Gå til innhold

Hva tenker dere om brukere her inne som går inn i en tråd det eneste de bidrar med er å kommentere en skrivefeil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For min del så synes jeg det er ganske så patetisk. 

Anonymkode: fcd43...439

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje den som skriver feil setter pris på å bli rettet på?  Så gjør personen ikke den feilen igjen?  Selv ville jeg satt pris på å bli korrigert, tar meg ikke nær av sånt. 

Jeg la merke til en person i tråden om kidnappingen som mente at Tom Hagen var forfordelt i særavtalen deres, det er så feil som det kan bli, det var kona som var forfordelt. Jeg rettet ikke på personen, men innrømmer glatt at jeg syntes det så veldig dumt ut. 

Anonymkode: 99c8f...7f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del så synes jeg det er ganske så patetisk. 

Anonymkode: fcd43...439

Aaaargh! Hva er egentlig greia med at folk skal ha meninger og tanker om hva andre, fremmede, mennesker gjør? Hvorfor denne trangen til å stemple mennesker for "patetiske", bare fordi at du ikke forstår, eller er enige med hva de gjør? Når begynte vi å som mennesker å snakke til, og behandle hverandre på denne måten?

Nei, jeg går ikke inn i tråder og retter på skrivefeil. Men det irriterer meg noe vanvittig at så mange har så store problemer med å beherske det norske språket. Jeg tror ikke på at alle har lese- skrivevansker. Tekstbaserte yrker går en sikker død i møte, det er helt sikkert. Slik som dette går så er det snart noen som ikke gidder å gjøre det selv, og lager en oppfinnelse som gjør det automatisert, så behøver vi ikke lenger journalister, forfattere osv.

Anonymkode: dce57...176

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er en uting. Et vennlig tips er greit, men bør i så fall komme i TILLEGG til et svar. Å gi respons utelukkende for språkpirk er unødvendig. Man trenger ikke å være norsklærer døgnet rundt.

Anonymkode: 5d890...523

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kommer det an på både feilen og det egentlige problemet.

Anonymkode: a06e3...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint, for da kan jeg forbedre språket mitt hvis jeg har noen feil. Er minst tre ting jeg har begynt å skrive korrekt etter å ha blitt informert om det på den måten her inne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan synes det er ganske dust. Som i den tråden hvor noen forpulte bergensere tok seg så nær av at noen skrev brygga, og ikke Bryggen (den om at det var førjulstilstander i Bergensområdet) 😂

Anonymkode: 1cbdc...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Two wrongs don’t make one right.

Slike innlegg bidrar bare til spamming av trådene.

Anonymkode: 07640...da0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, endelig en ny "Hva tenker dere om..."-tråd"! På tide. Det må være flere timer siden den forrige. ;)

Anonymkode: 4f7cd...c8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan synes det er ganske dust. Som i den tråden hvor noen forpulte bergensere tok seg så nær av at noen skrev brygga, og ikke Bryggen (den om at det var førjulstilstander i Bergensområdet) 😂

Anonymkode: 1cbdc...233

Synes det var helt greit å rette på. Ts snakket om Bergen i tråden sin  og et av de første svarene var fra en som hadde vært på Brygga i Bergen.

Det er ingenting som heter Brygga i Bergen. Det heter Bryggen og er et egenavn.

Anonymkode: 5b7ad...9b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan synes det er ganske dust. Som i den tråden hvor noen forpulte bergensere tok seg så nær av at noen skrev brygga, og ikke Bryggen (den om at det var førjulstilstander i Bergensområdet) 😂

Anonymkode: 1cbdc...233

Det er ikke det samme. Dårlig sammenligning. 

Anonymkode: 7940a...0a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...