Gå til innhold

Hva misliker du med Norge?

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 17.5.2020 den 19.01, hocane skrev:

Survival of the fittest. Ikke noe galt i det vel?

Greit å si så lenge man sitter privilegert i Norge og ikke trenger å forholde seg til det ondskapsfulle systemet i USA.

Ikke så greit for de som må leve under det brutale systemet og ikke klarer å komme seg ut av helvetet.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Akkurat nå frustrerer jeg meg over arbeidsmiljøloven.

Jeg er selvfølgelig glad for at vi har en lov som beskytter arbeidernes rettigheter i Norge, men det legger også strenge begrensninger på når/hvor/hvor mye jeg kan jobbe. Særlig i et turnusyrke slik jeg jobber i er dette noe jeg må håndtere hele tiden, og jeg er så lei.

Hvis jeg som arbeidstaker ønsker å jobbe "sånn og sånn" bør jeg få lov til det - men at arbeidsgiver ikke kan kreve det. Det er spesielt frustrerende da andre yrkesgrupper på samme arbeidsplass har andre reguleringer, og derfor "får lov".

Har tapt over 30 000 i lønn på dette bare de siste 2mnd. 

Endret av Nuttery
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, jabx skrev:

Det er enda verre i de fleste andre land. Ja, det er nok av ting som må forbedres her i landet, men sammenlignet med andre land ligger vi veldig godt an.

En sikkelig trøst til de 15 familene som har mistet sønner og døttre til selvmord de siste to årene.

Anonymkode: df4d3...096

Skrevet
27 minutter siden, jabx skrev:

Man blir ikke straffet for å gjøre det bra i Norge. Tvert imot er det flere som gjør det bra i Norge og klatrer på samfunnsstigen. "The American Dream" finner man i Norge, da det er her det er mye større mulighet for noen fra fattige kår for å ta seg opp og frem.

I USA blir man derimot straffet for å ha problemer i livet, for eksempel en dårlig start.

Så i Norge straffes man ikke for å gjøre det bra, men det er mye enklere å gjøre det bra. I USA straffes man når man ikke gjør det bra, og det er mye vanskeligere å gjøre det bra enn i Norge.

Jo det gjør du. Jo mer du tjener jo mer må du betale i skatt.

Forstår veldig godt hvorfor mange rike flytter til USA

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye bra i Norge, men det var det jeg ikke liker som denne tråden skulle handle om:

- mange stygge hus godkjent av smakspolitiet i kommunen. Ville det ikke vært bedre om myndighetene passet seg selv og lot folk få gjøre som de selv vil?

- været i Norge finnes det knapt nok maken til på hele jordkloden når det gjelder å være elendig, det er et meteorologisk faktum.

- nordmenns ynkelige underkuede og forsiktige holdning til alt. Vi går i tog og synes synd på hverandre alt for ofte. Virker som vi har en pervers interesse for empati.

- nordmenns opptatthet av å være flinkest i verden, spesielt på områder hvor vi ønsker å framstå som moralsk høyverdige

- norske politikere som ikke gir seg før de bestemmer absolutt alt over alle, fordi de tror det er best for alle, spesielt for de aller aller svakeste, som utgjør knapt hundre mennesker totalt sett

- nordmenns interesse for nyhetssendinger, de tror det er viktig, og en borgerplikt, å vite hva Nrk til enhver tid mener om Midtøsten

- norske politikere generelt, og spesielt deres ovenfra og ned holdning mot folkelige mennesker som sier akkurat hva de mener

- norske lover og regler som handler om å beskytte oss mot oss selv

- norsk planlegging, som setter verdensrekord på verdensrekord i tid- og pengebruk

-norske målinger som forteller oss at vi har det best i verden, når de kun måler BNP og gjennomsnittslønn, noe som har fint lite med lykke og frihet å gjøre

Anonymkode: 9feea...cdc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2020 den 19.01, hocane skrev:

Survival of the fittest. Ikke noe galt i det vel?

Problemet er at det er rettferdig. Mange opplever det som urettferdig at de ikke er flinkere enn andre.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det er rettferdig. Mange opplever det som urettferdig at de ikke er flinkere enn andre.

Ja vel.

Jeg har ingen problemer med støtteordninger for folk som er i ferd med å have på gata, men å straffe folk som gjør det bra i form av skyhøy skatt sier jeg meg ikke enig i.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lite familie verdsettes.

Anonymkode: 6958b...a84

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At løsningen på alt er avgifter. Eksempel: Vi må spise sunnere=avgift på det usunne

At alle tullinger får slippe til i media med sin mening og synsing.

At det liksom er kun vår plikt å redde verden, alle flyktninger må vi hjelpe og i tillegg sende milliarder i u-hjelp

Anonymkode: 0a4d1...d93

• Liker 3
Skrevet

DET USEDVANLIGE OG FEBRILSKE IDIOTISKE MÅTEN STATEN KASTER PENGER UT AV VINDUET, dette gjelder i mange tilfeller der staten har null kontroll på hvordan de deler ut penger og bare ødsler av gårde.

• Liker 1
Skrevet
On 5/16/2020 at 5:29 PM, AnonymBruker said:

Skulle gjerne hatt bedre utbygd tog på sør- og vestlandet. Hele landet generelt, men at det tar en time lengre med tog fra Kristiansand til Oslo enn å kjøre selv er ganske ille.

Anonymkode: 48eb9...7ba

HELT ENIG! jeg forstår ikke vi ikke tenker samfunnsøkonomisk lønnsomt og i det minste prøver å koble opp de største byene i Norge sammen, bedre tog eller motorvei, men vi kommer jo ingen steder. Vi bruker flere millioner på å planlegge også skroter vi hele planen deretter. DET GIR INGEN MENING. Skal man investere 1.300 milliarder i F-35 fly så kan en i det minste prøve å nå opp til europeiske lands standarder.

Gjest bienvilleparish
Skrevet
4 timer siden, jabx skrev:

Det er enda verre i de fleste andre land. Ja, det er nok av ting som må forbedres her i landet, men sammenlignet med andre land ligger vi veldig godt an.

Ja, men i Norge har vi såpass høy levestandard at det bare skulle mangle å ha orden på slikt. Synes ikke det er relevant å sammenligne med andre land da Norge er nr2 rikeste land i verden. Dessuten heter tråden, hva misliker du med Norge og jeg har min mening selv om du nødvendigvis ikke har det. 

Gjest Musculi
Skrevet
På 19.5.2020 den 14.07, jabx skrev:

Internett-kafe?!

Og Norge er ikke det eneste landet med begrensninger akkurat nå, gitt.

du har vel rett

AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2020 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Snø? Det er stekende sol her!

Anonymkode: df3bc...fad

I Alta har den varmeste dagen i 2020 vært 2. januar 🙈🙈🙈 og for en ukes tid siden var det registrert varmere vær på nordpolen enn her. Fytti helvete. 

Anonymkode: 4b2f5...a80

AnonymBruker
Skrevet

For øvrig synes jeg det er forkastelig at kvinner ikke er beskyttet mot seksuell vold i Norge. Amnesty sin rapport viser at av alle anmeldte voldtekter er det kun en prosent (!) som endte med domfellelse. Så voldtekt i Norge er praktisk straffri. 

Anonymkode: 4b2f5...a80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 19.5.2020 den 16.41, Ingrid Kastrup skrev:

DET USEDVANLIGE OG FEBRILSKE IDIOTISKE MÅTEN STATEN KASTER PENGER UT AV VINDUET, dette gjelder i mange tilfeller der staten har null kontroll på hvordan de deler ut penger og bare ødsler av gårde.

Helt enig! Konsulenttjenester, bistand, budsjettsprekker, unødvendige bygginger, feilprioriteringer osv osv. 

Mens arbeidsklassen DRITER i dette, bare dem får lov til å hakke på disse stakkarene som må ty til velferdskassa pga dårlig livskvalitet pga at dem rammes av sykdom eller skade. En velferdskasse som ikke engang når dette ekstreme sløseriet opp til kneet! 

Anonymkode: 19814...f10

• Liker 2
Skrevet
På 19.5.2020 den 14.30, AnonymBruker skrev:

En sikkelig trøst til de 15 familene som har mistet sønner og døttre til selvmord de siste to årene.

Anonymkode: df4d3...096

Nei, men disse hadde sannsynligvis begått selvmord uansett hvor de befant seg i verden.

Skrevet
På 19.5.2020 den 14.42, hocane skrev:

Jo det gjør du. Jo mer du tjener jo mer må du betale i skatt.

Forstår veldig godt hvorfor mange rike flytter til USA

Å betale mer i skatt fordi man tjener mer er ikke straff. Det er at de som faktisk har mye også kan bidra mer.

Ja, egoistiske folk som synes det er greit at de som har det vanskelig bare pines og dør flytter nok så de kan bli enda rikere, og i USA er det enda enklere å kvitte seg med brysomme fattige.

• Liker 2
Skrevet
På 19.5.2020 den 15.04, AnonymBruker skrev:

Mye bra i Norge, men det var det jeg ikke liker som denne tråden skulle handle om:

- mange stygge hus godkjent av smakspolitiet i kommunen. Ville det ikke vært bedre om myndighetene passet seg selv og lot folk få gjøre som de selv vil?

- været i Norge finnes det knapt nok maken til på hele jordkloden når det gjelder å være elendig, det er et meteorologisk faktum.

- nordmenns ynkelige underkuede og forsiktige holdning til alt. Vi går i tog og synes synd på hverandre alt for ofte. Virker som vi har en pervers interesse for empati.

- nordmenns opptatthet av å være flinkest i verden, spesielt på områder hvor vi ønsker å framstå som moralsk høyverdige

- norske politikere som ikke gir seg før de bestemmer absolutt alt over alle, fordi de tror det er best for alle, spesielt for de aller aller svakeste, som utgjør knapt hundre mennesker totalt sett

- nordmenns interesse for nyhetssendinger, de tror det er viktig, og en borgerplikt, å vite hva Nrk til enhver tid mener om Midtøsten

- norske politikere generelt, og spesielt deres ovenfra og ned holdning mot folkelige mennesker som sier akkurat hva de mener

- norske lover og regler som handler om å beskytte oss mot oss selv

- norsk planlegging, som setter verdensrekord på verdensrekord i tid- og pengebruk

-norske målinger som forteller oss at vi har det best i verden, når de kun måler BNP og gjennomsnittslønn, noe som har fint lite med lykke og frihet å gjøre

Ingenting av dette er spesielt for Norge.

• Liker 1
Skrevet
På 19.5.2020 den 18.49, oxycodone skrev:

Ja, men i Norge har vi såpass høy levestandard at det bare skulle mangle å ha orden på slikt. Synes ikke det er relevant å sammenligne med andre land da Norge er nr2 rikeste land i verden. Dessuten heter tråden, hva misliker du med Norge og jeg har min mening selv om du nødvendigvis ikke har det. 

Vi har høy levestandard fordi vi har vært flinke å forvalte ressursene våre. Ser vi på andre oljeland så går det stort sett rett til helvete. De er som regel brutale diktaturer.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...