Gå til innhold

Hvordan i ¤@## får jeg musikken INN på MP3-spilleren??


Gjest Turi

Anbefalte innlegg

Får lastet musikken (fra cdon.com) ned til PCen. Finner den der, kan spille den, får lastet ned lisenser. Men får jeg synkronisert den over på MP3-spilleren? NEI!

CDene mine får jeg lett syncet. Men altså ikke disse filene. Du kan laste ned direkte til mp3-spilleren står det på cdon.com. Javel. Hvordan da? For det er ikke slik at den kommer opp som en stasjon jeg kan lagre på...

Jeg kan redownloade sangene to ganger til, men er redd for å gjøre feil.

Noen som kan hjelpe en stakkars gammel dame som ikke skjønner noe? Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke du bare laste sangene ned på harddisken til PC'en også overføre filene via USB som MP3 spilleren er koblet mot? Ellers skal egentlig MP3 spiller vises som en lagringsmedia på Min Datamaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo ikke sant? Sånn gjør jeg det med CDene mine, og det funker helt fint. Når jeg gjør det med filer lastet ned fra cdon.com, jobber den med saken, men jeg får beskjed om at filene ikke kan lastes ut av arkivet på PCen og inn på MP3-spilleren.

Og mp3spilleren vises som lagringsmedia når jeg går på utforskeren, men ikke når jeg går på "lagre" på cdon.com.

Skjønner ikke no jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
DRM-sikrede WMA-filer kan kun spilles av på en datamaskin med Windows operativsystem og Windows Media Player versjon 9 eller senere. Om du vil kopiere filen til en MP3-spiller må også denne ha støtte for den seneste DRM-teknikken og inneholde et Windows Media-kompatibelt program. Ofte kan oppdateringer av MP3-spillerens program (firmware) lastes ned fra produsentens hjemmeside.

Merk at f.eks iPod, iTunes og Jens of Sweden for øyeblikket ikke støtter DRM.

Link cdon.com og DRM

Det kan bli litt knotete å finne en løsning, men hvis du ikke finner noen "elegant" løsning kan du bruke Windows Media Player til å brenne ut som vanlig CD og rippe det til mp3 fra den CD-en igjen. Ikke optimalt, men det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Så det betyr at jeg må oppdatere sw på mp3-spilleren (har litt tungt for det i dag)?

Kan være at det hjelper, men det kommer an på. DRM er det man kort og greit på norsk kaller SATANS KOPISPERRE som de ikke skjønner at de ikke kommer noen vei med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg har jo BETALT for musikken? OG jeg kan laste den ned 3 ganger står det. Men altså ikke kopiere den fra pc til mp3-spiller? Nei, jeg skjønner ikke noe jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Jepp, det burde vært sånn. Jeg skulle gledelig benyttet meg av betaltjenester og musikk over nett, men gjør det ikke av tre grunner; Utvalg, for dårlig kvalitet OG kopisperren.

Inntil musikkbransjen skjerper seg bruker jeg bittorrent til å laste ned album. Gratis, som regel meget god kvalitet, bra utvalg og uten kopisperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Creative spiller, og de skal ihht cdon.com ha støtte for drm... Trodde mp3spiller var greit jeg. Skulle gjerne ha satt sammen en spilleliste for trening, uten å måtte kjøpe en bøtte med album, tenkte derfor det var greit å laste ned en og en låt. Dreit meg ut da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke mange programmer til det, her er en howto for windows media player:

http://www.mp3.com/tech/tutorial_rip_cd_wmp.php

Foretrekker du andre program kan du google etter "cd ripping [program]"

Du er klar over at du her trekker frem Det Ondes løsning. Hvorfor ikke anbefale en uavhengig en.

Jeg vil MYE heller anbefale denne:

http://www.exactaudiocopy.de/eac6.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn

Jeg har ikke anbefalt noe som helst. Selv bruker jeg ikke Windows en gang, så jeg vet ikke om så mye rippe-programmer for Windows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...