Gå til innhold

Feil hørte sangtekster

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest Dum Perignon

I en eller annen salme avsluttet et vers med "å vandre i ansjos"

Trodde jeg.

Det er tross alt bare en nyanse fra "å vandre i hans ljos."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

:roll:

I got my first real six-string

Bought it at the five-and-dime

Played 'til my fingers bled

It was summer of '69

Hvorfor :roll: er du?

Vet du ikke hva "Play it" er slang for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulltopp

Da jeg var 12 år, fikk jeg "a cold and grey Chicago morning" (Elvis, "In the Ghetto") til å bli "a golden grey Chicago morning". Hvor logikken hadde tatt veien, vet jeg ikke. Jeg mener, gyldengrå... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 12 år, fikk jeg "a cold and grey Chicago morning" (Elvis, "In the Ghetto") til å bli "a golden grey Chicago morning". Hvor logikken hadde tatt veien, vet jeg ikke. Jeg mener, gyldengrå...  :roll:

når du sier det.... goldengrey lyder kjent :hoho:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Da jeg var liten, trodde jeg Åge Aleksandersen sang "og fuglan ska vi svei" i Lys og varme... :oops:

Og en eller annen låt fra åttitallet (Dire Straits?) hørte jeg slik:

"you´re sofa away from me"

Det skulle vel være "you´re so far away from me"...

Det var de jeg kom på i farten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
Hvorfor :roll: er du?

Vet du ikke hva "Play it" er slang for?

Joda, men mener å vite at det ikke er teksten du kopierte inn som er rett. Jeg har sitert min fra et album jeg har av Bryan Adams, hvor lyricsen står.

:roll::roll::roll::roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trallilala

He he, dette er tråden for meg... :ler:

Nynna på refrenget "hit me in the rain", det er jo på radioen hele tiden.. hørte forleden at han sang: "samvittigheten rein"... Det rimer jo da!

Og hvorfor jeg har "hipp hopp hurra" inni bursdagssangen er jeg jaggu ikke sikker på :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då eg var liten, song eg alltid "trost og sne de måtte fly" når Alle fugler stod på programmet. At trosten kunne flyge var jo logisk, men eg skjøna ikkje heilt korleis snøen kunne flyge ... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Joda, men mener å vite at det ikke er teksten du kopierte inn som er rett. Jeg har sitert min fra et album jeg har av Bryan Adams, hvor lyricsen står.

:roll::roll::roll::roll::roll::roll:

Les innlegget da vel:

De to første linjene er "feilhørt", de to siste er korrekte.

Men det var vel umulig å forstå at noen skriver noe annet hen korrekte sitat fra teksten i denne tråden?

Retur- :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Les innlegget da vel:

De to første linjene er "feilhørt", de to siste er korrekte.

Men det var vel umulig å forstå at noen skriver noe annet hen korrekte sitat fra teksten i denne tråden?

Retur- :roll:

Er det rart det er krig i verden..? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Klarer ikke å slutte å le av Summer of '69. Jeg har ikke hørt den muligheten selv, men vi hadde en del gitarer i huset da...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
He he, dette er tråden for meg... :ler:

Nynna på refrenget "hit me in the rain", det er jo på radioen hele tiden.. hørte forleden at han sang: "samvittigheten rein"... Det rimer jo da!

Jeg har også noe i den sangen, hvis ikke det ER det han synger da, Svin i rømme :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg trodde at Return sang: "bye bye Johnny, bye bye, it's not your comeback today", når de egentlig sang "it's not your fault that you died"...

D

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg trodde at Return sang: "bye bye Johnny, bye bye, it's not your comeback today", når de egentlig sang "it's not your fault that you died"...

D

:)

og jeg trodde de sang "bye, bye johnny, bye, bye, won't you come back today...."

:ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten sang jeg alltid "beda blua, beda blue, breaking up is hard to do..." i Bonnie Tylers Bitter blue.

Også trodde jeg at de sang "oh, we're going to eat pizza", mens de egentlig sang "oh, we're going to Ibiza"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jimi hendrix - purple haze Så synger han "excuse me while i kiss the sky"

men i harsjrøyken på scenen så synger han ikke så veldig klart så på et liveopptak så høres det veldig ut som han synger "Excuse me while i kiss this guy"

Ellers så på Ulver Bergtatt skiva, den siste sangen. Første setningen går slik "Pigen bad for sig" Men første gangen jeg hørte den så trodde jeg han skrek "Liiike bak på skiiii!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...