Gå til innhold

Nesten ingen bruker antibac på butikk??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spriter meg før og etter handel. Men jeg også trykker på kortautomaten med fingrene, på lik linje som jeg tar på handlekurv og skapdører i butikken. Jeg tenker at korona først og fremst smitter via dråpesmitte menneske til menneske, denne indirekte kontaktsmitten av å ta på ting er nok ikke så utbrrdt. Da hadde flere vært smittet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jo ren når jeg kommer hjemmefra. Hva er da vitsen med å sprite på vei inn i butikken?
Jeg spriter på vei ut av butikken, på den måten er fortsatt bilen min "ren sone". 

Anonymkode: e747d...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss bygge en hypotese utifra disse "skrekkopplevelsene": Det du beskriver har vært tilfelle under hele denne "pandemien". Men smitten har ikke eksplodert, sykehusene har ikke kollapset, og folk har ikke dødd som fluer. Kanskje Koronaviruset aldri var noen enorm trussel i det hele tatt? Er det mulig at dette har vært overdrevet noe helt inn i granskauen?

Anonymkode: 63b2a...c71

Kanskje, men det gambler ikke jeg på!

Anonymkode: 213d0...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo ren når jeg kommer hjemmefra. Hva er da vitsen med å sprite på vei inn i butikken?
Jeg spriter på vei ut av butikken, på den måten er fortsatt bilen min "ren sone". 

Anonymkode: e747d...72e

Kommer jo an på hva man gjør fra hjemmefra til butikken. Mange tar buss, og kommer rett fra bussen og går inn i butikken uten å sprite seg.. 

------------

Vil forresten si at dette er en butikk på Bergen storsenter, og de fleste som går inn der, kommer fra buss eller bybane, og går rett fra buss eller bybane og inn i butikken uten å sprite seg. De holder i håndtak på rullebåndene, fikler med mobilen osv. Og det er en stor endring bare fra for noen dager siden. I tillegg har butikken sluttet å pakke inn bakevarene i plast, så det er selvplukk. Det er enormt mange folk innom butikken, og derfor tror jeg nok smittefaren kan øke. 

Anonymkode: 213d0...785

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nerine_ skrev:

Spriter meg før og etter handel. Men jeg også trykker på kortautomaten med fingrene, på lik linje som jeg tar på handlekurv og skapdører i butikken. Jeg tenker at korona først og fremst smitter via dråpesmitte menneske til menneske, denne indirekte kontaktsmitten av å ta på ting er nok ikke så utbrrdt. Da hadde flere vært smittet. 

Ja, jeg er enig at smitten først og fremst går via dråpe, men når man ser hvordan folk oppfører seg... Hoster i hånden og åpner døra til melken rett etterpå...

Anonymkode: 213d0...785

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo an på hva man gjør fra hjemmefra til butikken. Mange tar buss, og kommer rett fra bussen og går inn i butikken uten å sprite seg.. 

------------

Vil forresten si at dette er en butikk på Bergen storsenter, og de fleste som går inn der, kommer fra buss eller bybane, og går rett fra buss eller bybane og inn i butikken uten å sprite seg. De holder i håndtak på rullebåndene, fikler med mobilen osv. Og det er en stor endring bare fra for noen dager siden. I tillegg har butikken sluttet å pakke inn bakevarene i plast, så det er selvplukk. Det er enormt mange folk innom butikken, og derfor tror jeg nok smittefaren kan øke. 

Anonymkode: 213d0...785

Jeg går ut av døra hjemme - inn i bilen - ut av bilen - inn i butikken.
Da ser jeg ikke noen vits i å sprite hendene før jeg går inn i butikken. 

Anonymkode: e747d...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er enig at smitten først og fremst går via dråpe, men når man ser hvordan folk oppfører seg... Hoster i hånden og åpner døra til melken rett etterpå...

Anonymkode: 213d0...785

Unngå å ta deg i ansiktet når du er ute, sprit/vask hender når du har handlet ferdig. Da er du trygg i forhold til smitte via berøringspunkter. 

Noen mennesker er griser, det har de alltid vært, og sånn vil det forbli. Desverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Coop Extra har de pumpeflasker rett foran inngangsdøra som jeg alltid bruker, og det har jeg sett mange andre gjøre også. På Spar har de ei vanlig flaske som man må løfte opp og sprute på hendene stående bortgjemt i en krok, som jeg aldri bruker og aldri har sett noen andre bruke heller. Hvor lett butikken gjør det for kunden har alt å si. Når kunden rett foran deg bruker den så blir det flauere for den bak å la være også, siden det er veldig synlig at man går forbi uten å bruke den.

Anonymkode: 5eddd...751

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nærbutikk har vask og såpe ved inngangen, og et stort skilt som ber folk vaske hender.

Jeg vasker på vei inn. Etter at jeg har betalt og gått ut i bilen med handlevogna, og satt vogna på plass, vasker jeg på nytt før jeg kjører hjem. 
Synes jo det er et tiltak som ikke er spesielt krevende å følge. 

Anonymkode: fb432...498

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ut av døra hjemme - inn i bilen - ut av bilen - inn i butikken.
Da ser jeg ikke noen vits i å sprite hendene før jeg går inn i butikken. 

Anonymkode: e747d...72e

Så sant du ikke tar deg til ansiktet, på mobilen, og ikke tar på dørhåndtak hjemme og nøkler med urene hender. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hendene før jeg drar hjemmefra og spriter de i bilen. Hendene mine er renere enn de butikkpumpene. 

Anonymkode: b7eb4...c72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Så sant du ikke tar deg til ansiktet, på mobilen, og ikke tar på dørhåndtak hjemme og nøkler med urene hender. 

Huset mitt er jo en "ren sone". Nøkler og telefon sprites hver gang jeg har vært ute. Ergo er bilen og huset mitt rene soner. Derfor er det ikke noe vits å sprite på vei inn i butikken.

Anonymkode: e747d...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet du at de ikke vasket hendene med en gang de kom hjem eller med en gang de gikk ut av butikken? Jeg tar på alt i butikken (varer jeg skal ha, betalingsautomat osv) og passer på å ikke ta meg i ansiktet, så vasker jeg hendene etterpå. Hva er galt med det?

Anonymkode: 15a21...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Huset mitt er jo en "ren sone". Nøkler og telefon sprites hver gang jeg har vært ute. Ergo er bilen og huset mitt rene soner. Derfor er det ikke noe vits å sprite på vei inn i butikken.

Anonymkode: e747d...72e

Tar du aldri på noe i huset ditt uten å vaske hender? Dørhåndtak, lysbrytere osv?

Problemet med å ikke vaske/sprite hender på vei inn i butikken er at folk tror du gir f. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja mange begynner å ta lett på det. Jeg handler på Kiwi på Laksevåg senter og her står det skilt at man skal vaske hendene i vasken ved siden av butikken, før man går inn.Nå er det ikke så mange som gjør det lenger ser jeg, men det er antibac dispenser oppe ved rulletrappen når man kommer inn, så jeg tror mange spriter hendene sine på vei inn på kjøpesenteret. Men så kommer det an på da om de går direkte inn på Kiwi og handler mat, eller om de er innom mange butikker først... 

Anonymkode: 188c6...e52

Hvis alle kunder skal vasken hendene i ett minutt, for det er faktisk det som kreves, så vil køen ved den vasken bli voldsomt lang. I de butikkene jeg er i, som de har vask, har de også disse håndtørkerne og det er jo det verste av det verste så da må man tørke seg på klærne.. 

Anonymkode: a14a2...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Huset mitt er jo en "ren sone". Nøkler og telefon sprites hver gang jeg har vært ute. Ergo er bilen og huset mitt rene soner. Derfor er det ikke noe vits å sprite på vei inn i butikken.

Anonymkode: e747d...72e

Med mindre du selv har blitt syk uten å merke det enda. Siden ikke du kan vite det bør du også sprite på vei inn.

Anonymkode: 5eddd...751

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Tar du aldri på noe i huset ditt uten å vaske hender? Dørhåndtak, lysbrytere osv?

Problemet med å ikke vaske/sprite hender på vei inn i butikken er at folk tror du gir f. 

Jo, men da har jeg jo vasket hender i det jeg kommer inn i huset. Det er jo det første jeg gjør. Eneste dørhåndtaket jeg tar på er det på utsiden av ytterdøren. Det tar jeg ikke i på vei til butikken. 

Dersom huset og bilen er rene soner er det ikke slik at smitten bare plutselig dukker opp. Den må komme fra et sted. 

Hva folk tror om jeg driter jeg jo i. Man skal ikke tro, man skal vite. Tro kan man gjøre i kirken.

Anonymkode: e747d...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at de ikke vasket hendene med en gang de kom hjem eller med en gang de gikk ut av butikken? Jeg tar på alt i butikken (varer jeg skal ha, betalingsautomat osv) og passer på å ikke ta meg i ansiktet, så vasker jeg hendene etterpå. Hva er galt med det?

Anonymkode: 15a21...820

Det er på vei inn i butikken som spiller størst rolle. Hjelper ikke å sprite seg på vei ut om du har gått runda i butikken og klasset med skittene hender. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...