Gå til innhold

Venninne som er narsissist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å hjelpe en person med en venn som har narsissistiske trekk, og dere angriper meg! Til og med beskylder meg for å være narsissist selv! 😆 Dette er jo helt på trynet. KG ass... 

Anonymkode: 49bd9...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å hjelpe en person med en venn som har narsissistiske trekk, og dere angriper meg! Til og med beskylder meg for å være narsissist selv! 😆 Dette er jo helt på trynet. KG ass... 

Anonymkode: 49bd9...e0d

Du prøver IKKE å hjelpe. Hvis du ville hjelpe hadde du snakket med henne og ikke anklaget vennen din for å være narsissit på KG. For en venn😂 Skikkelig god venn du🤣

Anonymkode: 4f3eb...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om hun er narsisisst eller ei er litt vanskelig å si, men det høres litt ut som det. Har hun tatt noen stygge spøker på bekostning av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Vel, om hun er narsisisst eller ei er litt vanskelig å si, men det høres litt ut som det. Har hun tatt noen stygge spøker på bekostning av deg?

Ts her. Nei det har hun ikke. Men hun har ikke evner til å bry seg om andre. Alt handler om henne. Hun er ekstremt opptatt av status og sin status. Hun forteller hver dag at hun er smart og overintelligent, at alle vennene hennes er smarte med høy utdanningsgrad. Hvor normalt er det å omtale venner med grad? «I dag snakket jeg med venninnen min som har master i det og det, hun er så smart og hva hun har oppnår, poenget blir alltid borte på veien for fokuset på hvor smart hun er kommer i fokus» 

i tillegg truer hun med selvmord. Hun snakker fritt om alt foran barna sine med meg i tlf, både om selvmordstanker og om ekstreme ting hun har opplevd som traumer. 
hun tar ikke hensyn til at dette kan skremme barna sine. Hun bruker 14 åringen sin til å dele bekymringene sine. 
hvis hun er så smart som hun påstår hadde hun skånet barna sine for dette. Men hun tenker bare på sine behov. 
hun evner ikke å lytte og trøste og forstå andre, da sovner hun. 
Men hun vil jeg skal se dokumentarer som omhandler det og det, for å forstå hva hun har vært utsatt for. 

hun er så egoistisk at det overskrider alle grenser

Anonymkode: 39682...9a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg om henne egentlig?

Endret av nå_er_nok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble kjent med ei for 2 år siden, og vi ble venninner. Hun var veldig sjarmerende og morsom på mange måter, så jeg likte henne også. Men har hatt en litt rar følelse hele veien. 
hun forteller meg ukentlig hvor smart hun er. ( hun har høy utdannelse ) alle personer om omtaler i livet sitt starter Hun med å fortelle om hvor smart de er. Hun har kun venner som er beleste og ekstremt smarte. Doktorgrad smart. 
er ikke det en merkelig ting å si? Og være opptatt av? 
å være smart handler jo ikke om hvor mange bøker en har lest? 
hun er både selvopptatt, og hun bruker andre. 
tok en narsissist test på nettet i går ang henne og det ble full score. 
jeg sitter her helt kvalm.. jeg tror faktisk hun er narsissist. 
har hatt en ekkel følelse lenge. I dette vennskapet har ikke jeg vært framhevet i det hele tatt. Det er kun henne og hvor smart hun er. Og alle de smarte vennene hennes. 
jeg er helt skremt etter at jeg las om narsissisme. Alt stemte jo.. 

andre som har hatt venninner som er narrsisist? 

Anonymkode: 39682...9a3

Det du beskriver er bare at hun er selvopptatt. Kan du utdype hvordan du mener hun bruker andre? Narsissister manipulerer, men du har ikke nevnt eksempler. Hvordan har hun manipulert deg?

Anonymkode: c10e3...fe2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest at vi alle har narsissistiske trekk i større eller mindre grad. Grensen min går hos de som ikke evner å se andre eller få med seg andres grenser, følelser og behov. De handler gjerne som om du ikke er til stede i det hele tatt. Har lest en treffende beskrivelse av en narsissist og det er som å ha samtale med en person ansikt til ansikt, men at personen kun ser sitt eget speilbilde og ikke deg i relasjonen deres. De får rett og slett ikke med seg ting som ikke handler om dem selv fordi disse tingene er underordnet det som er viktig, nemlig de de selv.

Anonymkode: d66bf...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det du beskriver er bare at hun er selvopptatt. Kan du utdype hvordan du mener hun bruker andre? Narsissister manipulerer, men du har ikke nevnt eksempler. Hvordan har hun manipulert deg?

Anonymkode: c10e3...fe2

Les lenger oppe hva jeg har skrevet. 
ekstremt opptatt av seg selv, og status. Opptatt av å omgås andre med status. Sier hun er smart. Hun bruker andre til å tilfredstille egne behov. 
hun får en nabo som er psykisk utviklingshemmet til å handle til seg daglig, hun har ikke vært i Matbutikken på et år. Han betaler. Han er forelsket i henne, og hun utnytter det. Hun ler av han og sier han er dum. 
hun tar ikke hensyn til andre. Hun evner ikke stille opp for andre. Hun bruker barna sine til å prate om problemene sine, hun beskytter ikke barna for emosjonelle belastninger. Hun ser bare seg selv og hva hun trenger. 
når andre snakker om sine problemer sovner hun. 

 

Anonymkode: 39682...9a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har lest at vi alle har narsissistiske trekk i større eller mindre grad. Grensen min går hos de som ikke evner å se andre eller få med seg andres grenser, følelser og behov. De handler gjerne som om du ikke er til stede i det hele tatt. Har lest en treffende beskrivelse av en narsissist og det er som å ha samtale med en person ansikt til ansikt, men at personen kun ser sitt eget speilbilde og ikke deg i relasjonen deres. De får rett og slett ikke med seg ting som ikke handler om dem selv fordi disse tingene er underordnet det som er viktig, nemlig de de selv.

Anonymkode: d66bf...f1e

Utrolig bra skrevet !! 

Anonymkode: 39682...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les lenger oppe hva jeg har skrevet. 
ekstremt opptatt av seg selv, og status. Opptatt av å omgås andre med status. Sier hun er smart. Hun bruker andre til å tilfredstille egne behov. 
hun får en nabo som er psykisk utviklingshemmet til å handle til seg daglig, hun har ikke vært i Matbutikken på et år. Han betaler. Han er forelsket i henne, og hun utnytter det. Hun ler av han og sier han er dum. 
hun tar ikke hensyn til andre. Hun evner ikke stille opp for andre. Hun bruker barna sine til å prate om problemene sine, hun beskytter ikke barna for emosjonelle belastninger. Hun ser bare seg selv og hva hun trenger. 
når andre snakker om sine problemer sovner hun. 

 

Anonymkode: 39682...9a3

Dette er absolutt dårlige, egoistiske egenskaper, men tilsier ikke at hun er narsissist. Hun har kanskje narsissistiske trekk, men selve diagnosen narsissist virker det ikke som hun har ut ifra det du her beskriver. En narsissist er en alvorlig diagnose. De nærmeste ofrene blir fullstendig ødelagt av emosjonelle manipuleringsmetoder. Det er selvsagt forferdelig at hun ikke beskytter barna for emosjonelle belastninger. Men ikke bare beskytter ikke en narsissist barna sine for emosjonelle belastninger, men de forårsaker dem med vilje med hensikt å ødelegge dem.

Les her inne hvis du er interessert hvordan barn blir behandlet: http://reddit.com/r/raisedbynarcissists

Anonymkode: c10e3...fe2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Nei det har hun ikke. Men hun har ikke evner til å bry seg om andre. Alt handler om henne. Hun er ekstremt opptatt av status og sin status. Hun forteller hver dag at hun er smart og overintelligent, at alle vennene hennes er smarte med høy utdanningsgrad. Hvor normalt er det å omtale venner med grad? «I dag snakket jeg med venninnen min som har master i det og det, hun er så smart og hva hun har oppnår, poenget blir alltid borte på veien for fokuset på hvor smart hun er kommer i fokus» 

i tillegg truer hun med selvmord. Hun snakker fritt om alt foran barna sine med meg i tlf, både om selvmordstanker og om ekstreme ting hun har opplevd som traumer. 
hun tar ikke hensyn til at dette kan skremme barna sine. Hun bruker 14 åringen sin til å dele bekymringene sine. 
hvis hun er så smart som hun påstår hadde hun skånet barna sine for dette. Men hun tenker bare på sine behov. 
hun evner ikke å lytte og trøste og forstå andre, da sovner hun. 
Men hun vil jeg skal se dokumentarer som omhandler det og det, for å forstå hva hun har vært utsatt for. 

hun er så egoistisk at det overskrider alle grenser

Anonymkode: 39682...9a3

Uansett om hun er narsissist eller ei, er det slik at barna ikke har det bra så er du pliktet til å varsle om det.

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/3/2020 at 11:48 AM, AnonymBruker said:

Narsissister er jo også mennesker, så om du føler du får noe ut a vennskapet, så er det jo ingen grunn til å kutte det ut. Bare husk at dette er en person som ikke har empati, så ikke sett deg selv i situasjoner som gjør deg avhengig av henne, ikke fortell henne for personlige ting om deg selv, og ikke sett deg i en situasjon med henne hvor du ikke kan dra når du vil.

Anonymkode: 85c11...df7

Jeg var venninne med en narsissist, er ikke bare bare selv om man holder det «lett». Hun manipulerte meg til å tro at andre snakket dritt om meg og isolerte meg vekk fra andre venninner i gjengen, fikk meg til å tro at sjefen min syns jeg gjorde en dårlig jobb, stjal penger fra meg og verre. Hennes årsak til å bli kjent med meg røpte hun en gang at var siden jeg var populær og godt likt. Nå var dette en covert narsissist, de er kanskje litt verre å forholde seg til?

Anonymkode: 5d0ef...d24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var venninne med en narsissist, er ikke bare bare selv om man holder det «lett». Hun manipulerte meg til å tro at andre snakket dritt om meg og isolerte meg vekk fra andre venninner i gjengen, fikk meg til å tro at sjefen min syns jeg gjorde en dårlig jobb, stjal penger fra meg og verre. Hennes årsak til å bli kjent med meg røpte hun en gang at var siden jeg var populær og godt likt. Nå var dette en covert narsissist, de er kanskje litt verre å forholde seg til?

Anonymkode: 5d0ef...d24

Herregud.. stakkars deg. Må være utrolig ødeleggende for deg 

Anonymkode: 39682...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.5.2020 den 22.23, AnonymBruker skrev:

Les lenger oppe hva jeg har skrevet. 
ekstremt opptatt av seg selv, og status. Opptatt av å omgås andre med status. Sier hun er smart. Hun bruker andre til å tilfredstille egne behov. 
hun får en nabo som er psykisk utviklingshemmet til å handle til seg daglig, hun har ikke vært i Matbutikken på et år. Han betaler. Han er forelsket i henne, og hun utnytter det. Hun ler av han og sier han er dum. 
hun tar ikke hensyn til andre. Hun evner ikke stille opp for andre. Hun bruker barna sine til å prate om problemene sine, hun beskytter ikke barna for emosjonelle belastninger. Hun ser bare seg selv og hva hun trenger. 
når andre snakker om sine problemer sovner hun. 

 

Anonymkode: 39682...9a3

Alt dette er narsissistiske trekk, og det er best om du bare trekker deg vekk fra henne. 

Anonymkode: 49bd9...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var venninne med en narsissist, er ikke bare bare selv om man holder det «lett». Hun manipulerte meg til å tro at andre snakket dritt om meg og isolerte meg vekk fra andre venninner i gjengen, fikk meg til å tro at sjefen min syns jeg gjorde en dårlig jobb, stjal penger fra meg og verre. Hennes årsak til å bli kjent med meg røpte hun en gang at var siden jeg var populær og godt likt. Nå var dette en covert narsissist, de er kanskje litt verre å forholde seg til?

Anonymkode: 5d0ef...d24

Har opplevd omtrent det samme. Var helt jævlig. 

Anonymkode: 49bd9...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud.. stakkars deg. Må være utrolig ødeleggende for deg 

Anonymkode: 39682...9a3

Det gikk fint :) droppet henne. Var heldigvis ikke en barndomsvenninne eller kjæreste. Men at hun venninnen din har barn og holder på som hun gjør er sterkt bekymringsverdig, har barn selv og får helt vondt av at hun snakker om selvmord og slikt foran barna, det kan virkelig skade barna og gjøre de relasjosskadde livet ut. 

Anonymkode: 5d0ef...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.5.2020 den 17.58, AnonymBruker skrev:

 

Kanskje hun vet at du er litt simplere i tankegang, og derfor snakker om å være smart. En smart person hadde aldri sagt noe så sært, og ulogisk.

Å ta en grad er ikke det samme som å "ha lest mange bøker". Klart en med doktorgrad er smartere enn deg. De har jo bevist det. Mens du tror du kan fjerndiagnostisere folk😳

Anonymkode: 4f3eb...8a7


De med doktorgrad trenger ikke være smartere. Bare mer disiplinerte.

Anonymkode: f09c2...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har opplevd omtrent det samme. Var helt jævlig. 

Anonymkode: 49bd9...e0d

Ja, de er skumle. Hadde jeg ikke hatt mine gode, trygge barndomsvenninner kunne det endt mye verre. Merket fra første sekund at det var noe galt med henne, så fulgte jeg ikke magefølelsen likevel 

Anonymkode: 5d0ef...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de er skumle. Hadde jeg ikke hatt mine gode, trygge barndomsvenninner kunne det endt mye verre. Merket fra første sekund at det var noe galt med henne, så fulgte jeg ikke magefølelsen likevel 

Anonymkode: 5d0ef...d24

Jeg mistet hele vennegjengen min. jeg. Har heldigvis igjen et par andre venner fra andre steder.

Anonymkode: 49bd9...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mistet hele vennegjengen min. jeg. Har heldigvis igjen et par andre venner fra andre steder.

Anonymkode: 49bd9...e0d

Åh :(💔 lei meg for å høre det. Er det helt for sent å komme tilbake til de?

Anonymkode: 5d0ef...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...