Gå til innhold

Er ketose diett et god måte å bli kvitt litt lårfett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært slank hele livet, men på det siste halvåret har jeg gått opp 10 kilo og det har satt seg på lårene. Jeg har lest litt om ketose diett og synes det høres interessant ut, men det er vel slik at puppene forsvinner først på kvinner? Puppene mine er jeg veldig glad i (har hatt denne størrelsen siden puberteten) og jeg vil helst ikke miste så mye av de... Er ketose diett da ikke løsningen for meg? Hvilken treningsmetode kan i såfall være den beste? Sykle? Yoga?

Anonymkode: 31dfa...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke bestemme selv hvor du legger på deg fett, dermed kan du heller ikke bestemme hvor du skal miste fett. Hvorfor tror du at du vil miste fett fra puppene, når du har lagt på deg på lårene?

Hvorfor synes du ketosediett høres interssant ut, spesielt hvis du tror den leder til et resultat du absolutt ikke vil ha?

Skal du ned i vekt, må du spise mindre og/eller bevege deg mer. Det er i prisnippet det samme hvilken diett/treningsform du velger, men i praksis trenger du å velge noe du faktisk kommer til å gjennomføre. Hvis du skal ned i vekt, da. 

Anonymkode: 1a27e...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke bestemme selv hvor du legger på deg fett, dermed kan du heller ikke bestemme hvor du skal miste fett. Hvorfor tror du at du vil miste fett fra puppene, når du har lagt på deg på lårene? Vel, jeg kan ikke så mye om vekttap, men jeg har hørt at det er puppene som forsvinner først hos kvinner og det er også det jeg har erfart når jeg har gått ned litt tidligere. 

Hvorfor synes du ketosediett høres interssant ut, spesielt hvis du tror den leder til et resultat du absolutt ikke vil ha? Jeg kan ingenting om dietter så jeg er ikke der at jeg tror det kan gi et uønsket resultat, men jeg er bekymret for det (derfor jeg lagde innlegget). Jeg synes den høres interessant ut fordi jeg tror den er enkel å gjennomføre for meg. 

Skal du ned i vekt, må du spise mindre og/eller bevege deg mer. Det er i prisnippet det samme hvilken diett/treningsform du velger, men i praksis trenger du å velge noe du faktisk kommer til å gjennomføre. Hvis du skal ned i vekt, da. Vel, jeg ønsker egentlig bare litt slankere lår, det er ikke snakk om mye en gang. Synes bare det er så ekkelt at de plutselig har begynt å gnisse.... Så alle tips om trening som er bra for lårene eller kostholdstips tas i mot. :) 

Anonymkode: 1a27e...1b7

 

Anonymkode: 31dfa...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere har du kanskje ikke hatt like mye fett på lårene? Da vil puppene stå for tur. 

Enkel er ikke det samme som lett. Keto er enkelt fordi det kutter ut mange kaloritette matvarer, men matvarer de fleste liker. Keto er dermed ikke lett for alle som er glad i karbohydratrike matvarer. Men hvis du liker et kosthold med mye fett og uansett ikke er så begeistret for søtsaker, brød, ris og poteter, kan keto være et bra valg for deg. Dette er egentlig det eneste kostholdstipset du trenger. Styrketrening av lårene er vel bra for lårene.

Anonymkode: 1a27e...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tidligere har du kanskje ikke hatt like mye fett på lårene? Da vil puppene stå for tur. 

Enkel er ikke det samme som lett. Keto er enkelt fordi det kutter ut mange kaloritette matvarer, men matvarer de fleste liker. Keto er dermed ikke lett for alle som er glad i karbohydratrike matvarer. Men hvis du liker et kosthold med mye fett og uansett ikke er så begeistret for søtsaker, brød, ris og poteter, kan keto være et bra valg for deg. Dette er egentlig det eneste kostholdstipset du trenger. Styrketrening av lårene er vel bra for lårene.

Anonymkode: 1a27e...1b7

Takk for tipset. Jeg liker jo selvfølgelig søtsaker, brød ris og poteter, men jeg er også veldig glad i grønnsaker som jeg kan bytte disse produktene ut med for en periode. Målet er egentlig bare at lårene skal slutte å gnisse. :fnise: Lurer derfor på om det er slik at styrketrening bare erstatter fettet med større muskler og gnissinga fortsetter? Jeg er ganske lat, men dette er treningsformer jeg tror jeg kunne klart å fått til 1-2 ganger i uken i verstefall; gå, jogge, sykle, styrketrening (utfall, knebøy osv), svømming (om svømmehallene åpner), yoga. Er det noen som har noen formening om hvilke av disse treningsformene som kan passe meg best? 

Anonymkode: 31dfa...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å bare spise litt mindre enn det du forbruker. I cal. underskudd vil du alltid gå ned i vekt uansett. Ketodiett krever litt kjennskap i hvordan ting fungerer i kroppen og den er ikke helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Mitt tips er å bare spise litt mindre enn det du forbruker. I cal. underskudd vil du alltid gå ned i vekt uansett. Ketodiett krever litt kjennskap i hvordan ting fungerer i kroppen og den er ikke helt ufarlig.

Jeg spiser ikke noe særlig usunt fra før av, er veldig glad i grønnsaker og lager all mat fra bunnen av, spiser aldri gatekjøkkenmat. Derfor tenkte jeg at denne dietten kunne være fin for meg, for det å bytte ut brødet til froksten med en salat er langt i fra et problem for meg.. Kanskje jeg bare burde bli litt mer aktiv da? :sukk:

Anonymkode: 31dfa...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du gjør for en periode, vil slutte å virke når du slutter å gjøre det. Du trenger ikke spise på en annen måte, bare mindre. Hr. Aktiv har rett. 

Hvis du får veldig mye større muskler, er det klart en mulighet for at lårene vil gnisse pga muskler, men 1-2 styrkeøkter per uke, for en kvinne, er helt usannsynlig vil gi et sånt resultat. 

Jeg tror du har bedre sjanse mht treningstips hvis du stikker over i Trening og sport.

Anonymkode: 1a27e...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunt kan alle spise, uansett størrelse, så spis gjerne keto. Keto er mye sunnere enn "normalt norsk kosthold".

Anonymkode: 98ce2...73e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Du kan ikke punktslanke deg. Hvor en mister fett først er umulig å svare på da det varierer fra kvinne til kvinne. Jeg mister fort fett på overkroppen og rumpen. Lårene ryker sist.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...