Gå til innhold

Hva misliker du med Norge?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, hocane skrev:

Altfor høy skatt. Full forståelse for rike som flytter til USA hvor man ikke blir straffet for å gjøre det bra i livet.

Ja men så har ikke de en offentlig helsetjenste eller en sikkelig kollektiv transport de fleste Amerikanerene jeg kjenner som bor her synes vårt system er mer en rettferdig og de jeg kjenner er ganske rike.

Mange av dem sier de har ikke noe problem med å betale skatt siden egoismen har fullstendig ødelagt USA.

Anonymkode: df4d3...096

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja men så har ikke de en offentlig helsetjenste eller en sikkelig kollektiv transport de fleste Amerikanerene jeg kjenner som bor her synes vårt system er mer en rettferdig og de jeg kjenner er ganske rike.

Mange av dem sier de har ikke noe problem med å betale skatt siden egoismen har fullstendig ødelagt USA.

Anonymkode: df4d3...096

Survival of the fittest. Ikke noe galt i det vel?

• Liker 2
Gjest Optimo
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snodig at det ikke er samme vær i hele landet!! 

Anonymkode: 5843c...7e7

Og i en uke i strekk! 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp har sett dette selv vi har en ensomhetsbølge her i landet og ingen bryr seg om hverandre til tross for vi liker å vise verden hvor jævla gode vi er depresjoner og selvmord er på vei opp.

Norge er så solidarisk men er vi egentlig det ?

Det har ihvertfall blitt dårligere enn det var for 15 år siden.

Ingen født tidlig 90-tall og bakover kan overbevise meg om at det er utelukkende nostalgi det du beskriver her..

Anonymkode: 94439...7d4

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker Norge på nesten alle måter. Vannet, naturen, jobb-livet og nordmenn som er åpne og inkluderende med oss «innvandrere» som er født og oppvokst her. Misliker de som misliker oss og tror at vi skal ta over. Skjønner ikke hvordan de tenker det. Nesten fem mill nordmenn vs skarve innvandringen. Slapp av! 

Anonymkode: 0dfcc...757

Hyggelig at du trives. Grunnen til at folk tenker at innvandrere "skal ta over" er ikke unikt til Norge, det er lignende tilstander i hele Vest-Europa. Det kommer av lav fødselsrate blant den etniske befolkningen (i hele Europa) siden omtrent 1970-tallet, kombinert med høy innvandring, da spesielt til Vest-Europa. Det er lite som tyder på at denne trenden kan endres ettersom innvandringen aldri har vært særlig populær på meningsmålinger noen steder i Europa på flere tiår, men fortsatt kommer det flere innvandrere, gjennom arbeid/familie/asyl/osv. Derfor tror folk at trenden vil fortsette og dere vil over tid bli flertallet i samtlige Europeiske stater. Det er ingen som tenker at den individuelle innvandreren har uvennlige hensikter med det, men hele bildet totalt sett er ikke så veldig hyggelig for de etniske Europerne og nordmenne vil jeg tro. 

Anonymkode: 316a2...ae6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet fra Norge for mange år siden. Det jeg mislikte mest var

klimaet

folk er ekstremt konforme

materialisme/statusjag

vanskelig å få venner/bli kjent med

»alle» har barn (er frivillig barnløs)

veldig geografisk isolert

Anonymkode: f76eb...d60

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
På 16.5.2020 den 1.27, SoWhat? skrev:

Skulle gitt nordmenn en bøtte selvtillit hver. Ikke alle, men mange. Jeg misliker at nordmenn ser så dårlig på seg selv veldig ofte. Det er ingen grunn til det 

Ellers misliker jeg drikkekulturen. Man skal nyte alkohol. Ikke bli dritings. Jeg skjønner overhodet ikke poenget! 

Det er tradisjon. Vår forfedre vikingene var noen fyllefanter, vet du. Skål!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hyggelig at du trives. Grunnen til at folk tenker at innvandrere "skal ta over" er ikke unikt til Norge, det er lignende tilstander i hele Vest-Europa. Det kommer av lav fødselsrate blant den etniske befolkningen (i hele Europa) siden omtrent 1970-tallet, kombinert med høy innvandring, da spesielt til Vest-Europa. Det er lite som tyder på at denne trenden kan endres ettersom innvandringen aldri har vært særlig populær på meningsmålinger noen steder i Europa på flere tiår, men fortsatt kommer det flere innvandrere, gjennom arbeid/familie/asyl/osv. Derfor tror folk at trenden vil fortsette og dere vil over tid bli flertallet i samtlige Europeiske stater. Det er ingen som tenker at den individuelle innvandreren har uvennlige hensikter med det, men hele bildet totalt sett er ikke så veldig hyggelig for de etniske Europerne og nordmenne vil jeg tro. 

Da må nordmenn ta seg sammen, gifte seg og produsere flere barn og bry seg mer om familielivet. Slutt å ligg rundt og lag flere Oda og Per. Gjør som Erna og ikke skyld på oss. Uten innvandringen sliter Norge. Mange av drittjobbene tar vi. Når det er sagt er det du beskriver er noe som kanskje kan skje. Det er ikke sikkert. Den jevne innvandreren integrerer seg og tar til seg norske levevaner og får i gjennomsnitt like mange barn. De nyere generasjonene av ikke-vestlige skjønner at 100% jobb og 5 barn ikke lønner seg. Den ikke-vestlige innvandringen har blitt begrenset i veldig stor grad og Norge har ærlig talt ikke mange innvandrere. Nå har dere uansett flest polakkere og svensker. Jo mer vesten bomber midtøsten desto flere flyktinger blir det. Mennesker har problemer med å takle shitet sitt og trenger alltid en syndebukk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må nordmenn ta seg sammen, gifte seg og produsere flere barn og bry seg mer om familielivet. Slutt å ligg rundt og lag flere Oda og Per. Gjør som Erna og ikke skyld på oss. Uten innvandringen sliter Norge. Mange av drittjobbene tar vi. Når det er sagt er det du beskriver er noe som kanskje kan skje. Det er ikke sikkert. Den jevne innvandreren integrerer seg og tar til seg norske levevaner og får i gjennomsnitt like mange barn. De nyere generasjonene av ikke-vestlige skjønner at 100% jobb og 5 barn ikke lønner seg. Den ikke-vestlige innvandringen har blitt begrenset i veldig stor grad og Norge har ærlig talt ikke mange innvandrere. Nå har dere uansett flest polakkere og svensker. Jo mer vesten bomber midtøsten desto flere flyktinger blir det. Mennesker har problemer med å takle shitet sitt og trenger alltid en syndebukk. 

Å si at Norge med 17.3% ikke vestlige innvandrere er "ærlig talt ikke mange innvandrere" er hinsides.

Anonymkode: d640d...6af

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Ishm skrev:

1.Bompenger 

2.toll på varer fra utlandet.

Syntes vi betaler mer enn nok av skatt! Teit med disse ekstra utgiftene 

Ellers perfekt! 

Forstår punkt 1

Alle land har så vidt meg bekjent punkt 2 men gi meg gjerne eksempler på land som ikke har det, og vær glad du ikke bor i f.eks Brasil

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snø? Det er stekende sol her!

Anonymkode: df3bc...fad

Og Norge = akkurat der du bor?

Her var det 4 seasons in one day

• Liker 1
Skrevet
På 14.5.2020 den 17.20, AnonymBruker skrev:

Det er mye, lista er lang, så vet ikke om jeg kommer på alt i farta:

• Priser på boliger, biler, mat, strøm osv.
  • Skyhøye avgifter og skatt på alt mulig. Skatt på skatt, avgift på avgift.
  • Konformiteten og bedrevitere. Alle har en mening om alt og de vet best, men dette er denne SJW/PC-kulturen, så gjelder ikke kun Norge
  • Været
  • Politikken, alt skal være strengt og vi dilter etter EU

Anonymkode: 90899...2cc

Du glemte å klage på generelt høyt lønnsnivå for den samlede befolkningen. Nordmenn som gruppe har større kjøpekraft enn de fleste andre. Det er en grunn til at vi topper de fleste levekårs-undersøkelsene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 5/14/2020 at 3:01 PM, AnonymBruker said:

Bodd i Norge helle livet, aldri opplevd snø i mai.

Anonymkode: 1137f...534

Haha, det har jeg, flere ganger. Har opplevd snø på 17.mai før, men heldigvis ikke i år da -selv om det bare er tre dager siden sist det snødde, og det har snødd nesten hver dag i det siste. 

Men, det har jo ikke snødd så mye som i år på fryktelig lenge, det er sant. De sier jo det er rekord, 120år siden siste det var så mange dager med snø i mai måned, så i år har det jo vært ekstra ille. 

Anonymkode: 00e07...815

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Å si at Norge med 17.3% ikke vestlige innvandrere er "ærlig talt ikke mange innvandrere" er hinsides.

Anonymkode: d640d...6af

Akkurat du bør vel sjekke fakta før du svarer, blir alltid meningsløst når folk ikke snakker om fakta men feilaktig synsing..

Norge har 14.7% innvandrere, og den store majoriteten av de er vestlige. Øverst på lista ligger Polen og Litauen. 

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/nesten-15-prosent-er-innvandrere

Anonymkode: 00e07...815

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest Musculi
Skrevet
På 17.5.2020 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Internettkafeer og diskotek? Tror du er ute etter en tidsmaskin, ikke et bedre land...

Anonymkode: 6dbcc...039

Kjedelig ;(

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i mye av det du sier, vestlige folk burde forsøke å få barn. Som sagt tidligere, jeg har ikke pålagt noe skyld på den individuelle innvandreren. At trender ikke nødvendigvis følger som prognosert inn i det uendelige er ingen hemmelighet, det er jeg klar over. Det er sant at fødselstallene til noen innvandringsgrupper synker betydelig etter at de kommer og bor i vesten, det er regnet med i prognosene vil jeg tro. Hva som er mange og ikke mange innvandrere blir et definisjonsspørsmål. I løpet av min levetid har folketallet øket med omtrent 1 million, men fødselstallet har aldri vært over 2, det forteller meg at vi har fått mange eldre og mange innvandrere, som blir en byrde på kommende generasjon (meg). Denne byrden vil vise seg i varende høye skatter, tungt belastede offentlige ytelser og skyhøye boligpriser. Det gjør det vanskeligere for meg og andre i min posisjon til å danne fremtidige familier. Som nevnt over, er jeg fullstendig åpen for at det er kulturelle mangler blant den etniske befolkningen på den fronten, jeg mistenker at store deler av problemet ligger der. 

For det første er ikke nordmenn ansvarlig for USAs påfunn og det er bare 1-2 land NATO har vært inne i blant de 10 høyeste innvandrergruppene i Norge, så vestlig utenrikspolitikk er ikke en så sterk drivkraft som du skal ha det til. Flyktninger hjelpes mest effektivt i nærområdene uansett.

• Liker 3
Skrevet
På 16.5.2020 den 17.25, Musculi skrev:

Det er ingenting her egentlig, ingen dekorasjoner, bra kunst og sånt, ingen internett-kafeer nesten eller diskotek, ingenting å finne på nesten, de blir sure bare man tar en te ute så

Internett-kafe?!

Og Norge er ikke det eneste landet med begrensninger akkurat nå, gitt.

• Liker 2
Skrevet
På 16.5.2020 den 17.27, AnonymBruker skrev:

Tror h*n mener , trygghet = kjedelig.

😕

Anonymkode: 32864...38d

Samfunnsmessig trygghet gir mulighet til å utfolde seg mer og finne mer spenning i ting man selv ønsker å søke spenning i.

• Liker 1
Skrevet
På 16.5.2020 den 17.50, oxycodone skrev:

Ja absolutt. Man må henge å dingle i et tau før man får psykisk helsehjelp. Det er en vits 

Det er enda verre i de fleste andre land. Ja, det er nok av ting som må forbedres her i landet, men sammenlignet med andre land ligger vi veldig godt an.

• Liker 1
Skrevet
På 17.5.2020 den 18.37, hocane skrev:

Altfor høy skatt. Full forståelse for rike som flytter til USA hvor man ikke blir straffet for å gjøre det bra i livet.

Man blir ikke straffet for å gjøre det bra i Norge. Tvert imot er det flere som gjør det bra i Norge og klatrer på samfunnsstigen. "The American Dream" finner man i Norge, da det er her det er mye større mulighet for noen fra fattige kår for å ta seg opp og frem.

I USA blir man derimot straffet for å ha problemer i livet, for eksempel en dårlig start.

Så i Norge straffes man ikke for å gjøre det bra, men det er mye enklere å gjøre det bra. I USA straffes man når man ikke gjør det bra, og det er mye vanskeligere å gjøre det bra enn i Norge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...