Gå til innhold

Venninne som er narsissist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh :(💔 lei meg for å høre det. Er det helt for sent å komme tilbake til de?

Anonymkode: 5d0ef...d24

Ja, det er nok det. Men mitt lille ønske og håp er at kanskje en eller noen av dem blir utsatt for det samme og gjennomskuer hen til slutt. Da står jeg klar til å ta en prat med dem. Inntil da er det en tapt sak for min del, og helt ærlig tror jeg det er det for evig. 

Anonymkode: 49bd9...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok det. Men mitt lille ønske og håp er at kanskje en eller noen av dem blir utsatt for det samme og gjennomskuer hen til slutt. Da står jeg klar til å ta en prat med dem. Inntil da er det en tapt sak for min del, og helt ærlig tror jeg det er det for evig. 

Anonymkode: 49bd9...e0d

Samme skjedde meg. Mistet alle vennene og nesten jobben min.Hun kjente sjefen min og fikk den til å tro at jeg gjorde en dårlig jobb. Meldte meg til bv, prøvde å få meg tvangsinnlagt, kontaktet familien min og fremstilte meg som gal. Dette kom som en reaksjon på at jeg ønsket å avslutte vennskapet. Ingenting tiltakene førte frem, annet enn at jeg mistet alle vennene som ikke visste hva de skulle tro, ødelagt renommé osv. Utrolig mye skade en person kan gjøre. Folk flest forstår ikke hvor omfattende det er før de blir utsatt for det selv. Har fått noen telefoner fra andre personer som innså galskapen etter noen år men da hadde jeg gått videre. Det beste er å kutte fullstendig kontakt å aldri vende tilbake.

Anonymkode: eddb1...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest forstår ikke hvor omfattende det er før de blir utsatt for det selv. Har fått noen telefoner fra andre personer som innså galskapen etter noen år men da hadde jeg gått videre. Det beste er å kutte fullstendig kontakt å aldri vende tilbake.

Nettopp! Det er umulig å få dem til å klare å se dette. Kanskje innrømmer de av joda, hen har jo sine sider da... men de kommet aldri til å se eller ta min side før de blir utsatt for den møkka selv. Selv trøster jeg meg med at jeg ikke lenger er en nyttig idiot, slik som de er. Skremmende hvor tydelig en atferd plutselig blir når man har tatt en langt skritt ut og ikke lenger er følelsemessige tilkoblet. 

Anonymkode: 49bd9...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ts. Vi her inne kan ikke stille diagnose på venninnen din. Men bare det at du tror hun har det sier jo litt og er tydeligvis en del ting du finner forstyrrende. I beste fall lider hun bare av mindreverdigskomplekser og er ekstremt opptatt av smarte folk og doktorgrader. Hvis du ikke vil ha henne i livet ditt og du tror faktisk hun er narssisist, er nok det beste er å fade ut kontakten sakte som i normale omstendigheter er feigt. I slike spesialtilfeller gjelder andre regler og det er å tenke på deg selv først. Anbefaler ingen konfrontasjoner om diagnoser osv. Hvis hun har det fører det ingenting frem..hvis hun ikke har det blir hun bare fornærmet osv. 

Anonymkode: eddb1...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Det er umulig å få dem til å klare å se dette. Kanskje innrømmer de av joda, hen har jo sine sider da... men de kommet aldri til å se eller ta min side før de blir utsatt for den møkka selv. Selv trøster jeg meg med at jeg ikke lenger er en nyttig idiot, slik som de er. Skremmende hvor tydelig en atferd plutselig blir når man har tatt en langt skritt ut og ikke lenger er følelsemessige tilkoblet. 

Anonymkode: 49bd9...e0d

Ja jeg trøster meg også med at jeg er ferdig med å spille rollen som nyttig idiot (eller flyvende ape som det også kalles). Stay strong 👊

Anonymkode: eddb1...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffemonster

Høres ikke ut som rett venninne å ha i lengden. Å ha giftige mennesker rundt seg er ikke bra. Gjør det du føler er rett og beskytt deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg trøster meg også med at jeg er ferdig med å spille rollen som nyttig idiot (eller flyvende ape som det også kalles). Stay strong 👊

Anonymkode: eddb1...a21

No more flying monkey! ✌️

Anonymkode: 49bd9...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er hun pen?

Anonymkode: 066f5...ce8

Veldig pen og sjarmerende. 

Anonymkode: 39682...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig pen og sjarmerende. 

Anonymkode: 39682...9a3

Typisk det. 

Anonymkode: 49bd9...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...