Gå til innhold

Kaller Trump sykelig overvektig.


Gjest Jon Are

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Warum said:

Er dette tull? Vet du hvor mye dritt han slenger til alt og alle hele tiden?

Og fedme er faktisk veldig aktuelt nå, mtp at det er en stor risikofaktor for covid19-død.

Fjasekommentar.
Kanskje vi heller skulle konsentrer oss om "vår" statsminister i stedet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trump er den siste i køen for å bli fornærmet når det gjelder det å body shame folk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villja

Morsomt at du bare nevner kvinnelige politikere i Norge som overvektige! Finnes en del smørbukker blandt de mannlige også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2020 den 10.23, Jon Are skrev:

Leser at Nancy Pelosi kaller Trump sykelig overvektig. Dette i forbindelse med at han innrømmer og ta noe  medisin som skal forhindre covid19. Nå syns jeg hetsen begynner å nærme seg nye høyder . Skulle likt å invitert henne til Norge for å hilse på våre politikere.  Erna, siv og Trine ( som var veldig bekymret for sukkerinntak til der norsk folk) Angela Merkel er heller ingen sylfide. 

Dette er rett og slett mobbing utført av voksne folk. Nå tenker jeg ikke på inntak av den medisinen,  men å offentlig kalle folk noe de ikke er . Trump er kraftig, men ikke sykelig stor. Det stod også noe om matvanene hans der. Dette har vi ingen rett til å kommentere. Syns hun burde holde segt for god til å offentlig mobbe et menneske slik. Det skulle tatt seg ut om Jonas Gahr Støre hadde kalt Erna noe sånt og kommentert hva hun spiser. Flere med meg som syns dette var utspekulert og smålig,  rett og slett mobbing ?

Trump har jo helseskadelig fedme, så der har Pelosi helt rett.

550F287B-CA68-43AB-8371-FBDF85BC2561.jpeg

Endret av Hulderen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, slask said:

Fjasekommentar.
Kanskje vi heller skulle konsentrer oss om "vår" statsminister i stedet?

Tror ikke du har sett hva denne tråden handler om. Hvorfor skulle vi diskutere norske politikere her? Skjønner dog godt at du forsvarer Trump når jeg leser signaturen din.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelosi nevner bare fakta. Donald Trump er i kategorien «morbedly obese», altså helseskadelig overvektig. Helt greit å nevne dette i sammenheng med at han selvmedisinerer seg selv. 
 

Hun sier også «as they say», som i at han er i den kategorien. Helt innafor sagt av en bra dame som vet aaaakkurat hvor grensa går. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jon Are

Her var ikke spørsmålet om Trump var dum . Noe han selvsagt ikke er.Høneflokken kakler om hvor dum han er , og når du spør dem om hans politikk versus Biden,  så blir de tomme i blikket. De kan absolutt ingenting om  politikk. Jeg blir flau på deres vegne. En fin regel er å være skråsikker i sin sak , før en kommer med et såpass sterkt ord som dum. Nå var ikke dette spørsmålet her. Spørsmålet var,;er det virkelig greit å kommentere vekten på omstridte politikere  og kalle de noe de ikke er. (Han er kraftig,  ikke sykelig overvektig.)  Hvordan vil de som virkelig er sykelig overvektige føle seg etter en slik kommentar? Og Dagbladet burde virkelig tenkt på konsekvensene før de trykket now sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykelig fedme er et stort helseproblem både i USA og resten av den vestlige verden. Jeg ser ikke problemet med at de skal føle seg dårlig etter en sånn kommentar. Det er livsfarlig å være sykelig overvektig og Peloni adresserer dette ved å «bekymre seg» over vekten til presidenten. 

Selvmedisinering er også et stort problem i USA, og det er ikke så lenge siden en mann døde av å drikke akvarierens - nettopp fordi Trump nevnte det i sin tale (eller et lignende navn). Trump er kanskje ikke dum i seg selv, men han har ihvertfall en hel haug med dumme velgere. 
 

Jeg digger Pelosi (ingen hemmelighet nå), og jeg skjønner godt at hun slår tilbake med samme mynt, bare på en litt mer delikat måte. Jeg kan skru spørsmålet tilbake til deg: hvordan tror du psykisk syke føler seg når presidenten bruker det som en hersketeknikk for å latterliggjøre sin politiske motstander? @Jon Are

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jon Are skrev:

Han er kraftig,  ikke sykelig overvektig.

Feil. Trump er sykelig overvektig, ikke kraftig. Skal du diskutere, så hold deg til fakta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
2 minutter siden, Hulderen skrev:

Feil. Trump er sykelig overvektig, ikke kraftig. Skal du diskutere, så hold deg til fakta.

Da ville jeg likt å høre hva du ville kalt Erna og Trine . De er vel nærmest terminale de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor en vender på flisa så er Ostepoppen småfeit og er kjent for å kalle andre folk verre ting. Litt merkelig siden hans «Mail order bride/nakenmodell» kone kjører en kampanje mot mobbing som hun kaller «be best».

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i såfall et personangrep, og jeg håper at våre politikere ikke må tåle den hetsen, selv om jeg er veldig for at folk skal ta ansvar for helsa si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.5.2020 den 23.37, Pillarguri skrev:

Med tanke på, alt som Donald Trump har kalt Pelosi, så er det småtterier å kalle Trump for feit.

Trump har kalt henne: crazy, inkompetent, old bag, third rate politician, time to retire, dement etc.  
Så det er ikke akkurat noen god tone som holdes mellom de to.  

I den sammenheng så synes jeg at det å kalle Trump feit er helt innafor.

Begge to har en folkeskikk som er under lavmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/19/2020 at 11:37 PM, Pillarguri said:

Med tanke på, alt som Donald Trump har kalt Pelosi, så er det småtterier å kalle Trump for feit.

Trump har kalt henne: crazy, inkompetent, old bag, third rate politician, time to retire, dement etc.  
Så det er ikke akkurat noen god tone som holdes mellom de to.  

I den sammenheng så synes jeg at det å kalle Trump feit er helt innafor.

Fatshaming er ikke greit uansett, ei heller navnekalling. Bare barn som kaller hverandre navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Maskot skrev:

Fatshaming er ikke greit uansett, ei heller navnekalling. Bare barn som kaller hverandre navn.

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg.  Det er ikke greit.  Men, her har vi å gjøre med en mann som ikke nøler med å skjelle ut andre mennesker.  Han liker å kalle folk for de verste skjellsord, og da stiller han seg lagelig til for hugg selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, Pillarguri said:

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg.  Det er ikke greit.  Men, her har vi å gjøre med en mann som ikke nøler med å skjelle ut andre mennesker.  Han liker å kalle folk for de verste skjellsord, og da stiller han seg lagelig til for hugg selv.

Så fordi han er et troll så skal vi stupe ned på hans nivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller mest bekymringsfulle er at den amerikanske velgermassen som helhet later til å være mottakelige for skittkastingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
På 20.5.2020 den 10.51, Warum skrev:

Er dette tull? Vet du hvor mye dritt han slenger til alt og alle hele tiden?

Og fedme er faktisk veldig aktuelt nå, mtp at det er en stor risikofaktor for covid19-død.

Gjett hvor mange veldig overvektige kvinner som anser dette som fatshaming..... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/19/2020 at 5:12 PM, NordicViking said:

Ifølge den siste tilgjengelige helserapporten veide Donald Trump 110 kilo. Med en høyde på 1,90 betyr det at han formelt sett har fedme med en BMI på 30,5.  (Nettavisen)

Det ser ikke ut som om det stemmer helt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...