jabx Skrevet 20. mai 2020 #161 Del Skrevet 20. mai 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: For øvrig synes jeg det er forkastelig at kvinner ikke er beskyttet mot seksuell vold i Norge. Amnesty sin rapport viser at av alle anmeldte voldtekter er det kun en prosent (!) som endte med domfellelse. Så voldtekt i Norge er praktisk straffri. Anonymkode: 4b2f5...a80 Det er enda verre i andre land. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #162 Del Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, jabx skrev: Ingenting av dette er spesielt for Norge. Det er vel heller ikke poenget med tråden? Man kan være misfornøyd med noe selv om det er verre/det samme andre steder. Anonymkode: 67479...7ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 20. mai 2020 #163 Del Skrevet 20. mai 2020 (endret) 6 minutter siden, jabx skrev: Å betale mer i skatt fordi man tjener mer er ikke straff. Det er at de som faktisk har mye også kan bidra mer. Ja, egoistiske folk som synes det er greit at de som har det vanskelig bare pines og dør flytter nok så de kan bli enda rikere, og i USA er det enda enklere å kvitte seg med brysomme fattige. Er ikke min feil at dumme folk tar dumme valg og havner utpå gata. Hvorfor skal jeg forsørge dem? Dårlige livsbeslutninger får konsekvenser. Velkommen til naturens rett Endret 20. mai 2020 av hocane 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #164 Del Skrevet 20. mai 2020 46 minutter siden, jabx skrev: Det er enda verre i andre land. Nei, det er det absolutt ikke. Dette er også en ting jeg ikke liker med nordmenn - klokkertro på at man er best i verden på alt, uansett. Det er ikke tilfelle. I mange andre land blir voldtektsmenn straffet, og straffene er lange. De får heller ikke lov til å bosette seg i nærheten av offeret når de er ferdig sonet. Anonymkode: 4b2f5...a80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #165 Del Skrevet 22. mai 2020 På 18.5.2020 den 19.41, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i mye av det du sier, vestlige folk burde forsøke å få barn. Som sagt tidligere, jeg har ikke pålagt noe skyld på den individuelle innvandreren. At trender ikke nødvendigvis følger som prognosert inn i det uendelige er ingen hemmelighet, det er jeg klar over. Det er sant at fødselstallene til noen innvandringsgrupper synker betydelig etter at de kommer og bor i vesten, det er regnet med i prognosene vil jeg tro. Hva som er mange og ikke mange innvandrere blir et definisjonsspørsmål. I løpet av min levetid har folketallet øket med omtrent 1 million, men fødselstallet har aldri vært over 2, det forteller meg at vi har fått mange eldre og mange innvandrere, som blir en byrde på kommende generasjon (meg). Denne byrden vil vise seg i varende høye skatter, tungt belastede offentlige ytelser og skyhøye boligpriser. Det gjør det vanskeligere for meg og andre i min posisjon til å danne fremtidige familier. Som nevnt over, er jeg fullstendig åpen for at det er kulturelle mangler blant den etniske befolkningen på den fronten, jeg mistenker at store deler av problemet ligger der. For det første er ikke nordmenn ansvarlig for USAs påfunn og det er bare 1-2 land NATO har vært inne i blant de 10 høyeste innvandrergruppene i Norge, så vestlig utenrikspolitikk er ikke en så sterk drivkraft som du skal ha det til. Flyktninger hjelpes mest effektivt i nærområdene uansett. Anonymkode: 316a2...ae6 Skal ikke kuppe tråden med innvandringsdebatt her. Det jeg vil si er at jeg skjønner at noen frykter for at en majoritet en dag kan bli minoritet når ¨fremmede¨ i stor grad kommer inn i landet. Jeg er også redd for at India skal ta over Pakistan, men det derfor vi har politikere som passer på at det ikke blir krise for kommende generasjoner. Jeg tror ikke Norge vil slite med det, fordi tiltakene allerede har blitt gjort og fortsetter å gjøres. Norge har tatt inn hvite innvandrere i større grad og begrenset oss ikke-vestlige (trist, når mange som meg virkelig er glad i Norge og bidrar). Eldrebølgen vil komme ja, men det er her arbeidsinnvandrerne vil komme til gode også. Anonymkode: 0dfcc...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 23. mai 2020 #166 Del Skrevet 23. mai 2020 Tråden er ryddet for hatefullt innlegg. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #167 Del Skrevet 23. mai 2020 Eneste jeg misliker med Norge, er vinter. Ellers er det et veldig bra land å bo i, mtp velferd, helse, utdanning, trygghet, demokrati, god økonomi osv, som dem ikke har i mange andre land. Alt dette, men varmere vær hadde vært perfekt! Pluss at alkohol og tobakk kunne vært billigere. Anonymkode: d31be...644 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thatisjustlife Skrevet 23. mai 2020 #168 Del Skrevet 23. mai 2020 At en i stor grad ikke er beskyttet via solid lovverk, men er prisgitt holdninger og adferdskontrollerende maktpersoner på jobb, og i byråkrati som omfatter stort sett alle aspekter av livet. At man dermed de facto blir avhengig av å måtte overbevise idiotiske mennesker, eller leve livet gjennomsnittlig for å beskytte seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #169 Del Skrevet 23. mai 2020 På 20.5.2020 den 19.05, hocane skrev: Er ikke min feil at dumme folk tar dumme valg og havner utpå gata. Hvorfor skal jeg forsørge dem? Dårlige livsbeslutninger får konsekvenser. Velkommen til naturens rett Så du tror at det har med dårlige valg å gjøre? At folk havner på gata? Det er ikke så sort hvitt. Noen ganger så er livet jævla urettferdig at smarte og ressurssterke mennesker får kjenne på det også. Er ikke alt man rår over. Anonymkode: 861b1...63e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #170 Del Skrevet 24. mai 2020 På 16.5.2020 den 17.29, AnonymBruker skrev: Skulle gjerne hatt bedre utbygd tog på sør- og vestlandet. Hele landet generelt, men at det tar en time lengre med tog fra Kristiansand til Oslo enn å kjøre selv er ganske ille. Anonymkode: 48eb9...7ba Videre jernbanesatsing utover sentrale østlandsområdet er aldeles samfunnsøkonomisk galematias, og fullstendig uten kostnadsrealisme. Å bruke 500 tonn for å dra "22 personer" over lange avstander i Distrikts-Norge er bare tull. Vi har et velfungerende ekspressbussnett, bygg det ut videre. Vet du egentlig hvor mye hver jernbanebillett er subsidiert med allerede ? Og det er bare med DAGENS jernb.nett. Jeg kan godt grave frem linker hvis du vil. En kar som het Adolf Hitler hadde store vyer om å bygge polarbanen, og han hadde tilgang på "gratis arbeidskraft" i form av øst-europeiske krigsfanger. Selv han så galskapen i prosjektet til slutt. Anonymkode: 2fbc6...bfd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #171 Del Skrevet 24. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Videre jernbanesatsing utover sentrale østlandsområdet er aldeles samfunnsøkonomisk galematias, og fullstendig uten kostnadsrealisme. Å bruke 500 tonn for å dra "22 personer" over lange avstander i Distrikts-Norge er bare tull. Vi har et velfungerende ekspressbussnett, bygg det ut videre. Vet du egentlig hvor mye hver jernbanebillett er subsidiert med allerede ? Og det er bare med DAGENS jernb.nett. Jeg kan godt grave frem linker hvis du vil. En kar som het Adolf Hitler hadde store vyer om å bygge polarbanen, og han hadde tilgang på "gratis arbeidskraft" i form av øst-europeiske krigsfanger. Selv han så galskapen i prosjektet til slutt. Anonymkode: 2fbc6...bfd Typisk søring-kommentar. Skjønner du ikke at spesielt nordpå kan tog brukes til å frakte fisk, malm, produksjonsdetaljer, militærgods, biler, post, annen gods og dagligvarer, som nå fraktes gjennom veinettet med tusenvis av daglige store vogntog? Hadde man hatt en kupévog til folk også, så hadde togene vært fullstendig stappa fra A til Å. Flere ville benyttet tog foran fly, og mye av båttransporten ville også blitt erstattet med tog. Det ville spart miljøet kolossalt, redusert mange kostnader tilknyttet veinettet og ikke minst spare flere menneskeliv langs nord-norske vinterveier. Det verste av alt det er ikke snakk om mange baner, det er snakk om EN bane nordover. Angående "ekspressbussnettet". Du har virkelig ikke snøring på busstrafikken nordpå. Bussene går én gang for dag forutenom helg der dem står parkert, og bruker dobbel eller trippel av reisetiden til et sted fordi det skal skje flere bussbytter underveis. Det er en grunn til at folk ikke bruker bussnettet nordpå, annet enn skoleelever. At du blander inn Adolf Hitler viser bare enda mer fraværet du har om saken. Hitler så ikke "galskapen" med det i form av slik du presenterer det, han så bare at det ville ta for lang tid, og ville bruke ressursene på andre steder enn lille Nord-Norge når han først var i gang. Anonymkode: 19814...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 24. mai 2020 #172 Del Skrevet 24. mai 2020 Det er fantastisk å bo i Norge. Jeg har bodd i flere andre og kan derfor sammenligne. Det jeg savner fra Storbritannia er pubkulturen og mangfoldet. Fra Sør Europa savner jeg klimaet og livsgleden. Det jeg misliker med nordmenn, er klagingen og sytingen. Ay man ikke setter pris på at vi er vanvittig heldige som bor i Norge. Det er dyrt her? Ja, men vi har høye lønninger! Dårlig helsevesen? Nei, vi har et godt helsevesen!. Reis rundt i verden og se hvordan andre mennesker har det, så finner man kanskje ut at man er privilegert i dette landet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #173 Del Skrevet 24. mai 2020 På 14.5.2020 den 5.06, AnonymBruker skrev: Det er matematikk. Ikke spøkelser. Men Norge er elendige i matematikk, så forstår godt at flere nordmenn ikke klarer å skille mellom de to. Anonymkode: d5866...d84 Så rasistisk du taler om nordmenn. Anonymkode: 376d8...78d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #174 Del Skrevet 24. mai 2020 Sukkeravgift på sukkerfri brus 😠 Anonymkode: fefd8...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #175 Del Skrevet 24. mai 2020 Høye kostnader, frekke mennesker. Anonymkode: 31e4c...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #176 Del Skrevet 24. mai 2020 På 15.5.2020 den 0.39, Maskot skrev: Noe midt i mellom 😄 Jau... Men hus i den størrelsen hadde nok kostet langt over den sum vi kunne ha klart å kjøpe for. Anonymkode: 376d8...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 24. mai 2020 #177 Del Skrevet 24. mai 2020 Misliker at vi alle skal være så politisk korrekte. Jeg synes politikerne våre er udugelige og snillismen står sterkt. Vi er dumsnille. Men jeg er veldig glad i Norge og er takknemlig for å ha blitt født her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #178 Del Skrevet 24. mai 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typisk søring-kommentar. Skjønner du ikke at spesielt nordpå kan tog brukes til å frakte fisk, malm, produksjonsdetaljer, militærgods, biler, post, annen gods og dagligvarer, som nå fraktes gjennom veinettet med tusenvis av daglige store vogntog? Hadde man hatt en kupévog til folk også, så hadde togene vært fullstendig stappa fra A til Å. Flere ville benyttet tog foran fly, og mye av båttransporten ville også blitt erstattet med tog. Det ville spart miljøet kolossalt, redusert mange kostnader tilknyttet veinettet og ikke minst spare flere menneskeliv langs nord-norske vinterveier. Det verste av alt det er ikke snakk om mange baner, det er snakk om EN bane nordover. Angående "ekspressbussnettet". Du har virkelig ikke snøring på busstrafikken nordpå. Bussene går én gang for dag forutenom helg der dem står parkert, og bruker dobbel eller trippel av reisetiden til et sted fordi det skal skje flere bussbytter underveis. Det er en grunn til at folk ikke bruker bussnettet nordpå, annet enn skoleelever. At du blander inn Adolf Hitler viser bare enda mer fraværet du har om saken. Hitler så ikke "galskapen" med det i form av slik du presenterer det, han så bare at det ville ta for lang tid, og ville bruke ressursene på andre steder enn lille Nord-Norge når han først var i gang. Anonymkode: 19814...f10 Hvor ofte tror du toget ville gått nordpå? Du klager på at bussene bare går én gang per dag. Tror du ikke toglinjer har vedlikehold? Signalanlegg. Snøskred, snøvær vil sette toget fullstendig ut. Nei, ta buss. Anonymkode: 2d576...3fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joesi Skrevet 24. mai 2020 #179 Del Skrevet 24. mai 2020 Dagens regjering 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2020 #180 Del Skrevet 24. mai 2020 På 20.5.2020 den 18.59, jabx skrev: Ingenting av dette er spesielt for Norge. Nei men nasjonalromantikken er ekstrem her i landet og selv våre naboland finner selvgodheten irriterende. Helt ærlig takk å lov for at jeg er halvt Norsk og snakker Engelsk med Amerikansk dialekt, er så greit å late som jeg ikke er nordmann på ferie noen ganger når jeg ser hvordan folk oppfører seg. Er altid gøy å se en bydgetulling på tur få seg en på kjeften når han leker storkar på en eller annen bar i utlandet. Har bodd i Finland og finnene er flinke å drekke men har aldri opplevd at det blir ubehaglig, og så tørr Finnene å si ting rett til deg i motsetning av Nordmenn som skal fortelle alle andre hva synes om deg først. Også har vi ungdomsgjengene som gir politiet i flere land nok å hanskes med når de drar på fyllafest til utlandet Hellas er ett eksempel, der barna til øvre middelklasse familier drar for lage bråk. Helt til en politimann kakker til dem i huet med kolben på geværet og opplever konsekvenser for første gang i sitt liv. Måtte le da jeg så militærpolitiet i Bangkok måtte steppe inn (under militær kontrol der nå) på en eller annen drittunge fra rogaland hvis jeg måtte dømme på dialekten hannes. Han ble slengt i bakken å lagt i jern ganske fort etter at han ble stygg med bartenderen og kompisgjengen hans prøvde å steppe inn å faktisk slåss med Mpene forbanne idioter lol. Anonymkode: df4d3...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå