Gå til innhold

Aktivitetsplan 2 år frem i tid? Grei treningsplan?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har lastet ned disse treningsappene , stronglift 5x5, madcow 5x5, 531 med  BBB.

målsettingen er å  bli generelt sterkere (mitt hoved mål) , Og bygge noe muskler.  

Tenkte å følge alle Appene  til prikk, ikke legge til noe tilegsøvelser, før dette kommer naturlig inn i 531 BBB.

fase 1: stronglift 5x5 nybegynner fasen ( øke vekten fra økt til økt. Fasen avsluttet etter man ikke får mere progresjon  etter 3 deload og nedjustering av reps til 3x3.

fase 2: madcow 5x5

de første ukene i programmet er lett, noe som  passer perfekt som hvile etter stronglift, man beggyner å øke først etter uke 4, dette er et vidrekomende program med ukentlig økning , forsatt 3 fullkropps økter i uka, men med ulik volum og intensiteten. 

gjør madcow, til det slutter å fungere, eller til man blir jævlig lei av bøy 3 gnager i uka.

fase 3:  5/3/1 + BBB ( tar BBB alle de øktene man har overskud) tar kun light versjonen av 5/3/1 med baseløftene  de ukene det skjer mye på jobb. Er også først i denne fasen jeg vill begynne å tenke på hvor jeg er svak i de ulike løftene, og korrigere tilegsøvelsene deretter.

5-3-1 tenkte jeg å gjøre veldig lenge, å heller legge variasjon i tilegsøvelser Og slik endre tilnærmingen over tid. 

Grunnen til at jeg har valgt disse er fordi:

- jeg tror de kan få meg ditt jeg vil

- ser gøy ut

- alle er gratis apper som forteller meg akkurat hva jeg skal løfte

- alle programmene til og med i viderekommende fasen tar fra 40-60 min å utføre. 3-4 ganger i uken 

- de egner seg bra for hjemmestudio mitt

har noen erfaring med Programmene jeg har nevn ? Noe spesielt å tenke på? Jeg er ikke gira på å konkure i styrkeløft så bryr meg ikke om å Peake men å blir generelt sterk.

Anonymkode: c1371...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen som har erfaring med stronglift / Madcow 5x5 eller 531😊?

Anonymkode: c1371...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt samme progresjon som du har skissert. Fungerte stort sett fint, men jeg var ikke helt fornøyd med 5/3/1 og hoppet da heller over på Dietmar Wolf sitt nybegynnerprogram. Det er også noe mer variert, men tar tid å gjennomføre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...