Gå til innhold

Hvordan opplevde dere 17.mai feiringen i går?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nydelig dag! Koldtbord ilag med familie,  leker og hjemmelagd tombola. Fantastisk dag, vi vurdere gjentakelse til neste år!

Anonymkode: 44d70...40a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempekoselig. Sov til kl 10, hadde en venninne på brunsj kl 12. Mannen og jeg spiste god middag på kvelden. Så på nrk, sang nasjonalsangen kl 13. Avslappende og hyggelig dag. :)

Anonymkode: 71349...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt fantastisk! vi var sammen med lekefamilien som var de eneste vi hadde kontakt med fra 12 mars til etter påske. Bunader, champagnefrokost, leker, men ikke stress, mas, masse folk, tog og helvete. Kunne gjerne hatt corona-17.mai til evig tid!

Anonymkode: 9ad06...949

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar, men god stemning. Alle i nabolaget, ca 30 boliger hadde piknikk, sammen, men på avstand. Loddsalg, klassiske 17. mai leker for barna, barnetog, allsang, stort musikkanlegg....veldig vakkert. Mye håndsprit, mye engangshansker, ellers veldig flott. 

Anonymkode: af8ed...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste 17.mai-dagen på lenge!! Sååå deilig å slippe klokkestress og mas, første 17.mai jeg faktisk har gledet meg til😀 I fjor stod vi begge foreldrene i dobbel dugnads-vakt på skolens 17.mai-arrangement, fra morgen til kveld, så vi fikk knapt sett våre egne barn og alt var bare styr og stress. Det samme venter til neste år, så jeg krysser egentlig fingrene for fortsatt restriksjoner, slik at det fortsatt ikke blir lov med masse-opplegg som det store arrangementet på skolen er....😅🙏🏻

Anonymkode: bdabb...543

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den fineste 17.mai vi har hatt, sa barnebarnet på 10 år :)   Den yngste på 7savnet vennene og ville gjerne gått i tog. Vi voksne var veldig fornøyd med en mindre stressende 17.mai enn hva som er vanlig for oss. 

Vi laget bål og stekte pølser i hagen.  Is, kake og jordbærdessert. 







 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid pleid å dra til byen. Frokost og se på toget. Deretter ofte lunsj/besøk og gjerne utepils på kvelden.

I år ble det champagne-lunsj her hjemme. 12stk. 

Anonymkode: b41c9...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig dag som alle andre dager. 
alenemor med ett barn i trassalder som overhode ikke skal gjøre som jeg sier. 

Anonymkode: 76ce9...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble akutt syk tidligere den uken og innlagt på sykehus. Dagen gikk til å komme meg etter operasjon og å reise hjem etter et besøk som varte litt lenger enn jeg hadde tenkt. Jeg ble servert litt god mat tidligere den dagen og ble kjørt til flyplassen, så det var hyggelig. Det føltes som en helt vanlig dag, og siden jeg ikke er så glad i 17. mai-feiringen var det helt greit. 

Anonymkode: 169fd...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

17.mai i år ble en av de beste 17.mai'ene både jeg og barna har hatt🤗 Sov lenge, hadde lang og koselig frokost, så korpset som gikk forbi i nabolaget, og fikk besøk av nær familie. Jeg hadde ordnet med natursti, øksekast, bowling, pil og bueskyting mm, samt premier for hver aktivitet. Tryllet også frem tapas, dessertbord og sukkerspinn. For én gangs skyld kunne jeg kose meg med å lage en hyggelig dag for alle, i stedet for å stresse rundt med bunader, bilkø og alt for tidlig barnetog. Deilig å slippe arrangementet på skolen også, om jeg skal være helt ærlig😛 Tror rett og slett jeg må gjenta gårsdagen neste år også, om det er mulig.

Anonymkode: c1fe1...dd1

Helt enig! Håper det blir et folkekrav å avskaffe den tvangsmessige gåingen i tog altfor altfor tidlig, samt sammenkomster på skolene på ettermiddagen.  (Sånn oppleves det foe oss med små barn ihvertfall) Så godt å ha styringen selv, feire på sin egen måte, lage leker, pølsebod, gå tur i skauen etc. 

En vanlig 17mai er mye stress og slitne barn.( Litt glimt av glede såklart. ) Rekker lite frokost, tvinge på klær, finne parkering, finne tog, vonde sko, vil ikke gå, må tisse midt i toget.... vil ha is, to mil lang iskø...,  full fart hjem for å rekke å hive i seg en grilla påske før en må være bord, stoler, egen mat, kaker...til skolen for et arrangement foreldrene står for....

Anonymkode: 2ab3a...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som før. Kun vi i husstanden sim grilla et bedre måltid + litt bakst. Mine barn er så små så vi har holdt oss hjemme. Det blir fort nok tia til å stresse rundt å være sosial. 

Anonymkode: c1823...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hjemme hele dagen og jeg koste meg skikkelig! Første fri-17mai (jeg jobber i helsevesenet så er av og til på jobb 17mai) etter at jeg fikk barn at jeg ikke måtte opp grytidlig for å styre på med bunader og for å dra ut tidlig med ungene pga barnetoget (her starter barnetoget tidlig, bruker å være oppmøte kl 9 og avmarsj kl 10). 

Alt av arrangementer på skoler og i bysentrum var også avlyst. Jeg var rett og slett hjemme hele dagen, fulgte med på 17mai-sendingen på TV, strikket, spilte brettspill med mann og barn og hadde det superbra. 

Været var dessuten skikkelig rævva; snødde da jeg sto opp i 6-30-tida. Så ikke dårlig samvittighet for å være inne hele dagen. 

Vi hadde tenkt å grille, men pga været så kokte vi pølser og spiste pølse og lompe/brød inne i stedet. Hadde bakt kaker og kjøpt inn is. 

Hadde vi hatt familie i nærheten så hadde vi sikkert feiret med dem, men det har vi ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Temmelig sørgelige greier. Får håpe folk har tatt til fornuft neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen var fin, og med stor baby er jeg glad det ikke var mer opplegg vi måtte få med oss. 

Vi gikk i "tog", for som vanlig sent ute havnet vi bak korpset som marsjerte til sykehjemmet. Det var en del andre tilskuere som også luntet etter og stilte seg opp (med god avstand) for å se på når de spilte. Minus den kleine stemninga kunne jeg gjerne hatt et slikt bydelstog de neste årene også. 

Senere så vi på bilkortesje. Det var gøy.

Til slutt  kake med besteforeldrene. Det må vi gjøre til en tradisjon frem til skolestart.

 

Jeg hadde ikke tid til sosiale medier, men av det jeg så i nabolaget var det små grupper og folk holdt avstand.

Anonymkode: be5c6...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hlidskjalf skrev:

Temmelig sørgelige greier. Får håpe folk har tatt til fornuft neste år.

Det var jo kjent en stund at 17mai i kjent versjon var "avlyst". Så du hadde god tid til å områ deg og gjøre dagen mindre sørgelig kanskje?  

Anonymkode: 2ab3a...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så ikke på toget eneste. Ellers hadde jeg en fin dag med en venninne hvor vi spilte TVspill og laget god mat:)

Anonymkode: af7ce...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...