: 93b7d...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...